Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verbinding maken met DrayTek modem op VDSL lijn van KPN

Pagina: 1
Acties:

• Ralfefernandes1
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 01-06 16:44
Ik heb geprobeerd mijn Vigor 2860N+ aan de praat te krijgen op het netwerk van KPN, maar helaas krijg ik geen internet verbinding.

Ik heb al de DrayTek support team gebeld en ze hebben meegekeken en ze zeiden dat het aan de server van KPN ligt en dat ik in contact moet komen met KPN supportlijn.
Ik heb al twee keer geprobeerd in contact te komen met KPN, ze geven aan dat ik eigenlijk mijn internet verbinding moet omzetten van Telfort naar KPN (ik ben een klant van Telfort) en hierdoor ga ik meer betalen. En ik moet ook een abonnement nemen van Tech afdeling van KPN.

Ik vermoed dat de verbinding ergens op de server van KPN geblokkeerd wordt, daarom krijg ik geen verbinding.

Hieronder doe ik een screenshot van de configuratie, want ik weet het eigenlijk niet wat ik verkeerd doe

• BAJansen
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
Volgens mij zit internet bij Telfort op VLAN34, niet op 6. Daarnaast wordt daar volgens mij geen PPPoE gebruikt maar gewoon DHCP.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:54
Inderdaad, Telfort abonnementen zijn alleen administratief omgezet en (nog) niet technisch.
Dus VLAN 34 en DHCP :)

• Ralfefernandes1
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 01-06 16:44
Net getest met de gegevens van Telfort netwerk, en alles doet zo als het hoort.
KPN had ook mij kunnen zeggen dat ik nog op het netwerk van Telfort zit.
bedankt

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True