Vraag

• ries1973
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb geen idee of ik hier in het juiste forum voor ben. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar 1 platform waar ik al mijn wearables en fitness data kan verzamelen. Ik maak wandelingen, ik fiets op een wielrenfiets en mountainbike, in de winter gebruik ik zwift voor mijn fietstrainingen. Daarnaast heb ik een mii band 5 en ervaring met onder andere google fit, strava, komoot.
Al deze apps en wearables genereren data en het liefste zou ik deze op 1 plek verzamelen. Tot op heden is me dat echter niet gelukt! Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe verzamelen jullie deze data en welk platform gebruiken jullie? Ben benieuwd!

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DIt gaat voornamelijk om timeseries / sensordata. Daar zijn voldoende oplossingen voor. Kijk naar integratie met Azure event hub of Amazon event bridge en aanverwanten. En dan gewoon op cloud storage opslaan.

De kans dat al die trackers integratie aanbieden met (een van de) cloudproviders is zeer aanwezig. je moet alleen eerst uitvissen welke, en dan kijken welke cloudprovider je het beste kunt gebruiken

Maar met alleen opslaan ben je er niet. Je wilt denk ik ook nog wat met je opgeslagen data doen of niet?
Hoe had je dat voor ogen dan?

Oh ja, en niet onbelangrijk: wat voor budget heb je voor ogen? Dit soort dingen is gewoon afrekenen en is niet goedkoop, plus afhankelijk van hoeveelheid gebruik, opslag etc.
Is het je zeg 50-100 euro per maand waard om leuke dashboards te hebben?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ries1973
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12-2022
Hey Eagle, bedankt voor je reactie. Misschien moet ik mijn vraag een klein beetje aanpassen. Ik bedoel natuurlijk niet alleen maar verzamelen, maar ook mooi gevisualiseerd zien. Een optie zou kunnen zijn google fit, garmin connect, fitbit dashboard. Ik wil gewoon een mooi overzicht, alles in 1, van al mijn activiteiten, mijn fietstochten (buiten of via zwift), mijn stappen, hartstlag, slaaptracking, alles. Maar ik vermoed dat dit een utopie blijft.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:41
Kijk eens naar exist.io. Gebruik het al een paar jaar en werkt voor mij prima met een soortgelijke behoefte.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:27
ries1973 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:08:
Hey Eagle, bedankt voor je reactie. Misschien moet ik mijn vraag een klein beetje aanpassen. Ik bedoel natuurlijk niet alleen maar verzamelen, maar ook mooi gevisualiseerd zien. Een optie zou kunnen zijn google fit, garmin connect, fitbit dashboard. Ik wil gewoon een mooi overzicht, alles in 1, van al mijn activiteiten, mijn fietstochten (buiten of via zwift), mijn stappen, hartstlag, slaaptracking, alles. Maar ik vermoed dat dit een utopie blijft.
Dat ligt er maar net aan, ik zit in het Garmin ecosysteem (horloge en fietscomputer) dus van alle activeiten heb ik daar de data staan. Vervolgens synchroniseer ik het naar Strava omdat ik de sociale functies van Strava wil gebruiken maar dat hoeft niet. Wat mis je in Garmin Connect dat dat niet afdoende is?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee