Toon posts:

RGB hub stuk, waar vind ik een nieuwe?

Pagina: 1
Acties:

• Absolomx
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-01 13:45
Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje geleden bij het aansluiten van mijn waterkoeling mijn RGB hubje gesloopt:

Zoals je kan zien zijn de pins er van 2 van de 6 aansluitingen afgebroken. Ik moet wel zeggen dat het wel erg teer spul is, maar uiteraard had ik ook voorzichtiger moeten zijn. Echter kan ik nergens iets soortgelijks vinden. Ik kan wel 4 pin hubs vinden, maar die zijn allemaal voor zo'n soort aansluiting:

De vraag is nu, waar vind ik iets soortgelijks? En misschien wat sterker spul?

• tinus5
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:53
Als je kunt solderen, dan zou ik er zelf even nieuwe headers op solderen, ben je voor een paar cent klaar.

Almere, 10230 Wp, ZZW, 36°

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 20:28

Diamon

The Weird One

Hoe zien die pinnen eruit die nu missen (als je ze nog hebt).
Als ik dit zo beoordeel, is dit prima te repareren.

And The Only One

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:31
Absolomx schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:26:
De vraag is nu, waar vind ik iets soortgelijks?
Hoe kom je aan de huidige? Werd dit meegeleverd met iets anders?

Is dat geen goede weg om een vervangend exemplaar te zoeken? Menig fabrikant levert ook gewoon spare parts / accessoires.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 21:45

Baggeraar

Wat een gebagger..

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-03 13:54

AlexanderB

7800 rpm

zo te zien zitten de pads er nog op, dus inderdaad 2 minuten werk om er ff 2 nieuwe headertjes op te solderen, of de originele als je die nog hebt.

• Absolomx
tinus5 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:41:
Als je kunt solderen, dan zou ik er zelf even nieuwe headers op solderen, ben je voor een paar cent klaar.
Diamon schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:42:
Hoe zien die pinnen eruit die nu missen (als je ze nog hebt).
Als ik dit zo beoordeel, is dit prima te repareren.
AlexanderB schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:27:
zo te zien zitten de pads er nog op, dus inderdaad 2 minuten werk om er ff 2 nieuwe headertjes op te solderen, of de originele als je die nog hebt.
Ik heb de pins niet meer, maar solderen kan ik wel. Als ik die alsnog moet bestellen kan ik denk ik net zo goed een nieuwe doen denk ik?
Xander schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:49:
[...]

Hoe kom je aan de huidige? Werd dit meegeleverd met iets anders?

Is dat geen goede weg om een vervangend exemplaar te zoeken? Menig fabrikant levert ook gewoon spare parts / accessoires.
Meegeleverd met de case (Fractal Design Meshify C Tempered Glass Edition). Kan op hun site alleen geen losse RGB hub vinden.
Thanks! Mocht ik het zelf niet kunnen repareren, dan is dit een goede oplossing

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

https://www.aliexpress.com/item/1005002011642282.html

34 cent voor 10 stuks, incl verzending. Je hebt alleen ff geduld nodig. :)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kan niet zien of ze haaks of recht zijn. Daarnaast moet je even de afstand tussen de pennen controleren. Is dit misschien iets? https://www.vanallesenmeer.nl/-4-pins-connector-Male

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ze zijn recht, en platliggend dr op gesoldeerd. :) 2.54mm headers, maar dan met ronde pinnen.

En das ook een goede link idd, iets duurder, maar dan heb je 't snel in huis.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 20:28

Diamon

The Weird One

Niet ergens een oud moederbord liggen, of iets anders waar dit soort pinnen op zitten ?.
Belangrijkste is de dikte van de pin namelijk.
Als je in de buurt van Zwolle woont, dump het even langs, fix ik het effe voor je.

[Voor 12% gewijzigd door Diamon op 19-02-2021 21:20]

And The Only One

• Absolomx
Diamon schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:20:
Niet ergens een oud moederbord liggen, of iets anders waar dit soort pinnen op zitten ?.
Belangrijkste is de dikte van de pin namelijk.
Als je in de buurt van Zwolle woont, dump het even langs, fix ik het effe voor je.
Zuid-Friesland, dus niet echt in de buurt nee, maar ik heb al een paar pins besteld waar de aansluitingen op pasten. Is het dan goed? Of zou het alsnog fout kunnen gaan door de dikte van de pins?

[Voor 85% gewijzigd door Absolomx op 22-02-2021 16:32]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien niet door de dikte, mogelijk wel die de onderlinge afstand. Hopelijk heb je daar goed naar gekeken.

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

2.54mm tussenafstand tussen pinnen, het is een gestandaardiseerde aansluiting :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Absolomx
Het heeft even geduurd voordat ik tijd had om er mee bezig te gaan, maar ik heb de pins besteld en het is gefixt. Bedankt voor de tips!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee