Hoi Tweakers,
Bij deze mijn upgrade keuze voor 1440p gamen, ik twijfel met name of de cpu niet overkill is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1000 euro exclusief GPU.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur en schijven en voorlopig mijn oude gpu (R9 380) tot de nieuwere series een normale prijs hebben. Ik gebruik een Samsung Evo 860 SD atm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Mobo, geheugen,kast en voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt, het systeem moet wel stil zijn.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons? Ik heb op basis van de BBG al wat samengesteld, maar twijfel nog over de CPU, ik heb nu de 5600x gekozen, maar ik vraag me af of een 3600 niet ook voldoende is.
GPU heb ik er bewust uitgelaten, want daar ga ik mee wachten tot de prijzen weer normaal zijn, het wordt dan waarschijnlijk een RTX 3060 van MSI
Bij deze mijn upgrade keuze voor 1440p gamen, ik twijfel met name of de cpu niet overkill is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1000 euro exclusief GPU.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur en schijven en voorlopig mijn oude gpu (R9 380) tot de nieuwere series een normale prijs hebben. Ik gebruik een Samsung Evo 860 SD atm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Mobo, geheugen,kast en voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt, het systeem moet wel stil zijn.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons? Ik heb op basis van de BBG al wat samengesteld, maar twijfel nog over de CPU, ik heb nu de 5600x gekozen, maar ik vraag me af of een 3600 niet ook voldoende is.
GPU heb ik er bewust uitgelaten, want daar ga ik mee wachten tot de prijzen weer normaal zijn, het wordt dan waarschijnlijk een RTX 3060 van MSI
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 355,90 | € 355,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 137,54 | € 137,54 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 101,58 | € 101,58 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX | € 169,90 | € 169,90 |
1 | Voedingen | MSI MPG A650GF | € 99,- | € 99,- |
Totaal | € 863,92 |