Toon posts:

Kan ik DDR3 geheugen met meer MHz. plaatsen ?

Pagina: 1
Acties:

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-03 12:14
Ik heb een Dell Optiplex 780 en wil daar meer geheugen in plaatsen. Daar zit nu 4 Gb RAM van 1333 MHz (2 x 2). in.
Mijn vraag is, kan ik daar DDR3 RAM in bij plaatsen van 1600 MHz. of meer ? Of heeft dat geen zin en moet ik bij 1333 MHz. blijven ?

Dell geeft zelf aan "1333 MHz. supported". Max. 16 Gb.

Bij voorbaat dank.

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:47
Het zal wel werken, maar gaat dan ook op 1333MHz draaien. Geen zin dus en best 1333MHz kopen.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:50
Zie bijvoorbeeld hier

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-03 12:14
Oke, duidelijk verhaal.

Dan blijf ik bij de 1333 MHz. Is nog goedkoper ook en in snelheid zal het heel weinig uitmaken.

Dan kan ik waarschijnlijk beter investeren in een Quad core CPU (bv. Intel 9650 Quad core), dan de nu aanwezige E8600 3.3.

Allen bedankt.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:44
Dixie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:59:
Oke, duidelijk verhaal.

Dan blijf ik bij de 1333 MHz. Is nog goedkoper ook en in snelheid zal het heel weinig uitmaken.

Dan kan ik waarschijnlijk beter investeren in een Quad core CPU (bv. Intel 9560 Quad core), dan de nu aanwezige E8600 3.3.

Allen bedankt.
Alleen als je meer dan 2 cores gebruikt heeft het zin de huidige dual core 3,3 Ghz-cpu te vervangen door een quad core 3Ghz-cpu.

Maar bij het normale werk wat je op zo’n oude cpu (meer dan 12 jaar oud) meestal doet (beetje Office en internet), zul je weinig verschil merken. Hij zal iets beter reageren als je meerdere dingen tegelijk doet.

Oh, de chipset van het moederbord is een Q45 en die ondersteunt sowieso al geen 1333 MHz geheugensnelheid, maar maximaal 1066 MHz (MT zijn het overigens, voor iemand me corrigeert:) ).

https://downloads.dell.co...0_setup%20guide_nl-nl.pdf

[Voor 6% gewijzigd door White Feather op 18-02-2021 16:11]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dixie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:59:

Dan kan ik waarschijnlijk beter investeren in een Quad core CPU (bv. Intel 9650 Quad core), dan de nu aanwezige E8600 3.3.
Nee, het ene stuk antiek vervangen door het andere stuk antiek gaat weinig uitmaken. Ik zou dat geld gewoon bewaren voor een volgende upgrade. Tenzij je zo'n ding ergens op de kop kan tikken voor 5 euro en je zin hebt om te knutselen. Laat je dan vooral niet tegenhouden.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Wat @TERW_DAN zegt. Volgens Wikipedia heb je een machine van 10,5 jaar oud. Kan vast nog prima volstaan, maar eigenlijk is 'ie wel op natuurlijk.

Lekker!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee