Mijn vraag
Ik was een tijdje terug aan het fietsen terwijl ik wat muziek luisterde op mijn telefoon. De telefoon zit dan in een houder op het stuur en speelt via bluetooth muziek af naar mijn Aftershokz koptelefoon. Tijdens het fietsen viel mijn telefoon uit doordat de batterij leeg was. Toen ik terug thuis was heb ik de telefoon opgeladen en terug gestart, maar sindsdien komt er geen geluid meer uit.
Symptomen van het probleem:
Pocophone F1 - LineageOs
Pocophone F1 - MIUI 12.0.3 Global
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik was een tijdje terug aan het fietsen terwijl ik wat muziek luisterde op mijn telefoon. De telefoon zit dan in een houder op het stuur en speelt via bluetooth muziek af naar mijn Aftershokz koptelefoon. Tijdens het fietsen viel mijn telefoon uit doordat de batterij leeg was. Toen ik terug thuis was heb ik de telefoon opgeladen en terug gestart, maar sindsdien komt er geen geluid meer uit.
Symptomen van het probleem:
- Geen geluid uit de speaker, geprobeerd met beltonen en muziek
- Geen geluid uit de 3.5mm, geprobeerd met beltonen en muziek
- Geen geluid via bluetooth, geprobeerd met twee verschillende koptelefoons
- Bij proberen van afspelen van geluid reageert de telefoon een tijdje niet en herstart daarna (geen full reboot, enkel een herstart van de Android RunTime)
- Wijzigen van het volume via de knoppen op de zijkant lukt ook niet: de telefoon reageert een tijdje niet en herstart dan ook weer
- Geen verschil tussen LineageOS en MIUI
Pocophone F1 - LineageOs
Pocophone F1 - MIUI 12.0.3 Global
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Update LineageOs en firmware naar meest recente versie
- Full wipe vanuit TWRP en nieuwe installatie van firmware en LineageOs met dezelfde recente versie
- Full wipe vanuit TWRP en installatie van de meest recente MIUI Global 12.0.3
- Ik heb logcat output zowel onder LineageOs als MIUI en heb al wat gegoogled op fouten in verband met audio die ik zie in de logging, maar nog geen nuttige resultaten gevonden
- Ik vermoed dat er een probleem is met de audio hardware
- Ik heb de telefoon gekocht op 04 maart 2019 bij een Nederlands webwinkel, dus ik kan nog garantie aanvragen