Toon posts:

[Aankoopadvies] Upgrade desktop rond de € 1000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:51
Hoi Tweakers,

Bij deze mijn upgrade keuze voor 1440p gamen, ik twijfel met name of de cpu niet overkill is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1000 euro exclusief GPU.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur en schijven en voorlopig mijn oude gpu (R9 380) tot de nieuwere series een normale prijs hebben. Ik gebruik een Samsung Evo 860 SD atm

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Mobo, geheugen,kast en voeding

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt, het systeem moet wel stil zijn.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons? Ik heb op basis van de BBG al wat samengesteld, maar twijfel nog over de CPU, ik heb nu de 5600x gekozen, maar ik vraag me af of een 3600 niet ook voldoende is.
GPU heb ik er bewust uitgelaten, want daar ga ik mee wachten tot de prijzen weer normaal zijn, het wordt dan waarschijnlijk een RTX 3060 van MSI

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 355,90€ 355,90
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 137,54€ 137,54
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 101,58€ 101,58
1Geheugen internG.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX€ 169,90€ 169,90
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 99,-€ 99,-
Totaal€ 863,92

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:49
Welke gpu heb je nu al? want met deze buidl heb je geen beeld.

welke SSD heb je al ?
Een CPU koeler maakt je systeem een stuk stiller.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:49
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700 Boxed€ 284,90€ 284,90
1MoederbordenMSI Z490-A PRO€ 144,99€ 144,99
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 101,58€ 101,58
1ProcessorkoelingEnermax ETS-T50 AXE€ 40,46€ 40,46
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 145,90€ 145,90
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 99,-€ 99,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,66€ 104,66
Totaal€ 921,49

zou ook een optie zijn, en heeft beeld zonder GPU. Als je wel al een GPU hebt kan je ook de 10700F pakken.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:51
@99ruud99
Ik had niet voor niets het volgende erbij staan:

GPU heb ik er bewust uitgelaten, want daar ga ik mee wachten tot de prijzen weer normaal zijn, het wordt dan waarschijnlijk een RTX 3060 van MSI

;)

Ik heb nog een oude gpu, r9 380, die wil ik gebruiken zolang de 30xx series nog een veel te hoge prijs hebben. Ik heb een Samsung Evo 860 SD.

Ik had onderstaande
Moet eerlijk bekennen dat ik nu vooral naar AMD heb gekeken vanwege de goede verhalen over Ryzen, maar ik sta ook open voor Intel.

Ik was van plan de stock cooler te gebruiken, werkt op mijn huidige i5 7500 ook stil nl.

Tevens heb ik mijn openingspost even bijgewerkt.

[Voor 31% gewijzigd door Xgar op 18-02-2021 18:29]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee