Ik krijg elke keer een BSOD als ik een game of de windows updates ga downloaden. Hierbij herstart de PC een paar keer en krijg ik elke keer een ander error code te zien, tot vervolgens het windows herstellen scherm tevoorschijn komt. Dit herstellen wil ook niet dus bij elke poging moet ik Windows 10 opnieuw downloaden. Ik heb een oude pc overgenomen, hier miste alleen nog een SSD dus die heb ik erbij gekocht. Nu heb ik nooit eerder met een zelfgebouwde PC gewerkt, dus veel verstand heb ik hier niet van. Het installeren van Windows 10 ging zonder problemen. Hoe komt het dat ik elke keer dat vervelende blauwe scherm krijg?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: asrock FM2A75 Pro4-M
Videokaart: amd radeon hd 7800
Processor: AMD A10-5800K
SSD: Crucial MX500 2,5" 500GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik had gekeken bij de specs van het moederbord maar kon niet vinden dat het compatible was met Windows 10, dus ik heb ook Windows 8.1 geprobeerd te downloaden maar had hierbij hetzelfde probleem. Verder heb ik de drivers van het moederbord geupdate wat wel zonder problemen ging. Op de AMD site kon ik mijn videokaart niet vinden voor driver updates. Kan het zijn dat sommige onderdelen van de PC gewoon te oud zijn geupdate te worden of om games te downloaden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: asrock FM2A75 Pro4-M
Videokaart: amd radeon hd 7800
Processor: AMD A10-5800K
SSD: Crucial MX500 2,5" 500GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik had gekeken bij de specs van het moederbord maar kon niet vinden dat het compatible was met Windows 10, dus ik heb ook Windows 8.1 geprobeerd te downloaden maar had hierbij hetzelfde probleem. Verder heb ik de drivers van het moederbord geupdate wat wel zonder problemen ging. Op de AMD site kon ik mijn videokaart niet vinden voor driver updates. Kan het zijn dat sommige onderdelen van de PC gewoon te oud zijn geupdate te worden of om games te downloaden?