Toon posts:

Advies gevraagd kunststof schuifpui

Pagina: 1
Acties:

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-03 11:29
Hallo,

Ik had al eerder een topic aangemaakt, maar men wees mij erop de vragen op te splitsen dus bij deze.

Wij willen graag een kunststof schuifpui laten plaatsen ter vervanging van de kromme klapdeuren die wij op dit moment hebben, zie foto ( https://cloud.funda.nl/valentina_media/125/166/592_1440.jpg )

Nu heb ik een viertal offertes gekregen en tot mijn verbazing een stuk duurder dan ik had gedacht. De goedkoopste zit al op €5.000 inclusief plaatsen etc. Sommige zelfs op €7000 :D

Nu hoor ik weleens uit de regio dat dat goedkoper moet kunnen. De vraag is waar? Hebben jullie ervaringen met het plaatsen van een kunststof schuifpui en wat heeft dat ongeveer gekost? Volgens berekeningen moet het rond de €3500 - €4000 kunnen lees ik her en der, maar daar zit ik tot nu toe fors boven.

Afmetingen van de gehele pui zijn 3,50 meter breed en ongeveer 2,40 hoog. Vrij standaard pui dus. Geen stenen aan de onderzijde van de pui. De pui komt tot aan de grond zeg maar.

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-03 11:33
Interessant, wij zijn ook in de markt voor een schuifpui later dit jaar na realiseren van een tuinkamer. Sinds ik hierop heb gezocht wordt ik overal bestookt met advertenties met aantrekkelijke prijzen. Natuurlijk reclame en heb ook verder inhoudelijk verder niet gekeken, maar minimaal € 5.000 klinkt wel erg fors voor een simpele pui. Ik ben benieuwd naar ervaringen hier.

• lekkerdwrinken
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
CryptoNL schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:53:
Hallo,

Ik had al eerder een topic aangemaakt, maar men wees mij erop de vragen op te splitsen dus bij deze.

Wij willen graag een kunststof schuifpui laten plaatsen ter vervanging van de kromme klapdeuren die wij op dit moment hebben, zie foto ( https://cloud.funda.nl/valentina_media/125/166/592_1440.jpg )

Nu heb ik een viertal offertes gekregen en tot mijn verbazing een stuk duurder dan ik had gedacht. De goedkoopste zit al op €5.000 inclusief plaatsen etc. Sommige zelfs op €7000 :D

Nu hoor ik weleens uit de regio dat dat goedkoper moet kunnen. De vraag is waar? Hebben jullie ervaringen met het plaatsen van een kunststof schuifpui en wat heeft dat ongeveer gekost? Volgens berekeningen moet het rond de €3500 - €4000 kunnen lees ik her en der, maar daar zit ik tot nu toe fors boven.

Afmetingen van de gehele pui zijn 3,50 meter breed en ongeveer 2,40 hoog. Vrij standaard pui dus. Geen stenen aan de onderzijde van de pui. De pui komt tot aan de grond zeg maar.
Wij hebben onlangs een raam laten vervangen voor een pui. Welliswaar wat kleiner dan het formaat van jouw. 2.4 breed bij 2.5 hoog. Maar wij zaten inderdaad rond de 3500,- incl plaatsing. Dus ook het uitbreken van raam en metselwerk en het opmetselen van de zijkanten.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 20:25

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dit is natuurlijk een relatief kleine opdracht.
Al die aannemers hebben het ontzettend druk, dus hebben zij de luxe om hun klussen uit te kiezen.
En grotere klussen leveren meer op.
Vandaar dat een kleine opdracht relatief duur is, omdat ze willen compenseren (als ze al de tijd willen vrijmaken).

Mijn muziekcollectie op Discogs

• CryptoNL
@lekkerdwrinken Dan zou het in ons geval zelfs goedkoper moeten zijn, aangezien de huidige pui er zo uitgetild kan worden. Weinig schade zeg maar en ook geen metselwerk. Het geraamte kan er zo uitgebikt worden.

@Nyarlathotep Valt wel mee. Dit is een opdracht die ze dagelijks doen en druk hebben ze het altijd wel. Volgens de bedrijven niet drukker dan anders, pui kan ook binnen 4 weken al gezet worden. Heb het idee dat ik ''toevallig'' de wat duurdere bedrijven heb getroffen. Moet toch goedkoper kunnen?

Wat kost zoiets in België bijvoorbeeld?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:53

DropjesLover

Dit dus ->

De kosten zijn redelijk simpel te verklaren.
Een schuifpui plaatsen is ongeveer een dag werk, voor 2 personen. Hierbij wordt (nu) gerekend met ~€800 - 1000 per dag (voor 2 werklui dus).

De schuifpui zelf kost aan materiaal zo'n €2.500 - 3.5000.

In België kan het goedkoper. Dat komt doordat heel Europa (behalve Nederland en Noorwegen) een andere manier van kozijnen plaatsen heeft. Daarbij is het gat in de binnenmuur groter dan in de buitenmuur. Je zet het kozijn dus van binnenuit tegen de buitenmuur aan, zet het recht,zet de rubbers/pur goed en zet het vast met ankers in de muur. Dit is maar een uurtje werk. Het glas blijft de hele tijd in het kozijn zitten.

In Nederland is het gat in binnen en buitenmuur even groot, en moet er eerst een stelkozijn over de spouw gemonteerd worden. Dit wil je al zo recht mogelijk en goed afsluitend hebben. Daarna schuif je van buiten naar binnen het kozijn er in, schroeft het van "in" het kozijn (onder het glas dus) vast op het stelkozijn, en vervolgens plaats je het glas. Dit kost een stuk meer tijd dan de rest-van-Europa manier.

In België heeft men doorgaans weinig of weinig goede ervaring met de Nederlandse manier. Of ze nemen het niet aan, of rekenen extra, of doen het uit onkunde/onbekendheid verkeerd.

[Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 18-02-2021 10:36]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• lekkerdwrinken
@CryptoNL

Hun werken alleen regionaal, kom uit de regio Eindhoven. Kan eventueel het nummer van de aannemer wel even doorsturen.

[Voor 54% gewijzigd door lekkerdwrinken op 18-02-2021 10:39]

• CryptoNL
@lekkerdwrinken Graag. Kan altijd even wat opvragen uiteraard :)

• lekkerdwrinken
@CryptoNL je hebt een bericht :)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

DropjesLover schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:35:
De kosten zijn redelijk simpel te verklaren.
Een schuifpui plaatsen is ongeveer een dag werk, voor 2 personen. Hierbij wordt (nu) gerekend met ~€800 - 1000 per dag (voor 2 werklui dus).

De schuifpui zelf kost aan materiaal zo'n €2.500 - 3.5000.

In België kan het goedkoper. Dat komt doordat heel Europa (behalve Nederland en Noorwegen) een andere manier van kozijnen plaatsen heeft. Daarbij is het gat in de binnenmuur groter dan in de buitenmuur. Je zet het kozijn dus van binnenuit tegen de buitenmuur aan, zet het recht,zet de rubbers/pur goed en zet het vast met ankers in de muur. Dit is maar een uurtje werk. Het glas blijft de hele tijd in het kozijn zitten.

In Nederland is het gat in binnen en buitenmuur even groot, en moet er eerst een stelkozijn over de spouw gemonteerd worden. Dit wil je al zo recht mogelijk en goed afsluitend hebben. Daarna schuif je van buiten naar binnen het kozijn er in, schroeft het van "in" het kozijn (onder het glas dus) vast op het stelkozijn, en vervolgens plaats je het glas. Dit kost een stuk meer tijd dan de rest-van-Europa manier.

In België heeft men doorgaans weinig of weinig goede ervaring met de Nederlandse manier. Of ze nemen het niet aan, of rekenen extra, of doen het uit onkunde/onbekendheid verkeerd.
Dat dus.

Behalve het glas, dat word achteraf gezet, het glas alleen al weegt een slordige 150kg/stuk ;)

De Nederbelg !

• Nickos89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-12-2022

Nickos89

Shaka!

Jeetje wat een prijzen! Het is alweer bijna een jaar geleden, maar als ik op dit moment prijzen voor een pui opvraag (360x260), dan zitten we gemiddeld tussen de 9000-11000 euro voor een simpele twee-delige schuifpui. Ik ben nu erg benieuwd of de prijzen zo ontzettend zijn gestegen, of dat ik echt bij enkel de duurdere aanbieders offertes opvraag..

Iemand die hier wellicht zijn/haar licht op kan schijnen? :P

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:30
@Nickos89
Ja prijzen zijn wel echt gestegen.
Er zijn nog een aantal shops waar je prijzen kan opvragen inclusief montage, die nog redelijk zijn in mijn ogen.

Kiep/draai/schuifpui is naar mijn inziens een redelijk goedkope oplossing. Ik vind dit zelf gammel aan doen maar volgens mij zit er echt verschil in de leveranciers qua kwaliteit. Deze ziet er bijvoorbeeld wel goed uit: YouTube: YouTube

Hefschuifpui is naar mijn idee beter=ook duurder.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee