Vraag

• Martijn_VA
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-04 09:41
Beste tweakers,

In zoektocht naar een nieuwe telefoon kwam ik uit bij de Samsung S20 FE 5G. Op deze telefoon krijg ik wat korting als ik mijn abonnement bij T-Mobile verleng.

Nu zie ik op mobiel.nl bij de productomschrijving het volgende: "Let op: het 5G-netwerk werkt op dit toestel niet in combinatie met een T-Mobile-abonnement."
Na het contacteren van de klantenservice krijg ik de bevestiging dat de Samsung S20 FE 5G niet werkt op het 5G-netwerk van T-Mobile. Wat ik echter niet begrijp is waarom dit niet werkt. Waarom werkt deze telefoon bijv. wel op 5G-netwerk van Tele2?

Eerder is dezelfde vraag gesteld op het forum van T-Mobile. Het antwoord is echter: wij bieden de telefoon niet aan. Dat is volgens mij geen antwoord op de vraag die gesteld wordt. Ik heb de klantenservice van T-Mobile gecontacteerd en zij zeggen: wij bieden de telefoon niet aan dus kunnen er niets van zeggen.

Tevens heb ik Samsung gecontacteerd en de eerste reactie was: kan inderdaad niet. Ik snap nog steeds niet waarom. Dit is toch een Benelux/EU-model? Zonderen Nederlandse netwerken bepaalde telefoons uit van hun 5G-netwerk? Ik lees niet terug op de informatiepagina van Samsung dat de S20 FE 5G niet met een bepaald 5G-netwerk in Nederland werkt. Bij de review van dit toestel op tweakers wordt tevens deze vraag in de comments gesteld, echter zonder antwoord. Ik lees de incompatibiliteit ook niet terug bij andere shops, zou dit kunnen liggen aan een bepaald EAN dat mobiel.nl hanteert? Of is de informatie die mobiel.nl geeft gewoon niet kloppend?

Kortom: Is er iemand die mij kan bevestigen zijn of haar S20 FE 5G werkend te hebben op het Nederlandse 5G-netwerk van T-Mobile? Of mij hier wel een inhoudelijke uitleg bij kan geven?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via rens-br op 26-02-2021 08:15)

• Martijn_VA
Nadat ik niet ergens een duidelijk antwoord heb kunnen krijgen zelf de proef toch maar op de som genomen. Het werkt dus wel, met de S20 FE 5G heb je gewoon toegang tot het T-Mobile 5G netwerk. Voor iedereen die evt. in de toekomst naar hetzelfde antwoord op zoek is: bij dezen dus.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Martijn_VA
Nadat ik niet ergens een duidelijk antwoord heb kunnen krijgen zelf de proef toch maar op de som genomen. Het werkt dus wel, met de S20 FE 5G heb je gewoon toegang tot het T-Mobile 5G netwerk. Voor iedereen die evt. in de toekomst naar hetzelfde antwoord op zoek is: bij dezen dus.