Toon posts:

Gaming PC build check en advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bkmrk
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-03-2021
Hallo,

Op basis van bestaande configuraties ben ik voor de eerste keer zelf een game PC aan het samenstellen.

Het doel is om de komende jaren vlot de nieuwste games te kunnen spelen op 4K. Op het lijstje staan single player games zoals Cyberpunk 2077 en Red Dead Redemption 2 waar het grafische aspect belangrijk is. Anderzijds speel ik veel multiplayer games zoals Battlefield en Call of Duty, waarbij de framerate belangrijker is.

De PC zou ik via Alternate in elkaar laten zetten en ik ga niet overklokken. Een budget van ~2700 euro lijkt me realistisch.

De configuratie die ik momenteel heb:

CPU: AMD Ryzen 7 5800X, 3,8 GHz

GPU: GIGABYTE GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G
(Afhankelijk van levertermijn kan dit ook ander merk of 3070 worden)

Moederbord: GIGABYTE B550M AORUS ELITE

Voeding: Corsair RM850x, 850 Watt voeding

Koeling: Corsair iCUE H150i Elite Capellix Liquid cpu-koeler

RAM: Corsair 32 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen

SSD: Samsung 970 EVO, 1 TB SSD

Case: Sharkoon PURE STEEL RGB tower-behuizing

Alle feedback en mogelijke verbeteringen zijn uiteraard welkom.

Specifiek vroeg ik me af:
- Passen alle componenten zeker samen? Mist er iets? Past alles in de case?
- Past deze voeding bij het systeem? Zijn er betere alternatieven?
- Is deze koeling voldoende?
- Indien je nog 1 upgrade kon doen, welke zou het zijn?

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:31
Voor een RTX 3080 volstaat een 750 Watt voeding, bijvoorbeeld de Corsair RM750x. Een zes core CPU volstaat nog voor gaming, AMD Ryzen 5 5600X. De Kingston A2000 1TB is net zo goed als de Samsung en iets goedkoper. Stop de bespaarde euros zeker in een RTX 3080 als je er een kan krijgen, ze zijn duur..... En neem een kast met betere airflow, bijvoorbeeld de Corsair iCUE 220T is iets beter dan deze Sharkoon

[Voor 29% gewijzigd door martyw op 18-02-2021 18:13]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee