Weinig moderaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 20:07

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ik heb de laatste dagen het idee dat er heel veel reacties niet eens meer gelezen worden en dus ook niet gemod. Komt dit door de vakantie of hebben een hoop mensen geen modpoints meer na al die MS topics :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben toch aardig druk bezig en m'n vooraad puntjes slinkt aardig.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Modpunten zat (275 nu) maar door omstandigheden niet in staat om veel tijds aan't modden te besteden (zit midden in een verhuizng) ;( :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:18
* Tha_Snail houdt vakantie, is op vakantie, geniet van de vakantie en de vakantie is bijna weer om :)

Dan moet ik weer zien een regelmatige stroom modpuntjes te ontwikkelen, met Tweakotine alleen red ik het niet meer :) Als ik dat eenmaal voor elkaar heb (één of ander t.net-nieuwsitem als startpagina zetten wil mij nog wel eens aan meer dan 20 extra modpuntjes per dag helpen :P ), zal elke reactie weer gelezen worden >:) (bij wijze van spreke ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb nog 196 punten liggen, krijg er gemiddeld 45-50 per dag bij, maak er gemiddels 30 ofzo per dag op..

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ik weet wel dat jullie allemaal hard aan het modden zijn, maar er blijven zat reacties ongemod, ik heb bijvoorbeeld vanmorgen een aantal posts gedaan en die zijn op een enkeling na allemaal op +1 gebleven, niet eens gemod.

Dit is overigens geen kritiek, alleen maar een vraag/opmerking over de vele ongemodde reacties en de oorzaken daarvan.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik heb de laatste dagen het idee dat er heel veel reacties niet eens meer gelezen worden en dus ook niet gemod.
Valt mij ook op de laatste tijd. Persoonlijk word ik er af en toe ook wel een beetje moedeloos van. Ik heb het idee dat er steeds meer mensen reageren, maar dat het gemiddelde niveau van de reacties echt steeds lager wordt. Dit terwijl er echt de meest vreemde moderaties voorkomen. Dikke flames op +3, inhoudelijke kritiek op 0 of zelfs lager.
Vooral de MS en Intel topics hebben flink te lijden onder het in mijn ogen steeds subjectievere publiek.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik ben, moet ik toegeven, weinig bezig met modden, maar ben nu drukker met meedenken over mogelijke verbeteringen.

Op LA, op #tmf, enzo.

Tja, je kunt niet alles tegelijk doen denk ik.

:)

• korenwolf
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 11:49 schreef TgF het volgende:
Ik ben, moet ik toegeven, weinig bezig met modden, maar ben nu drukker met meedenken over mogelijke verbeteringen.

Op LA, op #tmf, enzo.

Tja, je kunt niet alles tegelijk doen denk ik.

:)
En op termijn worden de moderaties daar alleen maar beter van, toch? :)

Je moet gewoon af en toe even afstand nemen van de discussies, TgF, en gewoon even de pet opzetten. Dat ontspant gewoon! :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd ook aardig wat minder gemod als normaal. Vooral omdat iedereen op het werk vakantie heeft en ik dus bijna 7 dagen per week werk :(

Maar eind deze maand heb ik weer genoeg vrije dagen, beware! ;)

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ok, ben ik dus niet de enige die het opgevallen is, ik zie hele goede reacties op +1 staan terwijl de grootste meuk op +3 staat, daarom vroeg ik me af waar dat aan ligt, nu weet ik dat dus.

Verwijderd

het is een drama, en zowat niet tegenop te modden. helaas :( verspeel ook zon 50 punten per dag, en het resultaat is niet altijd even goed zichtbaar.

Kijk bijvoorbeeld in de DFI radeontopic. mooi rood, zal wel goedkoop worden etc. allemaal al een +1 gekregen voordat je kunt knipperen met je ogen

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
De slechte moderaties vliegen je om de oren momenteel. De een zijn probleem is te weinig modpunten, bij de ander is het te weinig (of vakantie) tijd. Er zijn verschillende redenen, maar punt is wel dat er inderdaad momenteel weinig (en slecht) gemod wordt. Laten we hopen dat het na de vakantie weer wat beter wordt. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

offtopic :)
Finally rolling baby... Thanks testcase.
En ik :? :) :?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Laten we hopen dat het na de vakantie weer wat beter wordt. :)
Als dat echt zo is (dat de frontpage echt ZO afhankelijk zou zijn van een klein groepje serieuze moderators) wordt het toch echt eens tijd voor een flinke reorganisatie van het mod-systeem. Persoonlijk zit ik er zelfs over te denken om mijn standaard instellingen (om over t.net te surfen) maar eens op +2 te gaan zetten i.p.v. -1 (, modden uiteraard op -1.). Ik vond het tot nu toe nooit echt storend om wat 0 of hier en daar wat -1 postings te lezen. Maar de laatste tijd vind ik het niveau echt ten koste gaan van het leesplezier op de frontpage.

Het HK principe ook voor t.net staat me wel aan (60 dagen geregistreerd en minstens 150 punten karma voordat je mag modden :P )

(o ja, laten we die ouwe }:O nog maar eens uit die uitgedroogde sloot proberen te vissen ;) )

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Als dat echt zo is (dat de frontpage echt ZO afhankelijk zou zijn van een klein groepje serieuze moderators) wordt het toch echt eens tijd voor een flinke reorganisatie van het mod-systeem.
Ben ik helemaal met je eens, buiten het feit dat er zgn powermods nodig zijn is het ook lastig dat je niet meer mag modereren als je al een reactie gepost hebt. Dus als ik weer eens een vette troll op +3 zie staan kan ik vaak geen -1 meer uitdelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX is iig weer terug van een weekje vakantie.

Kan nog niet veel modden maar ik beloof dat ik elk puntje nuttig zal gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom je terug van vakantie zijn je Modpoints weer op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 15:43

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 17 augustus 2001 00:38 schreef Beaves het volgende:
------------------------------------------------------------------------
Als dat echt zo is (dat de frontpage echt ZO afhankelijk zou zijn van een klein groepje serieuze moderators) wordt het toch echt eens tijd voor een flinke reorganisatie van het mod-systeem.
------------------------------------------------------------------------

Ben ik helemaal met je eens, buiten het feit dat er zgn powermods nodig zijn is het ook lastig dat je niet meer mag modereren als je al een reactie gepost hebt. Dus als ik weer eens een vette troll op +3 zie staan kan ik vaak geen -1 meer uitdelen :(
en dat is an sich een heel goed idee; als moderator geef je een waardering van een post, het mag niet zo zijn dat moderators persoonlijk gaan bepalen wat de waarde van een reactie is:
jij zet de +3 terug naar -1, daarna komt er en ander figuur, die er wel een leuke +2 in ziet, die gooit hem weer terug omhoog, waarop iemand anders hem weer terug moet duwen.
als ieder waarde-pnt ook een mod-punt kost is dat een verspilling van mod-points.

ook die power-moderator is, hoewel een goed idee, ook een beetje eng, loopt dat geen risico een über-mod te worden, en welke controle-mogelijkheid is daartegen?

het moderatie-systeem met al zn min-punten is nog altijd wel een schoonheid, immers het gaat om de mogelijkheid te reageren en reacties te ordenen op waarde.
het is geen garantie dat niet af en toe een reactie niet een beetje scheef staat, dat is gewoon een mogelijkheid binnen de gang van zaken.

af en toe een scheve moderatie valt wat mij betreft wel te verkiezen tegen een klein groepje in-crowd tiepjes die onderling kunnen uitmaken wie er hoog en wie er laag gemod wordt, (wat niet wil zeggen dat dat ook gaat gebeuren, de meeste hard-core modderators vallen me juist op door hun goede motivatie bij hun oordelen, maar als het hier over een technisch systeem gaat lijkt het me ook goed ervan uit te gaan dat dat systeem zelf ook goede grenzen tegen misbruik heeft)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Gisteren ging het heel traag idd. Nu valt het wel mee, de modQ past bij mij al op het scherm... :)

Zelf heb ik vandaag al 100 modpoints geinvesteerd, 300 to go :P

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 12:49 schreef KexDaFlex het volgende:
* KeX is iig weer terug van een weekje vakantie.

Kan nog niet veel modden maar ik beloof dat ik elk puntje nuttig zal gebruiken. :)
Off-topic:
Heej, hoe is het? Jou heb ik hier al heeeeeel lang niet meer gezien? Internet thuis nu?
Op zaterdag 18 augustus 2001 14:06 schreef RM-rf het volgende:
*knip*
Daar wil ik toch even op reageren, want jij zegt dus dat het niet wenselijk is dat moderators gaan 'bepalen' wat de waarde van een post is. Ik kan me goed voorstellen wat je daarmee bedoelt, maar ik denk dat veel mensen (hier) er anders tegenaan kijken. In mijn ogen is het zo dat er voor elke T.net reactie een juiste beoordeling is. Die beoordeling staat, zeg maar, vast. Het is aan de moderators die goed modereren om die reactie op die beoordeling te laten uitkomen. Een puntje hoger of lager maakt dan niet zoveel uit, met uitzondering van echte trollen/flamebaits die gewoon op -1 horen en het niveau 4 waarop alleen must-reads thuishoren.
Over de 'juiste' beoordeling van een reactie bestaat bij de meeste users vaak consensus, zeker bij diegenen die het modden uiterst serieus nemen. Als er geen consensus is, wordt de uiteindelijke beoordeling middels discussiëren nauwkeurig afgewogen. En wie verbiedt mensen er tegenin te gaan. Ik heb vaak genoeg een -1 naar 0 geholpen terwijl het half T.net dat ding naar -1 wilde hebben, simpelweg omdat het geen troll/flamebait was.

Over de PM die übermoderator zou zijn:
Ja, dat is (natuurlijk) niet de bedoeling. Het is juist de bedoeling alles zoveel mogelijk te handhaven als het nu is. Stel, noem eens een willekeurige naam, Jeroentje is PM. Jeroentje blij. Op een dag komt hij een reactie op +4 tegen, die eigenlijk op +1 hoort. Dan kan Jeroentje 2 dingen doen:
  • Hij mod die reactie terecht naar +1 en gaat vrolijk verder.
  • Hij geeft die reactie een -1 overgewaardeerd en kaart het in het TMF aan.
Het is dus de bedoeling dat hij voor optie twee kiest. Pas als het écht onmogelijk blijkt om de reactie op het goede niveau te krijgen, maakt Jeroentje gebruik van zijn PM-status. Voorzichtige schattingen voorzagen dan ook niet meer dan een stuk of 10 (?) powermoderaties per week.

Het is in ieder geval niet de bedoeling dat er een 'PM's wil is wet'-situatie ontstaat, want daar is helemaal niemand bij gebaat.

Ik hoop nu wat ongerustheid te hebben weggenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 15:43

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zaterdag 18 augustus 2001 17:35 schreef Thor-korenwolf het volgende:

... dat het niet wenselijk is dat moderators gaan 'bepalen' wat de waarde van een post is.
ik denk dat aan een situatie waarin 1 persoon het 'recht' neemt de waarde van een post te bepalen wel wat af te dingen is;

een verkeerd gemodereerde flamebait op +4 kan enkel doordat hij of knap verdekt staat opgesteld tussen een schijnbaar scherp nzicht, anderszijds als de situatie dusdanig herkenbaar is dat moderators een +1 geven vanwege het (verkeerde) idee 'eens' te zijn met de post.

In beide gevallen is de flamebait of troll het dus best waard om te lezen, en goed geschreven flamebait is toch echt niet mis.
het alternatief van een compleet gladgestreken Tnet is me ook een beetje touteloos politiek correct; laten we eerlijk zijn, iedereen weet dat Scott mcNealy en klojo is en microsoft enkel de wereld wil overheersen (en daarin slaagt :P)

de reden dat flames en trolls echter niet gewenst zijn is de nodeloze content die ze oproepen, een stortvloed aan replies om ze te ontkrachten, dat werkt op Tnet uitstekend.
hooguit af en toe neemt er iemand de moeite een kortzichtige opmerking tegen te spreken maar zo'n post is vaak zelf informatief van aard, flamewars heb ik op Tnet nog niet gezien.

natuurlijk is de PowerMod een goed idee en voor de hardcore modders prettig om ook gekend te worden in mogelijke ergernissen, maar verder zie ik 'geklaag' over modden als vechten tegen slechte moderaties, punten-tekort, groot alarm bij ms-topics, eigenlijk nauwelijks als een echt probleem, neem je dan het spel van moddereten niet al te serieus?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op zaterdag 18 augustus 2001 18:43 schreef RM-rf het volgende:

[..mayor snip..]

.., maar verder zie ik 'geklaag' over modden als vechten tegen slechte moderaties, punten-tekort, groot alarm bij ms-topics, eigenlijk nauwelijks als een echt probleem, neem je dan het spel van moddereten niet al te serieus?
Nee, is juist leuk :)

Ik zie het modden als het vergroten van de kwaliteit van Tnet. 't is persoonlijk niet heel erg belangrijk maar het stemt toch tevreden. En voor Tnet is het wel belangrijk.

Maar af en toe dan wordt ik een beetje moe van het niveau van de aantallen reacties dat ik hier op TMF een luide * Zucht * laat klinken, dan heb ik een beetje gehad en mod ik ff niet meer :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

af en toe een scheve moderatie valt wat mij betreft wel te verkiezen tegen een klein groepje in-crowd tiepjes die onderling kunnen uitmaken wie er hoog en wie er laag gemod wordt,
Maar dat stadium zijn we allang voorbij. Het is inmiddels zo erg geworden dat, vooral in draden waar de t.net users een duidelijke "mening" hebben, de grootste trollen en onzin op +4 staan en de kritische kanttekeningen als troll naar de kelder verdwijnen. Simpelweg omdat er niet objectief naar een posting gekeken wordt, maar +1 "vind ik ook" gegeven wordt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 15:48 schreef GA!S het volgende:
...maar +1 "vind ik ook"...
Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smileys/idea.gif We kunnen bij dat soort topics natuurlijk ook de optie '+1: vind ik ook' opnemen en die beoordeling gewoon niet laten meetellen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

zal je verbazen hoeveel dat zou schelen! :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Krijgen we dan ook een -1 complete onzin ? >:)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 14-10 20:41

JT

VETAK y0

Puntjes zat, 488. Ik heb een tijd gemod, daarna niet meer, maar misschien dat ik nu weer is ga modden :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op zaterdag 18 augustus 2001 17:35 schreef Thor-korenwolf het volgende:

Off-topic:
Heej, hoe is het? Jou heb ik hier al heeeeeel lang niet meer gezien? Internet thuis nu?
Alles goed hoor, dank u! Hoop dat dat aan die kant van de lijn ook zo is.

Helaas nog geen inet thuis. Ben doordeweeks bijna elke dag wel een uurtje online en mod dan uiteraard ook een ietwatje. Ben op TMF ook nog wel wat OT aanwezig en volg de inhoudelijke discussies uiteraard. Vind het nu niet zinvol om me door de lagere modfrequentie inhoudelijke met de discussies te bemoeien maar ik blijf uiteraard op de hoogte. 17 september wordt er kabel aangesloten en ga ik weer reageren op de fp en intensiever modden.

En ach, wat betreft de inhoudelijke discussie. Tis net of hetzelfde cassettebandje (voor de jongeren onder ons, een ouderwets geluidsmedium ;) ) voor de zoveelste keer teruggespoeld is en ingezongen wordt. In grote lijnen blijft het hetzelfde verhaal met dezelfde voors en tegens.

Ik ben iig aanwezig. :)
Pagina: 1