Vraag

• Vincent1997
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05-2022
Hallo

Ik heb sinds vandaag problemen met mijn nieuwe Playstation 5. Hij is een week oud en hij blijkt problemen te hebben met bepaalde frames, zelf ken ik er niet veel van dus ik heb geen idee waar het probleem ligt. De frames flitsen continu en soms laden frames niet of zijn bepaalde elementen uitgeleurd of niet gerendered. Ook is mijn Warzone (Call Of Duty) al 2 keer bevroren. Het kan een defecte HDMI-kabel zijn, een slechte PS5, een slechte monitor, een bug in het spel... Daarom vraag ik hulp aan jullie, misschien kan iemand mij vertellen wat er mis is.

Ik gebruik dus de PS5 en een AOC C27G1-monitor. Deze heeft een refreshrate van 1 ms en 144hz. De HDMI-kabel die ik gebruik is deze wat bij de PS5 is geleverd.

Wat ik zelf al geprobeerd heb: scherm- en video-uitvoer van de PS5 aanpassen, internetverbinding testen en veranderen van netwerk. Deze dingen lijken allemaal niet te helpen. Bijgevoegd kunnen jullie foto's zien zodat het probleem hopelijk wat duidelijker wordt. Als iemand enig idee heeft wat er gaande is, hoor ik graag reactie. Het is op het moment zo erg dat FIFA en Call Of Duty redelijk onspeelbaar worden (vooral bij call of duty merk ik de grootste problemen).

Alvast bedankt!

Vincent

Alle reacties

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:19
je hebt het in meerdere games. Dit lijken toch echt fouten in de rendering.

Oftewel: PS5 naar Sony sturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sven.scholten
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-11-2021
Je kan proberen een andere hdmi kabel te gebruiken, dan weet je of het probleem aan de kabel ligt of niet.
Als dit niks veranderd dan zou ik de ps5 terugsturen naar sony voor reparatie/vervanging.

• R.breebaart
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-06-2021
Heb ook zo soort probleem met mijn ps5 .
Na ongeveer een half uur gamen op met alles er op en aan , gooit de ps5 hem in rustmode , daarna kan ik hem wel weer opstarten maar is resulutie verlaagd , op een nieuwe Samsung tv 2021 2.1 aansluiting , lijkt wel of de ps5 het niet trekt, en hem daarna in rustmodus gooit

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:24

Geronimous

Moderator Spielerij

99942

@R.breebaart je hebt al een eigen topic gestart, dus het kicken van dit topic is niet nodig. Je kunt in je eigen topic refereren naar dit topic.

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee