Toon posts:

Poco F1 - geen geluid meer en herstarten bij geluid afspelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:00
Mijn vraag
Ik was een tijdje terug aan het fietsen terwijl ik wat muziek luisterde op mijn telefoon. De telefoon zit dan in een houder op het stuur en speelt via bluetooth muziek af naar mijn Aftershokz koptelefoon. Tijdens het fietsen viel mijn telefoon uit doordat de batterij leeg was. Toen ik terug thuis was heb ik de telefoon opgeladen en terug gestart, maar sindsdien komt er geen geluid meer uit.

Symptomen van het probleem:
  • Geen geluid uit de speaker, geprobeerd met beltonen en muziek
  • Geen geluid uit de 3.5mm, geprobeerd met beltonen en muziek
  • Geen geluid via bluetooth, geprobeerd met twee verschillende koptelefoons
  • Bij proberen van afspelen van geluid reageert de telefoon een tijdje niet en herstart daarna (geen full reboot, enkel een herstart van de Android RunTime)
  • Wijzigen van het volume via de knoppen op de zijkant lukt ook niet: de telefoon reageert een tijdje niet en herstart dan ook weer
  • Geen verschil tussen LineageOS en MIUI
Relevante software en hardware die ik gebruik
Pocophone F1 - LineageOs
Pocophone F1 - MIUI 12.0.3 Global

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  1. Update LineageOs en firmware naar meest recente versie
  2. Full wipe vanuit TWRP en nieuwe installatie van firmware en LineageOs met dezelfde recente versie
  3. Full wipe vanuit TWRP en installatie van de meest recente MIUI Global 12.0.3
  4. Ik heb logcat output zowel onder LineageOs als MIUI en heb al wat gegoogled op fouten in verband met audio die ik zie in de logging, maar nog geen nuttige resultaten gevonden
  5. Ik vermoed dat er een probleem is met de audio hardware
  6. Ik heb de telefoon gekocht op 04 maart 2019 bij een Nederlands webwinkel, dus ik kan nog garantie aanvragen
Is er nog iets dat ik kan doen om dit te herstellen zonder aan de hardware te gaan prutsen? Indien niet zal ik garantie aanvragen.

Alle reacties

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:00
Ik heb mijn toestel ondertussen opgestuurd om te herstellen onder garantie.

Nu zegt de winkel doodleuk: je scherm is gebarsten en daarmee is de garantie vervallen. Het scherm is inderdaad gebarsten, maar dat wil niet zeggen dat de audio hardware daardoor kapot is.

Ik vind dat niet echt normaal. Als mijn autoradio kapot gaat in garantie, dan moet ik daar toch mee terecht kunnen bij de dealer ook al zit er een sterretje of barst in de voorruit?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee