Port forwarding op Genexis Platinum 7840 werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• DerkieH
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
Mijn vraag
De laatste dagen ben ik bezig geweest met het opzetten van een Valheim server, dit was relatief snel gebeurd. Maar toen ik mijn server wou publiceren voor vrienden bleek dat ik mijn poorten niet open kon krijgen op mijn hardware. Nu is de vraag kan ik met deze Genexis router wel port forwarden of niet. Mijn service provider kwam namelijk met 2 verschillende antwoorden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBYodYodIMC0He0sPK8cpAGcNnE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q3dHu5fmwfc849EyhPnLqIfL.png?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Genexis Platinum 7840
Standaard Windows Firewall

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Firewall op server uitgezet om te kijken als deze het probleem was.

Ik zie graag jullie antwoorden tegemoet,

Met vriendelijke groet,
DJ

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lijkt me niet zo handig om een port-range te forwarden naar een enkele port

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-06 23:53
Best dat je voor poort 2458 ook 2 regels maakt voor udp en TCP. Vervolgens de 2 eerste regels geen port range opgeven maar dan 1 poort 2456. Dan heb je 6 regels in totaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan je niet gewoon een range doorzetten, of anders gesteld is 2456-2458 niet al een range welke een conflict geeft met de andere range. Wat gebeurt er als je 2456-2458 doorzet naar 2456-2458 lijkt mij namelijk het meest logische.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerkieH
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
Frogmen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:00:
Kan je niet gewoon een range doorzetten, of anders gesteld is 2456-2458 niet al een range welke een conflict geeft met de andere range. Wat gebeurt er als je 2456-2458 doorzet naar 2456-2458 lijkt mij namelijk het meest logische.
Dit is bij mijn router niet mogelijk helaas, maar het lijkt nu te werken. Alleen wanneer de server aan staat gaan de poorten nog niet op listening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1787524

Ik ben dit weekend overgestapt naar Delta en heb ook een Genexis Platinum 7840 gekregen.
Helaas kan deze niet naar bridged , ik heb namelijk al een ingericht netwerk met nat/firewall

Zit dus nu achter dubbel NAT en wilde het Genexis transparant maken door alle poorten door te zetten naar mijn eigen router,maar dat kan niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rqz_B8EJkpy44KVN7xHRC6SZN1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jJkasTbjbJtXQR1F5V8aNA1K.png?f=fotoalbum_large

Ik dacht misschien nummert ie automatisch omhoog vanaf de local port
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcXeARkJwvVYyD3_GG2KzzfbOfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vGm6OHXCDE6E98ey3c6JJv2z.png?f=fotoalbum_large
Maar ook dat werkt niet

ps. ik heb een bridged modem aangevraagd en gekregen maar daarmee klappert de lijn, die gaat terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:42
DMZ gebruiken?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 22:36

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ja dat trachtte @Anoniem: 1787524 denk ik.

Ik denk toch ook dat er een bug in die firmware zit. Als je aan de publieke kant een portrange kan opgeven en die exacte portrange niet letterlijk kan doorzetten, dan lijkt me dat niet correct.
Of is dat een nieuwe moderne techniek/feature in het tegenwoordige NAT?

Kan me voorstellen dat als je lijn klappert in bridged mode dat je een nieuw modem moet hebben.

offtopic:
[jinx mode] of is inversed UPNP wat? [/jinx mode] 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee hij probeerde een reeks port forwarding te doen, dat is wat anders dan een DMZ gebruiken.

En ben het met je eens dat een lijn niet mag gaan klapperen als de router in bridge mode staat.
Al heb ik geen idee wat een klapperende lijn zou moeten zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij Caiway ander merk van Delta kan je een modem/router aanvragen deze zet dan alleen het glas om naar UTP zodat je je eigen router erachter kan hangen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Timnijk
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-06-2024
Hoi, ik ben een poosje geleden ook overgestapt naar delta en heb nou ook een Genexis Platinum 7840 gekregen. Is iemand er al achter gekomen of het uberhaupt mogelijk is om een port range te portforwarden of dat het een een bug is? Want ik heb redelijk veel poorten die ik graag open wil hebben en het zou heel lang duren om die 1 voor 1 open te zetten.

• Ben(V)
Bij de meeste router kun je het veld voor de local port leeg laten om dat te bereiken.

Als je een reeks als input gebruikt en een enkele port als local port dan gaat al het verkeer van al die poorten naar dat ene poort van dat ip adres en dat wil je niet.

Als je net als TS ongeveer alle poorten wilt moet je ofwel een DMZ gebruiken (als dat erin zit) of een eigen router gebruiken en die genexis inbridge laten zetten.

En ander moet je gewoon poort voor poort forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 20:25
Ben(V) schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:43:
Bij de meeste router kun je het veld voor de local port leeg laten om dat te bereiken.

Als je een reeks als input gebruikt en een enkele port als local port dan gaat al het verkeer van al die poorten naar dat ene poort van dat ip adres en dat wil je niet.

Als je net als TS ongeveer alle poorten wilt moet je ofwel een DMZ gebruiken (als dat erin zit) of een eigen router gebruiken en die genexis inbridge laten zetten.

En ander moet je gewoon poort voor poort forwarden.
Ik heb dus ook zo'n bagger Genexis Platinum 7840, die je niet in Bridge kan/mag zetten.
Er zit wel een DMZ mogelijkheid in. Wil je zeggen dat je hiermee in 1x alle poorten die je van buiten via het externe IP aanspreekt, worden geforward naar het interne IP dat je in de DMZ opgeeft? (dit is het IP adres van de WAN poort van mn eigen router)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JCIhjXrq1BDv8mxqRgIxFZDipU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OC0DC7cWDtUihAiOcLLN2TF4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v16Rds76__-oxqrvI6n_n24T-6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EWRYdNoqkjIuYI7k25VVFRxP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door floriszz op 23-03-2023 23:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 20:25
Ik heb zelf het antwoord denk al. Via testje uit een tip van een ander draadjes;
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67640014
Een poort gescand: UDP 500 op https://check-host.net/check-udp en http://canyouseeme.org/.
Vervolgens in de log van mn eigen router gekeken en zie m daar terug. Zie onderstaande
Met andere woorden, zonder Port forwards in de Genexis wordt alles doorgezet naar het ip adres dat in de DMZ is opgegeven.(=mijn eigen router, die vervolgens weer de poort forward naar 192.168.1.22)
Zo hoef je dus toch maar 1x een Port Forward rule aan te maken per service. (ja en 1x een DMZ verwijzing in je Genexis natuurlijk)
[LAN access from remote] from 147.135.231.100:47824 to 192.168.1.22:500, Thursday, March 23, 2023 22:46:25
Pagina: 1