Toon posts:

Quodari

Pagina: 1
Acties:

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06:53
Vandaag kreeg ik een mail van quodari, dat de beta geopend is.
Ik was benieuwd naar Tweakers.net of er al iets over geschreven was. Startpagina en/of in het forum. En ik verbaasde me want ik zag helemaal niets.

Bij deze wat info.

Site: https://quodari.com/nl
Wat is het: “ een app om van alles in op te slaan en te delen, maar zonder advertenties en ongewenste content zoals fake nieuws. Een Europees alternatief.”

Dat klinkt voor mij erg positief.

Met andere woorden:
“ Een leuke herinnering, lekker recept, notitie, of een todo? Sla alles gemakkelijk op in Quodari en deel het als je wilt. Bij Quodari betaal je voor opslag en niet met je persoonlijke data: we verkopen jouw data niet en plaatsen geen advertenties. De eerste 2GB is gratis.”

Mij leek het wel fijn om een topic te hebben waar men zijn/haar ervaringen kan delen.

Mijn ervaringen tot nu toe.

Verbeter punten:
Weinig (lees geen) mensen online die ik ken.
Nu lijkt het nog een soort Google Keep voor mij maar dan niet van Google.
??

Positief:
Het lijkt er inderdaad op dat ze serieus bezig zijn met privacy.
Eindelijk iets uit Europa wat probeert te concurreren met FB
Het werkt zoals je zou verwachten
2GB gratis, meer dan voldoende om het te proberen.
??

Meer dan ik dacht...

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07:49

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik vermoed dat dit beter op z'n plek is in CSA, maar dat weet ik niet zeker. Kan dus zijn dat de plaatselijke mods het nog 'n stukje verder gooien.

Note to self: being good is often more important than being right.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:02

g0tanks

Moderator CSA
streamnl schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:49:
Eindelijk iets uit Europa wat probeert te concurreren met FB
Concurreren met Facebook? Is dit niet gewoon een veredelde notitie-app die je vergelijkt met een volwaardige social-mediadienst?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• streamnl
FB was in begin totaal niet wat het nu is.

En is FB eigenlijk ook niet een “veredelde notie app” waarop jij iets kan plaatsen en waarop andere kunnen reageren?
Of jij reageert bij iemand anders wat hij/zij geplaatst heeft?

Geef het de tijd om het te laten groeien.

Ik ben wel een voorstander van een andere dienst die in Europa staat EN waarvan het verdienmodel niet mijn privégegevens zijn.

Meer dan ik dacht...

• TCroezing
  • Laatst online: 21-09 10:21
Toevallig (?) vandaag in de Volkskrant een artikel hierover!

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Heel leuk, maar wat is het verdienmodel? Zonder advertenties en abonnement lijkt geld verdienen me erg lastig. Meer dan 2GB aan ruimte vul je met een sociaal netwerkaccount ook niet snel.

Ook is bijvoorbeeld dropbox eigenlijk al grotendeels voorzienend in alle genoemde functionaliteit.

[Voor 46% gewijzigd door pagani op 20-02-2021 12:37]

Amiga CD32 collectie op V&A NES collectie op V&A

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07:06
pagani schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:34:
Heel leuk, maar wat is het verdienmodel? Zonder advertenties en abonnement lijkt geld verdienen me erg lastig. Meer dan 2GB aan ruimte vul je met een sociaal netwerkaccount ook niet snel.

Ook is bijvoorbeeld dropbox eigenlijk al grotendeels voorzienend in alle genoemde functionaliteit.
Nou als je een beetje foto's gaat uploaden gaat het wel snel denk ik. Dit is een beetje een combi van Dropbox en Facebook. Ik heb Facebook weggedaan vanwege hun data beleid maar sta best open voor een nieuw sociaal platform waar geen data verkocht wordt.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:00

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Lijkt veel op google keep.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dropbox-vervanger gaat het niet worden als het web-only is. Dan geen offline kopie.

Klopt het dat er geen export-functie is? Dan ga ik er niets instoppen ook..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• streamnl
TCroezing schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:29:
Toevallig (?) vandaag in de Volkskrant een artikel hierover!
Niets toevallig aan.

Van mijn privé kringen die (net als ik) ook lid zijn van de Volkskrant, heb ik geen reactie gehoord.

Zelfs niet terwijl ik al enkele weken geleden hierover had gesproken met mijn vrienden.
Ook niet door de redactie van Tweakers.net toen ik ze “tipte “ .

Zoals zijzelf ook zeggen in het artikel, ze moeten het hebben van mond op mond reclame.

Als ik zie hoe “hard” er over gesproken wordt op een site waar men toch bewuster bezig is met privacy, ben ik erg benieuwd naar hun kans van slagen.

Meer dan ik dacht...

• digitweak
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-07 18:23
Heb net een account aangemaakt en het kort zitten bekijken. Ik maak foto's in "exploded view" van bekende microfoons en wil daarover communiceren met een groep bekenden. En inderdaad dan zonder die foto's meteen overal ge- en misbruikt worden.
Je kunt zien dat er nog ontwikkeld wordt. Heb al wat zaken als feedback gegeven. (previews van foto's zijn vierkant(?), niet echt van deze tijd, en sommige kleurstellingen zijn wat verwarrend. Maar ik geef het voor mijn doel best een kans. Opslagruimte in de cloud heb ik in principe al wel genoeg, maar als het hun verdienmodel wordt en het werkt prima, heb ik niet zo veel moeite met de huidige prijsstelling.
Maar nogmaals voor mijn toepassing.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee