Earth2.io Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.866 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBommer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 15:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cumz2nmhomRMbn46MSXhqcXe4Gc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8CdZyiiwFD4bwxDUPqkNw2E.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is Earth2?

Earth 2(www.earth2.io) is een futuristisch concept voor een tweede aarde; een metaverse, tussen virtuele en fysieke realiteit waarin real-world geolocaties op een gesegmenteerde kaart overeenkomen met door gebruikers gegenereerde digitale virtuele omgevingen. Deze omgevingen kunnen eigendom zijn, gekocht, verkocht en in de nabije toekomst grondig aangepast worden. Ze zijn geinspireerd op de film 'Ready Player One' en hopen dit tot werkelijkheid te maken.

Een virtuele 1:1-schaalversie van de aarde is onvermijdelijk en Earth 2 is het begin van deze opwindende toekomst. Fase 1 is nu live en vertegenwoordigt de centrale wereldwijde instantie die het eigendom van digitale activa en eigendommen wil bepalen in deze futuristische virtuele metaverse van de aarde.

Gebouwd bovenop MapBox-technologie, heeft het team van Earth 2 een geografisch gekoppelde digitale rasterlaag gecreëerd die zich over de hele planeet uitstrekt, waardoor mensen het eigendom van Virtual Land in de vorm van tegels kunnen claimen. Het is de visie dat Virtual Land in de loop van de tijd in waarde zal toenemen op basis van de vraag, locatie en verdienpotentieel, ongeveer op dezelfde manier als fysiek land.

Huidige situatie

Earth2 heeft in November 2020 een softlaunch gehad. Dit betekend dat het spel, want zo noemen ze het voor nu, in een vroeg stadium van ontwikkeling verkeerd. Een klein team van ontwikkelaars, met soms grote namen zoals een co-founder van oculus, is sinds een aantal jaar bezig om Earth 2 te ontwikkelen. Op dit moment zijn er 3 fases bekend gemaakt, en op dit moment zitten we in fase 1.
Fase 1
De wereld is verdeeld in een 10 bij 10 vierkante meter grid, tegels genaamd. Deze tegels kunnen gekocht worden voor echt geld (dollars). Na het kopen ben je virtueel eigenaar van dit stuk land. Er zit een berekening achter het aankopen van stukken land. Hoe meer tegels er in een land verkocht worden, hoe duurder het wordt om nieuwe tegels te kopen. Nederland zit bijv. op dit moment op 5,30 dollar per tegel, de verenigde staten op 45 dollar. Er is een marktplaats waarop je land/tegels kan kopen en verkopen. Heb je land in het verleden ingekocht en is de huidige tegelwaarde voor nieuwe tegels hoger? Dan kun je jouw land verkopen aan iemand anders. Verschil in waarde betekend winst voor de verkoper, en de koper is minder geld kwijt voor grond. Er zit nog meer nuance in, namelijk dat er verschillende landklasses zijn. Dit zal ik later verwerken in een update van dit topic.
Klasse tegels
Er bestaan op dit moment 4 verschillende klasse tegels dat je kan kopen. Hoe meer tegels verkocht zijn in een land, hoe lager de klasse van nieuwe tegels wordt.

Klasse 1 = 0-100k landtegels verkocht
Klasse 2 = 100k-300k landtegels verkocht
Klasse 3 = 300-500k landtegels verkocht
Klasse 4 = 500k+ landtegels verkocht.

Op dit moment is er maar 1 concreet voordeel op basis van klasse tegels, en dat is welke LIT je hiervoor krijgt. De developers hebben wel een hint gegeven dat de klasse van tegels later in het spel een voordeel kan hebben.

LIT - Land Income Tax
Op aangekochte grond wordt inkomstenbelasting verdiend, ook wel Periodic Income of Land Income Tax (LIT) genoemd. De grondklasse bepaalt de schijf van de inkomstenbelasting en deze wordt dagelijks verdiend. Inkomstenbelasting wordt alleen betaald wanneer er tegels worden verkocht in het land waar je je eigendom bezit. Inkomstenbelasting stopt ook wanneer alle tegels in een land verkocht zijn. Dit zorgt er voor dat het mogelijk is voor het Earth 2 team om inkomstenbelasting te betalen zonder dat ze daar verlies op draaien. Effectief krijg jij als vroege eigenaar van tegels in een land een (klein) percentage van de alle nieuw verkochte grond in het land waar jij al tegels bezit. Als een bedankje voor het vroege inkopen in dat land.

Klasse 1 = 0-100k landtegels verkocht = meeste inkomstenbelasting
Klasse 2 = 100k-300k landtegels verkocht = minder inkomstenbelasting
Klasse 3 = 300-500k landtegels verkocht = haast geen inkomstenbelasting
Klasse 4 = 500k+ landtegels verkocht = 0% inkomstenbelasting
Klasse 5 = 0%. Klasse 5 is nog niet officieel bekend. Momenteel wordt het aangeduid als “niet klasse 1-4”.

U ontvangt geen inkomstenbelasting op kleine eigendommen totdat de waarde voor het onroerend goed $0,01 bereikt, dus als u slechts een paar tegels bezit, verwacht dan niet dagelijks inkomstenbelasting te krijgen.
Fase 2
Gekocht grond/tegels gaan grondstoffen produceren. Op dit moment is er 1 bekend genaamd 'essence'. Dit zal de grondstof zijn waarmee je in de toekomst zaken kan gaan bouwen. Denk aan het vormgeven van land of het maken van gebouwen. Er is nog niet veel detail bekend over hoe en wat essence kan doen, hoe het wordt gedolven etc. Het team houdt deze informatie nog geheim tot de daadwerkelijke lancering welke gepland staat voor eind februari, begin Maart. Meer details volgen in een update van het topic.
Fase 3
Het is mogelijk om Earth2 in 3d te bezoeken. Alle gebouwen op de kaart worden verwijderd en er zal alleen natuur te zien zijn. Deze week is een eerste indruk van fase 3 getoond.
in game teaser van fase 3 earth terrain video

Het renderen van landschappen is niet nieuw, maar juist de mate van details (de video is in game footage en in 4K resolutie) plus het feit dat je onbeperkt kan 'vliegen' door de wereld zonder dat beelden zichtbaar opgebouwd worden. Het team heeft als basis Unity hiervoor gebruikt, maar zelf Unity uitgebouwd om dit mogelijk te maken. De video toont nu maar 1 type landschap (biomes), binnenkort gaan ze meer video's releasen met meer diverse landschappen/klimaten.

Fase 3 zal onbeperkt doorontwikkeld worden, eerst alleen met natuur maar snel daarna zal het mogelijk worden om gebouwen en andere creaties zelf neer te zetten op je eigen grond. Eerste release van Fase 3 wordt Q2 2021 verwacht.

Wat kan ik er mee?

Goeie vraag, lastig om concreet te beantwoorden. Er zijn diverse partijen bezig om virtuele landschappen te maken in combinatie met AR/VR denk hierbij bijv. aan Facebook Horizon, maar ook aan Second Life. Waar Crypto een revolutie is begonnen binnen de monetaire wereld zal virtueel land een tweede aanstaande revolutie zijn. Of Earth2 dit gaat worden is onbekend, het heeft zeker potentie omdat het 1 op 1 gelinkt is aan de echte wereld. Er is een 'beperkt' aantal tegels in het spel beschikbaar. Schaarste kan ontstaan. Sterker nog, er gaan geruchten dat de tegels stiekem een crypto munt is. Er zijn hier en daar wat aanwijzigen, maar dit is niet bevestigd noch ontdekt door de devs.

Op dit moment zijn er zo'n 250.000 actieve spelers en dat zonder al te veel marketing. Sterker nog, het development team geeft aan de groei in de afgelopen 2 maanden pas over een jaar was verwacht. Je ziet hierdoor flinke groeipijnen. Beknopte communicatie door de ontwikkelaars, vertraagde uitbetalingen na het verkopen van grond en lange wachttijden bij vragen om hulp richting klantenservice.

Door de trage uitbetaling van geld schreeuwen sommige gebruikers al snel dat het een piramidespel is. Er is echter door vele gebruikers bevestigd dat het geld weldegelijk uitbetaald wordt, alleen dat je hier moet denken aan een termijn van 4 tot 6 weken. (1 van de groeipijnen).

Ook hier zal in op een later moment meer informatie vermelden in het topic.

Zelf zie ik de potentie van dit platform, mits de developers het goed aanpakken. Dmv AR kan je reclame koppelen aan daadwerkelijk drukke locaties zoals de eiffeltoren of New York. Met VR kun je eigen games maken, gebruikers naar je eigen land lokken en omzet verdienen. Je kan ook je land verhuren aan gebruikers.

De devs hebben zich kenbaar gemaakt via een livestream en vragen van de community beantwoord. Voor de mensen die wat meer willen weten over Earth2 is dat een goed startpunt.

[ Voor 16% gewijzigd door TheBommer op 22-02-2021 11:54 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien dit blijkbaar een spel is verplaats ik dit topic naar het relevant deel van het forum: Sport & Simulatie Games

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinZon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 10:52
Tja, ik weet het niet hoor, het idee klinkt best leuk, maar het riekt toch echt naar een piramidespel, zoals je zelf al aangeeft. Ik zou hier persoonlijk geen echt geld insteken.

• TheBommer
In eerste instantie dacht ik dat ook. Echter zijn er een aantal dingen waardoor ik weet dat dit niet het geval is.

1. Gevestigde namen binnen de gamewereld hebben zich hier aan gekoppeld.
2. De lead developers laten zich openlijk zien in live streams.
3. Uiteindelijk krijgt iedereen zijn geld terug, alleen duurt dit langer dan gebruikelijk omdat ze de grote aanwas van nieuwe gebruikers niet aan kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkDW2
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-01 11:03
Heb enkele 10tal euro er voor de fun ingestoken. We zien wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TheBommer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:29:
In eerste instantie dacht ik dat ook. Echter zijn er een aantal dingen waardoor ik weet dat dit niet het geval is.

1. Gevestigde namen binnen de gamewereld hebben zich hier aan gekoppeld.
2. De lead developers laten zich openlijk zien in live streams.
3. Uiteindelijk krijgt iedereen zijn geld terug, alleen duurt dit langer dan gebruikelijk omdat ze de grote aanwas van nieuwe gebruikers niet aan kunnen.
1 is logisch, een piramidespel is namelijk gunstig voor de early adopters. En als je je openlijk laat zien maar er straks miljoenen aan verdient, wat boeit het jou dan dat mensen je misschien wat minder aardig vinden? Zo werkt het in de traditionele piramidespelen (TupperWare, allerlei voedselpreparaten en zo nog een hele reeks aan piramidespelen) ook.

Overigens, wat let iemand anders om Earth3 of Earth4 te maken, desnoods een kopie te trekken van Earth2 en die op het darkweb te gooien?

Ik zie er (afgezien van een game met een piramidespel erin) nog totaal geen brood in.

Daarnaast ís er allang een virtuele aarde die iedereen bijna dagelijks gebruikt mét AR én interessante punten, genaamd Google Maps/Earth/Bing Maps/Apple Maps en een hele reeks aan (AR) games die daarop draaien.

Ook is de vraag wat dit meer doet dan bijvoorbeeld een No Mans Sky.

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 19-02-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:29
Klinkt een beetje vaag allemaal nog... maar het klinkt ook wel erg leuk! Ik heb toch maar even mijn huis gekocht! Benieuwd waar dit heen gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tja, reclame laten zien is leuk, maar dit wordt net zoiets als die milliondollarpage.

Doen alsof er schaarste is, op één pagina, één spelletje, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Want als mensen die pagina niet interessant vinden, of dit spel zijdelings laten liggen, waar heb je dan voor betaald? Wat "land" in een verlaten wereld.

Je merkt het al als je even googled op Earth2. De eerste 4 video's die je ziet, zijn allemaal in de trant "hoe gaan we hier eens even makkelijk geld mee verdienen". Gewoon weer een manier om kunstmatige schaarste te creëren.

[ Voor 24% gewijzigd door Jeroenneman op 19-02-2021 11:43 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TQMA
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-03 23:28
Oh, we met team van 4 personen, waren van plan mooie en sterk topic aanmaken na ik eerste topic aanmaakte (waar nog kon edit worden) maar helaas te snel closed gegaan.

Toch ben écht blij, eindelijk géén geslotende topic!

Mvg
een van heavy investeerders bij earth2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBommer
pagani schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:16:
[...]

1 is logisch, een piramidespel is namelijk gunstig voor de early adopters. En als je je openlijk laat zien maar er straks miljoenen aan verdient, wat boeit het jou dan dat mensen je misschien wat minder aardig vinden? Zo werkt het in de traditionele piramidespelen (TupperWare, allerlei voedselpreparaten en zo nog een hele reeks aan piramidespelen) ook.

Overigens, wat let iemand anders om Earth3 of Earth4 te maken, desnoods een kopie te trekken van Earth2 en die op het darkweb te gooien?

Ik zie er (afgezien van een game met een piramidespel erin) nog totaal geen brood in.

Daarnaast ís er allang een virtuele aarde die iedereen bijna dagelijks gebruikt mét AR én interessante punten, genaamd Google Maps/Earth/Bing Maps/Apple Maps en een hele reeks aan (AR) games die daarop draaien.

Ook is de vraag wat dit meer doet dan bijvoorbeeld een No Mans Sky.
Laat ik beginnen met het feit dat iedereen zijn eigen keuze moet/mag maken. Ik wil niemand verleiden om tegels in het spel te kopen. Als er voor jou redenen zijn om het niet te doen, dan moet je het ook zeker niet doen.

Het spel bevindt zich nog in een vroeg stadium (pre Alpha), en doordat het in korte tijd veel aandacht genereerde zie je veel groeipijnen.

Ik kan het niet laten om even inhoudelijk in te gaan op je argumenten :-)

1. Een piramidespel richt zich op korte termijn winst. Earth2 is hard aan het ontwikkelen qua functionaliteiten en je ziet dat er een blijvend verdienmodel achter zit. Als je land verkoopt aan anderen dan pakken ze 5% winst, er worden advertentiemogelijkheden aangeboden voor adverteerders en er worden op kort termijn boosterpakketten aangeboden. Daarnaast zijn sommige landen uitgesloten van tegelverkoop omdat ze afspraken met landen/instanties en zij goedkeuring geven voor het gebruik van het land in het spel. Zo is bijvoorbeeld Jerusalem en Dubai nog niet te koop. Als de insteek van de makers was om snel geld te verdienen hadden ze alles wel open gesteld voor verkoop.

Het feit dat er een duurzaam verdienmodel voor earth2 in zit en zij ook hen naam en gezicht hieraan verbinden is voor mij een teken dat het geen piramidespel is.

Wel is het zo dat de vroege aanhakers meer voordeel hebben omdat ze tegen lage tarieven grond kunnen kopen en meer keuze hebben voor interessante locaties (die vliegen nu de deur uit en worden schaars). Sommigen verkopen daarom hun land om de originele investering terug te verdienen en met de winst ver te spelen. Sommige verkopen het zodat ze geld beschikbaar hebben om in landen als Dubai dadelijk te kopen (omdat de prijzen weer vanaf 10 cent per tegel starten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBommer
TQMA schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:36:
Oh, we met team van 4 personen, waren van plan mooie en sterk topic aanmaken na ik eerste topic aanmaakte (waar nog kon edit worden) maar helaas te snel closed gegaan.

Toch ben écht blij, eindelijk géén geslotende topic!

Mvg
een van heavy investeerders bij earth2!
Hey TQMA, naast discord ook hier op tweakers zie ik :)
Je mag altijd het topic aanvullen! Ben niet enorm bekend met tweaker topics, kan ik je co-auteur maken? en anders mag je tekst aanleveren en vul ik de OP voor je bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Piramidespel is helemaal niet afhankelijk van kort of lange termijn winst, het bepaald het businessmodel waarop zij kort tot extreem lang (haha tupperwear) kunnen blijven draaien. En ja, dat zijn bedrijven waar mensen die er werken volledig in beeld zijn, het is zelfs al jaren de basis van de legale manier (of beter, tactische 'omweg') om zo'n systeem in leven te houden.

https://www.gripeo.com/earth-2/
Dit is een mooie samenvatting.

Geweldig hoe mensen dit nog recht proberen te lullen met 'investeren', ga eens met de echte jongens praten van ponzy schemes en je hoort precies hetzelfde. (mensen begrijpen het niet, mensen horen alleen maar wat ze willen horen, je moet verder kijken dan dit, kijk naar de succesverhalen)

En straks hoor je enkel nog succesverhalen, hoeveel wat waard is, hoeveel % winst, tot je je geld wil hebben en blijkbaar kan het niet, duurt het lang, of zijn er andere kleine regeltjes waardoor het opeens niet kan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Trap er niet in jongens, dit is gewoon oplichting.
Als je je geld terug wilt boeken dan moet je ze een mailtje sturen?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ik snap ook de hele bussiness case van het platform eigenlijk niet, even uit de TS:

Zelf zie ik de potentie van dit platform, mits de developers het goed aanpakken. Dmv AR kan je reclame koppelen aan daadwerkelijk drukke locaties zoals de eiffeltoren of New York. Met VR kun je eigen games maken, gebruikers naar je eigen land lokken en omzet verdienen. Je kan ook je land verhuren aan gebruikers.

Juist, dus met AR kun je reclames koppelen aan drukke locaties. Maar welke gek gaat er met een AR-bril lopen, als daar juist advertenties te zien zijn? Dan zet ik AR toch uit/gebruik ik deze game niet als ik naar een mooie locatie ga.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBommer
SinergyX schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:46:
Piramidespel is helemaal niet afhankelijk van kort of lange termijn winst, het bepaald het businessmodel waarop zij kort tot extreem lang (haha tupperwear) kunnen blijven draaien. En ja, dat zijn bedrijven waar mensen die er werken volledig in beeld zijn, het is zelfs al jaren de basis van de legale manier (of beter, tactische 'omweg') om zo'n systeem in leven te houden.

https://www.gripeo.com/earth-2/
Dit is een mooie samenvatting.

Geweldig hoe mensen dit nog recht proberen te lullen met 'investeren', ga eens met de echte jongens praten van ponzy schemes en je hoort precies hetzelfde. (mensen begrijpen het niet, mensen horen alleen maar wat ze willen horen, je moet verder kijken dan dit, kijk naar de succesverhalen)

En straks hoor je enkel nog succesverhalen, hoeveel wat waard is, hoeveel % winst, tot je je geld wil hebben en blijkbaar kan het niet, duurt het lang, of zijn er andere kleine regeltjes waardoor het opeens niet kan.
Het blijft een welles nietes totdat uiteindelijk 1 van ons tweeën gelijk krijgt
Hoe dan ook: als je geld investeert, doe het alleen met geld dat je kan missen. Maar dat geld voor alle investeringen.

Virtueel land kopen in games is niet nieuw, en juist de nieuwe hype:

https://medium.com/play-t...nd-this-week-256cddb0eec6
https://www.marketwatch.c...actually-exist-2018-09-04
https://www.globenewswire...h-Metaverse-Property.html
https://www.bbc.com/news/av/stories-45275461
https://internationalbank...-the-virtual-economy-now/

Kan nog wel even door gaan met artikelen, maar you get the point :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

TheBommer schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Het blijft een welles nietes totdat uiteindelijk 1 van ons tweeën gelijk krijgt
Hoe dan ook: als je geld investeert, doe het alleen met geld dat je kan missen. Maar dat geld voor alle investeringen.

Virtueel land kopen in games is niet nieuw, en juist de nieuwe hype:

https://medium.com/play-t...nd-this-week-256cddb0eec6
https://www.marketwatch.c...actually-exist-2018-09-04
https://www.globenewswire...h-Metaverse-Property.html
https://www.bbc.com/news/av/stories-45275461
https://internationalbank...-the-virtual-economy-now/

Kan nog wel even door gaan met artikelen, maar you get the point :)
Eigenlijk is het enige dat ik uit die artikelen haal, dat er weer een bubbel wordt gecreëerd door mensen die hopen snel te cashen. Er is helemaal geen schaarste in een virtuele wereld. Dus iedereen kan lekker investeren in dit projectje, en als je op tijd uitstapt, heb je hopelijk winst gemaakt ten koste van iedereen die later instapt.

En dan is die wereld vol, en wordt er te weinig geld verdient, en dan volgt er een Eart3.io, die waarschijnlijk nog "revolutionairder" en nog beter is. Vervolgens wordt dat de nieuwe hype, en krijgt Earth2 geen aandacht meer.

Dat is het mooie en het jammere aan dit soort virtuele coins/werelden etc. Het kost totaal geen effort om te "investeren". Daardoor een erg lage instapdrempel, en dus veel toestroom van mensen die denken met weinig effort veel te kunnen verdienen. Redelijk toegankelijk dus. Maar daarin zit ook de keerzijde, want er wordt niets daadwerkelijk toegevoegd qua waarde met een basis. Het is gewoon inhoudsloze speculatie.

Alsof je met een groep mensen afspreekt grof geld te betalen voor de modder in de straat. Zodra daar maar genoeg aandacht naartoe gaat, trek je dan vanzelf mensen aan die ook wel wat modder willen kopen, want misschien wordt het nog wel meer waard. En zodra er genoeg volk ingetrapt is, stappen die beginners uit, en lachen zich de ballen uit de broek, want iedereen heeft gewoon geld neergelegd voor iets wat totaal nutteloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQMA
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/media2.giphy.com/media/pUeXcg80cO8I8/giphy.gif?resize=500%2C375&ssl=1

Maar misschien eens op discord komen bezoeken en wat infos:

- https://discord.gg/KvsYJ3S7V3 (benelux channel)
- https://discord.gg/Num22jP7Ng (nl channel)
- https://www.earth2wiki.com
- https://www.earth2stats.xyz/
- https://www.earth2data.com/
- https://earth2io.nl/

Greetings
T

[ Voor 13% gewijzigd door TQMA op 22-02-2021 11:31 . Reden: add url's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 09:21

Goku33

Ownage!

Geen idee waarom, maar de vakjes in Nederland zijn ineens ver15voudigd in waarde?

Edit: uurtje later alweer terug naar de oude waarde. Ik snap nog weinig van dit ‘spel’...

[ Voor 37% gewijzigd door Goku33 op 08-04-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQMA
Goku33 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:47:
Geen idee waarom, maar de vakjes in Nederland zijn ineens ver15voudigd in waarde?

Edit: uurtje later alweer terug naar de oude waarde. Ik snap nog weinig van dit ‘spel’...
Het was marketprijs, iemand kocht "oude" property van 1 tile bijvoorbeeld van 100 dollar dan werd tijdelijk pump&dump weergeven: 100$/tile, ja daarna weer terug normaal prijs omdat iemand net "nieuwe" property kocht van heu 7 dollar per tile zoiets. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Goku33 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:47:

Dit zie je wel vaker. Staar je niet blind op de procentuele stijgingen. Game is nog in Alpha ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hmm, kan mijn huis voor €11 kopen, maar snap nog niet zo goed wat ik er mee kan vervolgens. Kon ook niet aanmelden door onderhoud oud/capaciteit.

Default blanke hetero

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:56
Wat een scam is dit zeg. Je kunt winst maken door jouw claim door te verkopen. De bedenkers ontvangen hoe dan ook geld door de verkoop van miljarden vakjes van gebakken lucht op een landkaart. En de kopers mogen proberen de gebakken lucht duurder door te verkopen. Dat zal een aantal vast lukken. Het grootste deel ziet echter niks terug van de investering. Een klassiek voorbeeld van een piramidespel: Wikipedia: Piramidespel
Dit is strafbaar trouwens en niet iets waar iemand naar eer en geweten aan mee zou moeten willen doen. Enige reden om mee te doen is winst maken ten koste van anderen, terwijl je je eigen investeringsgeld aan scammers geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBommer
Playa del C. schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:00:
Wat een scam is dit zeg. Je kunt winst maken door jouw claim door te verkopen. De bedenkers ontvangen hoe dan ook geld door de verkoop van miljarden vakjes van gebakken lucht op een landkaart. En de kopers mogen proberen de gebakken lucht duurder door te verkopen. Dat zal een aantal vast lukken. Het grootste deel ziet echter niks terug van de investering. Een klassiek voorbeeld van een piramidespel: Wikipedia: Piramidespel
Dit is strafbaar trouwens en niet iets waar iemand naar eer en geweten aan mee zou moeten willen doen. Enige reden om mee te doen is winst maken ten koste van anderen, terwijl je je eigen investeringsgeld aan scammers geeft.
Wow wat een zure, ongefundeerde reactie. Doet me denken aan wat mensen over bitcoin zeiden in 2010 :-)
Ontwetendheid over toekomstige marktontwikkelingen is 1 ding, maar om het gelijk af te fakkelen....

Vele instanties erkennen dat een virtuele wereld, wellicht verbonden aan de echte wereld met AR (Metaverse) de volgende digitale revolutie gaat worden. Het ontwerpen en bouwen van een succesvolle metaverse is langdurig en kostbaar. Echter zie je nu al diverse metaverses succesvol draaien:

Roblox
TheSandbox
https://www.cnbc.com/2021...anned-direct-listing.html

Daarnaast onderschrijven gevestigde namen dat de metaverse een aanstaande revolutie is. Zie de bronnen hieronder. E2 staat nog in de kinderschoenen, maar de ontwikkelingen volgen gestaag en de visie is helder.

Bronnen:
Forbes
Wired
WashingtonPost
TheEconomist

En er zijn nog veel meer artikelen te vinden over de metaverse.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
TheBommer schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:33:
[...]

Wow wat een zure, ongefundeerde reactie. Doet me denken aan wat mensen over bitcoin zeiden in 2010 :-)
Ontwetendheid over toekomstige marktontwikkelingen is 1 ding, maar om het gelijk af te fakkelen....

Vele instanties erkennen dat een virtuele wereld, wellicht verbonden aan de echte wereld met AR (Metaverse) de volgende digitale revolutie gaat worden. Het ontwerpen en bouwen van een succesvolle metaverse is langdurig en kostbaar. Echter zie je nu al diverse metaverses succesvol draaien:

Roblox
TheSandbox
https://www.cnbc.com/2021...anned-direct-listing.html

Daarnaast onderschrijven gevestigde namen dat de metaverse een aanstaande revolutie is. Zie de bronnen hieronder. E2 staat nog in de kinderschoenen, maar de ontwikkelingen volgen gestaag en de visie is helder.

Bronnen:
Forbes
Wired
WashingtonPost
TheEconomist

En er zijn nog veel meer artikelen te vinden over de metaverse.
Je trekt het te ver door. Ik zeg nergens dat een (digitale) metaverse niet cool is of niet hip kan worden. Helaas voor je betoog, Second Life is al ~18 jaar oud en was letterlijk een digitale wereld ter aanvulling op het echte leven.
Ik heb daar als één van de eersten rond gelopen. Ook bitcoin heb ik nog op een oude gpu gemined, lang voordat het niet meer kon en er speciale asics nodig waren.

Ik fakkel bewust E2 af, zoals jij het beschrijft. Het is gevaarlijk voor de mensen die hier geld in stoppen. Het geld gaat naar mensen die tot op dit moment slechts een raster over een google maps (of andere bron) hebben gelegd, om daarna de hokjes per stuk te verkopen.

Er is nog totaal geen onderbouwing of prove of concept. Alleen leuke praatjes, maar vooral de belofte dat het veel geld op gaat leveren.

Leg mij eens uit: ik koop x aantal hokjes die half over mijn fysieke grondgebied lopen. Kost een paar tientjes momenteel, dat valt mee. De prijzen per hokje stijgen blijkbaar. Wie gaat over een aantal jaar honderden of duizenden euro's betalen voor die paar hokjes die op mijn fysieke grond liggen? En waarom? Kan voor de doorverkoop zijn, maar dan zit je letterlijk in een piramidespel.

Wat je met dit topic doet, is promotie van je eigen keuze. Je hebt er zelf geld in gestoken, praat je keuze goed en hoopt dat je zo bijdraagt aan groei van dit systeem. Jij als eerste koper kunt er dan potentieel nog eens geld mee verdienen.

Zeggen dat er bekende namen mee doen, dat er veel potentie is, dat het het nieuwe bitcoin is. Dat verhaaltje is het textbook-voorbeeld van een scam. En ja, met een piramidescam kunnen de eerste deelnemers ook echt verdienen inderdaad. Dat geld heb ik niet nodig, wil ik niet eens. Maar de act dat het echt klopt en waar is, dat is niet eerlijk. Het is voor jou een soort religie merk ik, je gelooft er heilig in. Dat is gevaarlijk, speelt precies in op de menselijke psyche.

Ik sta verder open voor alles, dus als je nog goede punten hebt, hoor ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Wat ik met je eens ben, is dat de metaverse groot gaat worden. In combinatie met iets als NeuraLink gaan mensen meer en meer met een avatar online leven. Werk, entertainment, studie, enz.

De link met het verkopen van vakjes op een wereldkaart is het probleem. Dat heeft niks met een toekomstige metaverse te maken. Het is de basis van een spel. Welk spel, welk doel, wat is het verdienmodel?

De metaverse gaat niet over geld verdienen, maar geld besparen. Het is efficiënter om de metaverse in te gaan om vrienden te maken, school te volgen, enz. dan verplicht vrienden te maken op de verplichte school die dicht bij je huis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQMA
@Playa del C.

Investeren in vroegtijdige bedrijf is altijd riskant maar als je jouw geld kan missen? Koop paar tiles die je goeie plaats kent of anders beetje tijd nemen voor meer verdiepen wat team E2 allemaal hadden gedaan in afgelopende maanden november 2020 tot nu, en t blijft almaar toename van nieuwe leden bij discord kanaal official E2, boven 20.000 leden. Ook interessante planning van fase 2.

Btw sorry betreft religie, het heeft absoluut niks te maken alleen omdat we enorm maandenlang hadden gevolgd en overtuigelijker van Earth2 die veel potentiele mogelijkheden hebben, en lees mss paar artikels van e2.news ?

T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
TQMA schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:45:
@Playa del C.

Investeren in vroegtijdige bedrijf is altijd riskant maar als je jouw geld kan missen? Koop paar tiles die je goeie plaats kent of anders beetje tijd nemen voor meer verdiepen wat team E2 allemaal hadden gedaan in afgelopende maanden november 2020 tot nu, en t blijft almaar toename van nieuwe leden bij discord kanaal official E2, boven 20.000 leden. Ook interessante planning van fase 2.

Btw sorry betreft religie, het heeft absoluut niks te maken alleen omdat we enorm maandenlang hadden gevolgd en overtuigelijker van Earth2 die veel potentiele mogelijkheden hebben, en lees mss paar artikels van e2.news ?

T.
Gokje nemen kan altijd. Een tientje of honderd euro is niks voor de één of de ander. Maar niemand kan op dit moment in het project oprecht claimen dat het allemaal prima is en gegarandeerd goed komt en de toekomst is.
Er zijn naast E2 natuurlijk nog veel meer risicovolle investeringen mogelijk. Zoals de beursgang van CoinDesk, aandelen of turbo's van Tesla, shitcoins, gamestop-pump, enz. Maar het geld kan maar één keer uitgegeven worden en ik zou het niet heel snel vergokken in E2 persoonlijk. Ik zal het in de gaten houden, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
RobinZon schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:10:
Tja, ik weet het niet hoor, het idee klinkt best leuk, maar het riekt toch echt naar een piramidespel, zoals je zelf al aangeeft. Ik zou hier persoonlijk geen echt geld insteken.
Dat is de kern van het ontwerp, voert wat ver door maar het fundament is herleidbaar tot commerciële toepassing van Pareto en Barabási structuren. Netwerk theorie.

Zie hier voor wat achtergrond: https://www.andreas.com/faq-barabasi.html

Wel moet opgemerkt worden, dit “spel” treft mij als een prachtige dekking van experimenteel onderzoek naar wat we kennen als “het gat van netwerk theorie”, geodemografie, hier perfect te compenseren in het virtuele.

Edit. Nou ja, prachtig, met gebruik van de deelnemers dan. Zegt ook wel iets.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 22-04-2021 22:28 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Fucking hilarisch. Zoals in de video ook al wordt aangehaald: als je een systeem hebt ontwikkeld waarmee je de hele aarde kunt simuleren met een detailniveau zoals getoond in de marketingmaterialen, zonder laadtijden, zonder pop-in, waarom the fuck zou je dat systeem dan gaan gebruiken voor een digitaal landjeruilen, en waarom zou je niet miljarden cashen van alle spelontwikkelaars die je engine willen gebruiken voor een open world MMO?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 11-06 17:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Playa del C. schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:37:
Wat ik met je eens ben, is dat de metaverse groot gaat worden. In combinatie met iets als NeuraLink gaan mensen meer en meer met een avatar online leven. Werk, entertainment, studie, enz.
Ik snap nog steeds niet dat Microsoft hun game plaza indertijd niet aan een soort 3d online wereld hebben gekoppeld. Je kon op al die game kamertjes inloggen en schaken tegen anderen, of online games zoals Midtown madness die er op aangesloten waren.

Ze hadden hun metaverse al kunnen hebben als ze er op doorontwikkeld hadden.

2nd life probeerde het verkeerd door al die mini games in hun eigen wereld te programmeren terwijl dé metaverse met écht kans van slagen meer een 3d representatie van bijv. een grote stad is waar je in kunt wonen en met online currency je huis kan pimpen. En dat geld verdien je door op talloze games, die connected zijn met deze stad te spelen. En dat kan bij wijze van spreken gewoon elke game zijn. Van online chess tot gewoon aanloggen op Fortnite.

Earth2 is in ieder geval overduidelijk een scam :')

Dit dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 08:41
In 5 minuten wordt (zeer duidelijk) uitgelegd hoe de scam werkt. Dus mensen, trap er niet in 8)7

[YouTube: Earth 2 - Deep Dive (is it a scam?)]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warrior1_matt1
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-07-2022
Hallo,
Er is een lange periode van grote groei geweest van earth 2, hierdoor kwamen velen mensen tot de conclusie dat het wel te mooi om waar moest zijn dus moet het wel een scam zijn. "Wat ik origineel ook wel dacht"
Maar Mensen die elke woord van ytubers blindelings geloven verdienen het om gefopt te worden. Ytubers maken video's voor geld te verdienen, los van hun persoonlijke mening. Wat haalt het meeste vieuws? Zogezegde scam video's.
Wat was heel trending? E2.
Moet ik de woorden echt in de mond leggen?
Als earth2 een rugpull of een of andere scam geweest was dan waren ze ergens vorig jaar weggegaan met de 100 miljoenen die er in earth 2 steken.
Nu is E2 al meerdere maanden bezig met het oplossen van klachten en het betermaken van de site, beveiliging, het makkelijker gebruikbaar maken etc... (wat ze ervoor ook deden) . Het kost geen wetenschapper om te zien dat ze hier geen extra geld mee maken, integendeel zelfs. Ik ga niet alles in dit bericht vermelden anders gaat dit ook gewoon te langdradig worden en dat is ook niet het doel.
Ik sta open voor andere MENINGEN en ik wil het hier wel over hebben MAAR kom niet af met één van de standpunten of redenen die je favoriete scamtuber gebruikt want dan is dit gesprek gedaan.
Indien u gewoon chagrijnig bent door de gemiste kans (namelijk E2) dan kunt u liefst ook niet reageren want dat boeit mij of andere mensen namelijk vrij weinig. Ik weet dat E2 niet perfect is, ik ga hun fouten ook niet proberen te ontwijken of zeggen dat ze nooit gebeurd zijn. (Dit volledig bericht is NIET gericht naar een specifiek persoon, gewoon een algemeen bericht).

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:01

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dit topic gaat op slot, om de volgende redenen:
1. Het is geen spel.
2. Het is weinig meer dan een ponzifraude.

Cunning linguist.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het vragen naar of delen van referral codes is niet toegestaan op Tweakers.