Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop Football Manager 21

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KoenStapelbroek
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 06-03 16:51
Hi!

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop waarop ik naast wat basis dingen zoals browsen, excel, Outlook, Netflix etc die elke laptop kan ook Football Manager 21 kan spelen. Ik heb momenteel de volgende laptop:

https://www.mediamarkt.nl...330ca-fc079t-1529596.html

Hierop draait het spel echter matig. De laptop wordt erg warm, ik kan weinig competities inladen zonder dat dit de performance beïnvloed en de grafische settings staan ook verre van maximaal. Hieronder staan de minimum requirements maar ik zou er graag iets boven zitten zodat ik het spel op wat betere settings kan spelen met een grote database. Mijn budget is 600/700euro.

Benieuwd naar jullie aanbevelingen. Alvast bedankt!

MINIMUM:
Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows 7 (SP1), 8/8.1, 10 (Update 1903/May 2019 or later) – 64-bit
Processor: Intel Core 2 or AMD Athlon 64 – 1.8 GHz +
Memory: 4 GB RAM
Graphics: Intel GMA X4500, NVIDIA GeForce 9600M GT or AMD/ATI Mobility Radeon HD 3650 – 256MB VRAM
DirectX: Version 11
Storage: 7 GB available space

Ik begreep dat het verplicht is om met een voorstel te komen:

https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share

Ik zat zelf naar de bovenstaande te kijken. Een i5 processor lijkt mij te voldoen voor het basiswerk en een lichte game als Football Manager. Zeker tov de m3 processor die in mijn huidige laptop is het op dat gebied al een mooie upgrade. Voor gaming wordt echter een betere graphics card geadviseerd al doelen ze daarbij volgens mij op Fortnite, Call of Duty en dat soort zware games. Ik twijfel dus of de graphics card voldoet voor mijn doeleinden. Naast een grafische kaart en een processor weet ik niet goed waar ik op moet letten... als dit het verkeerde topic is hoor ik het ook graag!

[Voor 27% gewijzigd door KoenStapelbroek op 18-02-2021 20:20]

Beste antwoord (via KoenStapelbroek op 20-02-2021 17:04)

• frankyfn126
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-06 22:40
Ik zie dat je kiest voor een Intel processor (i 5). En daar is helemaal niks mis mee.

Echter zie ik in de best buy guide steeds vaker AMD processoren als best koop voorbij komen. Erg goed prijs/kwaliteit.
reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2021

Grote voordeel van een AMD processor is dat de iGPU beter is.
Ik weet niet wat een videokaart /igpu voor invloed heeft op FM21.( ik dacht vrij weinig gezien de minimal specs, maar ja die minimale specs stellen niks voor)

Verder zie ik dat zowel je huidige als nieuw voorstel 8gb ram heeft. Wederom prima voor nu. Wil je iets toekomst bestendigen zijn is 16gb het bekijken waard.

Alle reacties

• frankyfn126
[b]KoenStapelbroek in "Laptop Football Manager 21"KoenStapelbroek schreef op donderdag 18 februari 2021 @ . Ook zou ik willen weten wat mijn huidige laptop nog waard is mocht ik deze verkopen. De huidige laptop is zo goed als nieuw. Alvast bedankt!
Het is niet de bedoeling dit binnen LAA te vragen / bespreken.
Lees hier voor ook de LAA topic start guide.

Ten aanzien van aankoop advies: lees de best buy guide.
Zelfs de budget laptop in die gids zal een snellere cpu hebben dat je oude.

• KoenStapelbroek
frankyfn126 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:03:
[...]

Het is niet de bedoeling dit binnen LAA te vragen / bespreken.
Lees hier voor ook de LAA topic start guide.

Ten aanzien van aankoop advies: lees de best buy guide.
Zelfs de budget laptop in die gids zal een snellere cpu hebben dat je oude.
Thanks! Ik begreep dat je zelf een voorstel moest doen; dat heb ik nu toegevoegd :)

Goed om te horen dat een budget laptop al een verbetering kan zijn tov mijn huidige laptop. CPU heeft te maken met een processor en daarmee invloed op de grootte van de database die ik in kan laden zonder snelheid te verliezen toch?

Edit; ik begreep nu pas dat je reageerde op mijn opmerking wat mijn oude laptop nog waard is. Heb ik verwijderd!

[Voor 7% gewijzigd door KoenStapelbroek op 18-02-2021 20:21]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• frankyfn126
Ik zie dat je kiest voor een Intel processor (i 5). En daar is helemaal niks mis mee.

Echter zie ik in de best buy guide steeds vaker AMD processoren als best koop voorbij komen. Erg goed prijs/kwaliteit.

Ik weet niet wat een videokaart /igpu voor invloed heeft op FM21.( ik dacht vrij weinig gezien de minimal specs, maar ja die minimale specs stellen niks voor)

Verder zie ik dat zowel je huidige als nieuw voorstel 8gb ram heeft. Wederom prima voor nu. Wil je iets toekomst bestendigen zijn is 16gb het bekijken waard.

• KoenStapelbroek
frankyfn126 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:00:

Thanks. Ja ik hoorde ook van bekenden die ik dit probleem had voorgelegd dat het misschien beter is om een paar honderd euro meer neer te leggen zodat er een betere videokaart in kan. Voor € 1000/1100 heb je tegenwoordig al laptops met een i7 processor en een zelfs een RTX videokaart die (wat ik lees) een stuk sterker zijn dan de huidige GTX. Sommige gaming laptops hebben geen processor van Intel maar van Ryzen. De verschillen hiervan worden mij nog niet helemaal duidelijk. Is het één per definitie beter dan het ander?

https://www.bol.com/nl/p/...3r8gLgEAQYCSABEgJZp_D_BwE

Dan zou ik aan zoiets komen. Misschien een beetje overkill voor mijn huidige gebruik, maar mocht ik in de toekomst wel een zwaardere game willen gaan spelen is het ook zonde om dan wéér een nieuwe laptop te moeten kopen.

• LievenD
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:34
frankyfn126 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:00:
Dat is niet meer altijd het geval. De iGPU van Intel Core-processors van de elfde generatie is vaak krachtiger dan die van AMD-modellen.

Dus:
De iGPU van Intel Core processors elfde generatie is beter dan van AMD Ryzen (de Ryzen 7 modellen zijn krachtiger dan de Ryzen 3 modellen), en die zijn op hun beurt weer een stuk krachtiger dan Intel Core processors van de tiende generatie en daarvoor.

Dus het model dat de TS voorstelt is ok, AMD modellen waarschijnlijk ook, maar oudere intel-modellen dan weer niet.

Verder zou ik mij afvragen of je echt een aparte grafische kaart wenst. Dat zorgt sowieso voor meer warmte en lawaai.

• frankyfn126
LievenD schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:04:
[...]

Dat is niet meer altijd het geval. De iGPU van Intel Core-processors van de elfde generatie is vaak krachtiger dan die van AMD-modellen.
Kijk dat wist ik nog niet :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True