DAB-antenne Wave SoundTouch IV

Pagina: 1
Acties:
  • 1.460 views

Onderwerpen

Vraag

• Roelf Oving
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-10-2021
Mijn vraag
Sinds een paar jaar heb ik de Bose Wave SoundTouch IV. Ik heb daarbij een 2.5 mm dipool antenne voor DAB ontvangst. Ik heb deze echter nog nooit gebruikt omdat ik het niet vind lijken, zo’n kabel die verticaal omhoog moet. (Hoe doe je dat eigenlijk, met een speld aan de muur bevestigen, of zo?) Is daar een alternatief voor, bijvoorbeeld een telescoop- of sprietantenne? Ik heb op internet gezocht maar kan de juiste plug niet vinden.
Zonder antenne heb ik een zeer slechte tot geen ontvangst, waarschijnlijk ook omdat mijn systeem niet optimaal staat, in de buurt van de tv en andere apparatuur.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf Oving
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-10-2021
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:08

DarkSide

theres no place like ::1

Geen idee voor vervanger.
Maar vind persoonlijk DAB(+) een ramp in huis.

Bij mijn ouders is er geen ontvangst in de slaapkamer. Wel in de keuken.
Daar staat een kleine radio met uitschuifbare antenne.

Omdat ziggo stopt met doorgeven radio signaal heb ik een denon versterker met CD speler gekocht.
Maar het zoeken naar DAB stations was al een ramp. En als je eindelijk ontvangst had, hadden ze weer geen radio 5.
Of bij het verplaatsen van de antennen van nog geen 5cm was het signaal al weer weg.

Heb hem daarom vlug aangesloten op de Wifi en ze luisteren nu internet radio en alles wordt netjes ontvangen.

Vind het persoonlijk dus een enorme achteruitgang dat je met antennes en kabels moet werken nu wil je digitale radio hebben.
Voor mij geen DAB in huis, maar gewoon internet radio.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmol1950
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-01-2024
Vraag: welke ingang moet men gebruiken op het BÖSE SOUNDWAVE MUSIC SYSTEM IV (4) , voor :: DAB+ radio ontvangst: de onderste of de bovenste? En: hoe werkt de applicatie voor internet radio zenders op deze BÖSE installatie? Graag uw reacties, waarvoor mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:40

FeaR

In GoT we trust

@jmol1950
Een topic kicken om te kapen is niet de bedoeling. Voor eigen problemen zijn er eigen topics. Daarbij mis ik de eigen inzet die we op GoT verwachten zoals beschreven in Het algemeen beleid #quickstart. Check deze Quick Start alvorens je een eigen topic opent.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.