Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
'oud' systeem upgraden i.v.m. system unstability (mobo/psu raken instabiel)
Wat mag het systeem gaan kosten?
De components moeten gebalanceerd zijn, geen fratsen zoals RGB e.d. Dus absoluut niet persé het goedkoopste, maar extra betalen voor onnodige features pas ik voor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
RTX2070, kast e.d.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PSU, MOBO, CPU, RAM, Koeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stabiel systeem. Hoeft niet te kunnen overclocken.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar een stukje advies m.b.t. Mobo/cpu/ram combinatie.
Mijn keuze ligt momenteel bij een B450 mobo zonder fratsen. Hierbij bij een gigabyte uitgekomen. Deze lijkt uit de doos al de 3600 te ondersteunen zonder bios upgrade (F1 BIOS wordt genoemd op de website van de fabrikant)
Dan de Ryzen 3600. Dit lijkt toch wel de sweetspot qua bang for buck. De X versie is niet veel beter, maar wel 20/30% duurder. 5000 Serie is helemaal nog overpriced... 3700x Levert ook niet veel meer op dan 2 cores...
Het RAM zie ik niet in de Ryzen compatible ram lijst staan, en ook niet op die van de mobo fabrikant... Echter betekent dat niet dat het ram niet werkt... Miscchien kunnen jullie daar een uitspraak over doen?
Het moet in ieder geval 32GB zijn (2x16 is prima) en ik las dat Ryzen 3600Mhz wel erg prettig vindt, maar misschien kunnen jullie daar ook nog wat in adviseren. Verder bevat dit ram de Samsung B-die, die volgens mij ook tot de beste combinatie behoort.
Dan qua koeling... Gewoon een lomp blok die zoveel mogelijk passief kan koelen tot er echt load gevraag wordt.
En de PSU het liefst een seasonic, i.v.m. hun premium componenten. Met passief koel mogelijkheid.
Het volgende tot nu toe uitgezocht:
'oud' systeem upgraden i.v.m. system unstability (mobo/psu raken instabiel)
Wat mag het systeem gaan kosten?
De components moeten gebalanceerd zijn, geen fratsen zoals RGB e.d. Dus absoluut niet persé het goedkoopste, maar extra betalen voor onnodige features pas ik voor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
RTX2070, kast e.d.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PSU, MOBO, CPU, RAM, Koeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stabiel systeem. Hoeft niet te kunnen overclocken.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar een stukje advies m.b.t. Mobo/cpu/ram combinatie.
Mijn keuze ligt momenteel bij een B450 mobo zonder fratsen. Hierbij bij een gigabyte uitgekomen. Deze lijkt uit de doos al de 3600 te ondersteunen zonder bios upgrade (F1 BIOS wordt genoemd op de website van de fabrikant)
Dan de Ryzen 3600. Dit lijkt toch wel de sweetspot qua bang for buck. De X versie is niet veel beter, maar wel 20/30% duurder. 5000 Serie is helemaal nog overpriced... 3700x Levert ook niet veel meer op dan 2 cores...
Het RAM zie ik niet in de Ryzen compatible ram lijst staan, en ook niet op die van de mobo fabrikant... Echter betekent dat niet dat het ram niet werkt... Miscchien kunnen jullie daar een uitspraak over doen?
Het moet in ieder geval 32GB zijn (2x16 is prima) en ik las dat Ryzen 3600Mhz wel erg prettig vindt, maar misschien kunnen jullie daar ook nog wat in adviseren. Verder bevat dit ram de Samsung B-die, die volgens mij ook tot de beste combinatie behoort.
Dan qua koeling... Gewoon een lomp blok die zoveel mogelijk passief kan koelen tot er echt load gevraag wordt.

En de PSU het liefst een seasonic, i.v.m. hun premium componenten. Met passief koel mogelijkheid.
Het volgende tot nu toe uitgezocht:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Tray | € 179,85 | € 179,85 |
1 | Moederborden | Gigabyte B450M S2H V2 | € 55,66 | € 55,66 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev. B | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C18D-32GVK | € 153,61 | € 153,61 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-650 | € 95,95 | € 95,95 |
Totaal | € 530,02 |