Toon posts:

[Photoshop] Ring-brush maken met een witte inner fill

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik heb me kapot gezocht op tutorials hoe een custom brush te maken. Dat concept snap ik, maar ik krijg niet voor elkaar wat ik wil.
YouTube: How to make ANY CUSTOM BRUSH in Photoshop

Ik wil dus een ring-brush maken, met een zwarte ring, en daarbinnen dus een white fill.
Ik heb de brush gemaakt, maar hij doet dus alleen de zwarte ring zelf brushen zeg maar en de innercircle brusht ie niet. Ik kan de brush inverten maar dan brush ik dus een witte ring. Maar ik wil dus die innercircle gevuld hebben met wit, zodat ik een zwarte ring gevuld met witte bol brush.

Zoiets:

Ik krijg het idee dat ik iets wil wat niet te realiseren is...

[Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 18-02-2021 15:27]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

Beste antwoord (via Deathchant op 24-02-2021 14:00)

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Afhankelijk van wat je wilt dat er met die cirkel gebeurt kun je dit enigszins bereiken met de mixer brush tool, daarmee kun je iets sampelen en daarmee schilderen. Ook als het meerdere kleuren of textures heeft. Het is eerlijk gezegd niet iets wat ik zelf ooit heb gebruikt maar het lijkt een heel eind te komen voor wat je ermee wilt doen.

Alle reacties

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Deathchant Een brush is een vorm/patroon toch.

De kleur kan je zelf kiezen met de colorpicker anders zou je voor iedere kleur Brush een andere moeten maken/gebruiken.

Weet je of het überhaupt kan? Heb namelijk nog nooit van dit concept gehoord, maar kan ook zijn omdat ik voornamelijk portretten retoucheer en landschap foto's bewerk.

Even snel opgezocht en zoiets misschien?

[Voor 17% gewijzigd door Greatsword op 18-02-2021 15:30]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Volgens mij kan je niet een brush maken die bestaat uit puur zwart en puur wit. Je kan wel verschillende grijstinten hebben zoals in de video wordt getoond.
Photoshop brushes are based on the values of black and white and all shades in between. The color the brush adds to the canvas is derived from the foreground color. There are some color additions you can make with brush settings, but nothing like your example. So you can't create a brush based on a two color image that will come out the same as the image you based it upon.
Bron: https://www.photoshopguru...te-two-color-brush.68339/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
g0tanks schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:38:
Volgens mij kan je niet een brush maken die bestaat uit puur zwart en puur wit. Je kan wel verschillende grijstinten hebben zoals in de video wordt getoond.

[...]

Bron: https://www.photoshopguru...te-two-color-brush.68339/
Precies om deze redenen dacht ik al dat ik vermoedelijk iets wilde wat niet kon.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Afhankelijk van wat je wilt dat er met die cirkel gebeurt kun je dit enigszins bereiken met de mixer brush tool, daarmee kun je iets sampelen en daarmee schilderen. Ook als het meerdere kleuren of textures heeft. Het is eerlijk gezegd niet iets wat ik zelf ooit heb gebruikt maar het lijkt een heel eind te komen voor wat je ermee wilt doen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, basicly kun je het ook zien als twee stippen, eerst de zwarte neerzetten, daarna de witte eroverheen... Ik zou hiervoor niet eens een brush gebruiken, daar is het (imo) niet voor bedoeld.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:48:
Tja, basicly kun je het ook zien als twee stippen, eerst de zwarte neerzetten, daarna de witte eroverheen... Ik zou hiervoor niet eens een brush gebruiken, daar is het (imo) niet voor bedoeld.
Dat doe ik nu ook, maar de witte bol krijg je dan vervolgens niet perfect in het midden, zeker niet als je 40 van die bolletjes moet maken. Ik ga de mixer brush eens proberen.
EDIT: die mixer brush werkt an sich wel ok, maar zodra ik de brush kleiner wil maken, dan krijg je van die rare karteligheid in de zwarte ring en uiteindelijk als je de ring klein genoeg maakt dan verdwijnt de zwarte ring zelfs deels.

EDIT: wellicht wat achtergrond, ik moet mijn partners zelf gemaakte kleurplaten corrigeren in photoshop, en ik wil dan dat een rondje gewoon mooi rond is en niet wiebelig :) En aangezien dit soort ringetjes ontzettend veel voorkomen in haar kleurplaten, soms groot, soms klein, wilde ik er in eerste instantie een custom brush van maken...

[Voor 38% gewijzigd door Deathchant op 20-02-2021 20:28]

• hfos
  • Niet online
In dat geval zou ik een ronde shape maken met een witte fill op ~33% en een zwarte stroke van 2px en die dan copy-pasten waar nodig

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik heb in ieder geval een workaround met de mixer brush inderdaad. Ik brush op een nieuwe layer gewoon eenmalig de gewenste ring+witte fill voor het betreffende bestand, en die sample ik dan met de mixer brush, en dan gooi ik achteraf die layer gewoon weer weg. Scheelt in ieder geval een hoop clicks als ik 40 van die ringetjes individueel moet gaan maken met een zwarte bol gevolgd door een klik met een kleinere witte bol.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee