Werkplek in tuin opgebouwd van PIR-platen

Pagina: 1
Acties:

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben al langer aan het nadenken over een manier om goedkoop en comfortabel in de tuin te kunnen werken.
Nu heb ik al heel wat isolatieklussen gedaan met PIR en verbaas mij over de stevigheid van dit materiaal, zeker als het vast wordt gezet met (flexibele) PUR.

Nu kwam ik op het idee om een werkplek in de tuin te bouwen met 20cm dikke PIR-platen. (met aluminium cachering)
Als je hier een vierkante kubus van maakt, dus ook de onder en bovenkant, dan is het qua isolatie natuurlijk fantastisch. Alleen wat zou je kunnen zeggen over de stevigheid?

De factoren fundatie en ventilatie etc wil ik even buiten beschouwing laten, want dat lijkt me niet direct een probleem.
Enige lastige is misschien de plaatsing van een stevige deur/raam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het moet wel te doen zijn als knutselproject, maar om het echt te bouwen dat het 30+ jaar moet blijven staan zal er meer bij moeten komen kijken.

https://www.factorarchite...ende-eco-woning-de-lotus/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-06 21:47
je maakt de pir vast aan een regelwerk dat bepaald de stevigheid.
Als je een kubus maak met osb platen en daar je regelwerk 5x5 aan vast maakt is het aardig sterk

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maartentmm schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:13:
je maakt de pir vast aan een regelwerk dat bepaald de stevigheid.
Als je een kubus maak met osb platen en daar je regelwerk 5x5 aan vast maakt is het aardig sterk
Je bedoelt dan aan de binnenkant vermoed ik?

@Ernemmer Een heel mooi project zeg! Geeft aan dat er meer mogelijk is dan een stenen muur. ;)

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-06 21:47
Chickendorp schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:24:
[...]

Je bedoelt dan aan de binnenkant vermoed ik?

@Ernemmer Een heel mooi project zeg! Geeft aan dat er meer mogelijk is dan een stenen muur. ;)
ja binnenkant idd.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l