• sermei
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-04-2021
Hallo tweakers!

Ik ben me aan het orienteren voor een dual-monitor setup. Momenteel heb ik mijn ogen gericht op de Dell P2720DC. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze monitor?

Mijn gebruiksgedrag zal voornamelijk gericht zijn aan zakelijk gebruik, af en toe een film of serie en wat console gaming.

Mijn huidige monitor is de LG 27UD68P, die ik overigens te koop aanbied. Aan de mensen die bekend met deze monitor zijn vraag ik of ik er op vooruit ga als ik de eerder genoemde Dell monitor aanschaf.

Ik kijk uit naar jullie reacties. :*)

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:59
Misschien de reviews eens doornemen? ;)

pricewatch: Dell P2720DC Zwart

• sermei
Hi Mr Senne,

Dat heb ik ook zeker al gedaan, daar zag ik een aantal interessante observaties. Zo zei één iemand veel last van ghosting te hebben, maar voor de rest lees ik daar niks over terug bij de andere reviews.

Ik ben op zoek naar wat meer inzichten over de monitor specifiek vanuit mijn gebruikersperspectief.

Ghosting lijkt mij bijvoorbeeld meer een issue voor PC-gamers?

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Je huidige LG monitor is een 4K monitor met een 60Hz frequentie. Die ga je nu inruilen voor een Dell QHD monitor die ook 60Hz biedt. Ik zie niet in hoe je daarmee een stap vooruit maakt. Je kiest daarmee namelijk voor een lagere resolutie, en je wint niets in termen van leuke (gaming) extra's zoals bijv. een hogere verversingsfrequentie (d.w.z. > 60Hz), HDR, FreeSync/Gsync. Wat voor videokaart heb je trouwens? En is je tweede scherm ook QHD of ook 4K?

• sermei
Hi Choogen,

Momenteel heb ik 1 LG monitor, en ik wil naar 2 nieuwe monitors.

Ik gebruik mijn werklaptop en mijn macbook pro 2015 (mogelijk binnen kort upgrade naar nieuwe) en een ps4. Dus geen bijzondere videokaart.

In principe lijk QHD mij genoeg, en er zit een USB-C poort op de Dell monitor wat erg handig is ivm mijn werklaptop.

Mocht je andere aanbevelingen hebben in de prijsklassen van de Dell P2720DC (x2) dan hoor ik het graag.

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Is het de bedoeling dat je beide nieuwe monitoren kunt aansluiten via de usb-c poort op je werklaptop?

Indien het antwoord nee is (of: niet noodzakelijkerwijs) zou je ook je LG 27UD68P gewoon kunnen houden en er een tweede LG 4K monitor bijkopen, eentje die ook over een usb-c aansluiting beschikt. Bijv. deze:

pricewatch: LG 27UK670-B Grijs
pricewatch: LG 27UL850-W Zilver
Dat is nog altijd goedkoper dan twee keer een nieuwe monitor moeten kopen.

Indien het toch noodzakelijk is dat beide monitoren via usb-c kunnen worden aangestuurd vanaf je werklaptop dan heb je behoorlijk veel keus qua QHD inclusief usb-c poort. Het kan dan ook nog best iets goedkoper dan die Dell monitor: https://tweakers.net/moni...6qBtUSPpsDN-1Qn3Q0khBfNt-

Zelf zou ik dan iets kiezen met bijv. een hogere verversingsfrequentie: pricewatch: BenQ EX2780Q Grijs
Of eentje met HDR 600: pricewatch: Dell UltraThin S2719DC Zilver
Maar deze twee modellen zijn weer iets duurder dan de Dell die je voorstelde.

Voor wat betreft gamen schijn je trouwens m.b.t. een PS4 beter af te zijn met QHD dan 4K, omdat die laatste veel meer eist van de rekenkracht van je console.

[Voor 27% gewijzigd door choogen op 18-02-2021 14:50]

Anoniem: 1146851

Persoonlijk koop ik enkel de "U" varianten - ultrasharp. Ik kijk de hele dag naar zon ding, dus goed kleurbereik vind ik prettig (ook icm. met mijn werk). "U" modellen zijn daarnaast vaker uitgerust met wat meer zakelijke features zoals meer inputs/outputs, betere build quality, etc.

Dell u2721de is een mooi dingetje, maar jammer genoeg wel een slag duurder.

• sermei
Hallo zZz,

Bedankt voor je aanrader, ga ik zeker even naar kijken!

• sermei
Hallo,

Weet iemand of een Usb-c in combinatie met de intel UHD graphics card in mijn Lenovo L15 gen 1 video/opladen ondersteund met een usb-c monitor?

En daar op volgend, ben ik benieuwd naar jullie mening wat betreft de keuze tussen de Dell U2520D en de P2720DC voor zakelijk gebruik.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53

Harrie

NederVlaming

Voor een dual monitor setup, kan je toch de P2720DC combineren met een P2720D, die je dan via daisy chaining aansluit, of niet?
Dus usb-c -> P2720DC - > display port - > P2720D.

De P2720D is wel wat goedkoper dan de DC. Ik ben ook de P2720DC aan het overwegen, maar heel veel ervaringen heb ik nog niet gezien.

• sermei
Hey Harrie,

Ik heb inderdaad ook nog niet veel ervaringen gezien.

Ik heb ondertussen wel een keuze kunnen maken.

Het is de Lenovo ThinkVision P27h-20 geworden. pricewatch: Lenovo ThinkVision P27h-20 Zwart

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben zeer tevreden met mijn P2720DC.

Heerlijk met 1 kabel alles regelen. Enige echte nadeel vind ik het ontbreken van een 3,5mm Jack.

Daisy chain werkt ook fijn met een p2419H verticaal. Ik gebruik een latitude 5400 en die trekt dit makkelijk.

Powerknop voelt wat gammel, maar mooie kleuren, scherp beeld en geen backlight bleed of pixel defecten.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee