Toon posts:

Kan ik meerdere bestanden tegelijk downloaden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• hansanzicht
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-03-2021
Hi mensen,

ik wil het volgende doen. Ik ben momenteel een lijst met contracten aan het downloaden. Er is dus 1 pagina waar je alle namen ziet. ik moet op de naam klikken, wordt dan doorverwezen naar de pagina en dan pas kan ik het contract downloaden. Is het mogelijk om alle contracten in 1 keer te downloaden zonder elke keer in te gaan.

Hopelijk heeft iemand een gouden tip het zijn namelijk 4000 stuks

Alle reacties

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 17:48

markvt

Peppi Cola

Misschien is de makkelijkste methode om contact te zoeken met de partij die deze bestanden levert.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-03 19:12
Stagiaire aannemen ^^

En helemaal het verkeerde forum

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als er een duidelijk zelfde opmaak / opbouw is zou je het wellicht kunnen scripten. Het opnemen van contact met de leverancier lijkt me eerst zinvol zodat je kan nagaan of er geen andere manier van aanleveren is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:37
Dit is wel erg weinig informatie...
Beste tip is inderdaad die van @markvt contact opnemen met diegene die levert /host.
Als dat geen optie is moet er toch heel veel meer aangeleverd worden dan "ik wil contracten van een site downloaden en via klikken op een naam..."

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 16:50
Zijn het nou contracten of contacten? En als je ze stuk per stuk moet downloaden is dat waarschijnlijk expres gedaan gezien de toestanden bij de GGD?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:07

br00ky

Moderator Harde Waren

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
hansanzicht schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:12:
Hi mensen,

ik wil het volgende doen. Ik ben momenteel een lijst met contracten aan het downloaden. Er is dus 1 pagina waar je alle namen ziet. ik moet op de naam klikken, wordt dan doorverwezen naar de pagina en dan pas kan ik het contract downloaden. Is het mogelijk om alle contracten in 1 keer te downloaden zonder elke keer in te gaan.

Hopelijk heeft iemand een gouden tip het zijn namelijk 4000 stuks
Als er geen knop "download alle 4000 contracten" in beeld staat krijg ik een beetje het vermoeden dat je hulp vraagt bij het misbruiken van een systeem.

Misschien is het mijn achterdocht, misschien jouw bescheiden startpost. Net als velen kan ik je verder op weg helpen, maar iets houdt mij tegen.....

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@TomsDiner Je bedoelt te zeggen dat alles wat je kan 'klikken' ook te scripten is?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-03 18:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Welk omgeving?
Decos Join?

Is het een idee om dit aan je collega te vragen?

Trein?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:05

M2M

medicijnman

En de WinHT Track website copier?

-_-

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03 11:13
Ik heb ooit een Firefox-Plugin geïnstalleerd om met een simpele beweging meerdere links te selecteren die dan allemaal in een apart tabblad werden geopend.
Zou dat al helpen? In ieder geval een stuk eenvoudiger dan een script schrijven...
https://addons.mozilla.or...ferral&utm_content=search

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
Will_M schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:57:
@TomsDiner Je bedoelt te zeggen dat alles wat je kan 'klikken' ook te scripten is?
Nee, ik bedoel te zeggen dat ik dit topic discutabel vind, of althans te weinig aanknopingspunten zie dat dat niet zo is, en dus geen hulp verstrek.

Kenners weten veel trukjes om het probleem van de TS te omzeilen, maar in veel situaties worden dit soort massa-download acties wel ingebouwd, tenzij het niet de bedoeling is dat je dat doet.

De GGZ perikelen twee posts boven mij, en de eerdere vraag om meer specifieke informatie zijn niet beantwoord, dus dit lijkt mij een topic om een beetje voorzichtig mee om te springen.

Ik geef dus geen tips omdat ik de startpost (nog) niet vertrouw.

Edit naar aanleiding van DM van TS

(Ik heb wel gevraagd of hij het hier ook even kan verduidelijken, maar ik kan geen DMS gaan openbaren)

(Het gaat gewoon om een mol die wat politiedossiers wil hebben)

(Nee, grapje. Volgens mij is de TS wel te goedertrouw. Hij moet zelf maar even wat posten)

4.000 bestanden op de hand downloaden en verwerken (elders opslaan, in ander systeem hangen) is vragen om problemen. Het zal best dat 95% of iets meer op de goede plek terecht komt, maar je zal een nacontrole moeten doen om een 100% score te halen, en ik neem aan dat het oude systeem verdwijnt, dus op een gegeven moment -als de stekker eruit gaat- moet je 100% zeker weten dat je alle bestanden hebt, en goed verwerkt hebt.

In een fulltime werkweek zitten minder dan 4.000 minuten, dus als je er één per minuut doet moet je meer tijd incalculeren. Al gauw acht werkdagen. Eigenlijk moet de server beheerder dit dus gewoon in orde maken. Vanaf de kant van de database zou de informatie door een tijdelijk script veel sneller omgezet moeten kunnen worden in de eindproducten.

Daarnaast -als de urls een logische opbouw hebben, en je de volgende kunt raden, kun je een downloadmanager inzetten. Ik heb in de beginjaren van Fok! als grap ooit een keer in een uur tijd alle users gedownload met een downloadmanager, omdat de url's heel simpel zijn: https://fok.nl/users/### waarbij die ### gewoon alle getallen tussen 1 en 5600 waren (lang geleden).

Als de urls geen logische opbouw hebben, en daar ga ik een beetje vanuit, wordt het gissen. Er zijn vanaf de pagina met alle namen twee clicks nodig, en die tweede pagina... Als die een link geeft naar een bestand op de server, maar zonder logische naam, zou je met een lokaal PHP script wel iets kunnen. Die voer je de pagina met alle namen, en hij ontrafelt de links met regex oid, haalt de pagina's op, en download alles. Helaas wordt dit ingewikkelder als je ingelogd moet zijn, en dit kun je niet zonder kennis. Ook is de kans aanwezig dat de download via AJAX gearrangeerd wordt, en dan heb je de scripts op de pagina zlef nodig om te kunnen downloaden. Dan kan dit sowieso niet. Daarnaast is de kans groot dat je na enkele downloads opeens geblocked wordt wegens het opvragen van teveel pagina's. Ik heb recent heel Funda en Jaap proberen leeg te halen om in een lokale database te proppen, en die sites hebben ook beveiliging tegen crawlers. Ze hebben door dat een non-human in rap tempo informatie aan het binnenharken is.

Ik denk dus dat je hogerhand de keuze voor moet leggen. Handwerk is veel tijd en onbetrouwbaar, laat ze we serverbeheerder inschakelen om daar met een scriptje jullie probleem op te lossen. Is veiliger en goedkoper, vermoedelijk.

[Voor 63% gewijzigd door TomsDiner op 19-02-2021 23:26]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee