Mijn vraag
Beste Tweakers,
Ik ben bij een MKB van kennissen gevraagd om te helpen bij het aansluiten van Ziggo Internet Pro.
Nu hebben zij een lijstje gekregen met daarop diverse ipv4 en ipv6 adressen. Maar laat ik het nu even beperken tot ipv4.
Het betreft:
Nu heb ik de beschikking over een Ubiquiti UniFi Security Gateway. En ik zit een beetje te stoeien met welke van deze 4 IP adressen ik nu iets mee moet.
Wat ik zelf dacht was dat, in onderstaand scherm, IP Address de waarde gaat krijgen van "Uw router/firewall" en Router de waarde van "Gateway Ziggo".
:strip_exif()/f/image/EmPh8c6Ww0BivgfNhjFj8Hg4.jpg?f=fotoalbum_large)
Echter lijkt dit niet te werken, wellicht dat ik iets over het hoofd zie met de 2 IP adressen die ik nog "over" heb.
Zijn er toevallig Tweakers onder ons met ervaring? Hoor het graag!
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Ubiquiti UniFi Security Gateway
Beste Tweakers,
Ik ben bij een MKB van kennissen gevraagd om te helpen bij het aansluiten van Ziggo Internet Pro.
Nu hebben zij een lijstje gekregen met daarop diverse ipv4 en ipv6 adressen. Maar laat ik het nu even beperken tot ipv4.
Het betreft:
Netwerkadres | xxx.xxx.xxx.80 |
Gateway Ziggo | xxx.xxx.xxx.81 |
Uw router/firewall | xxx.xxx.xxx.82 |
Broadcast adres | xxx.xxx.xxx.83 |
Nu heb ik de beschikking over een Ubiquiti UniFi Security Gateway. En ik zit een beetje te stoeien met welke van deze 4 IP adressen ik nu iets mee moet.
Wat ik zelf dacht was dat, in onderstaand scherm, IP Address de waarde gaat krijgen van "Uw router/firewall" en Router de waarde van "Gateway Ziggo".
:strip_exif()/f/image/EmPh8c6Ww0BivgfNhjFj8Hg4.jpg?f=fotoalbum_large)
Echter lijkt dit niet te werken, wellicht dat ik iets over het hoofd zie met de 2 IP adressen die ik nog "over" heb.
Zijn er toevallig Tweakers onder ons met ervaring? Hoor het graag!
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Ubiquiti UniFi Security Gateway
[ Voor 15% gewijzigd door TactfulRanger op 18-02-2021 10:41 ]