Toon posts:

Zonnepanelen - Choices choices

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-03 16:37
Een paar weken geleden viel er van de gemeente een collectieve inkoop voor zonnepanelen op de mat. 2 jaar geleden al eens een offerte opgevraagd bij een lokale installateur, die zijn toen ook komen kijken en hebben een offerte uitgebracht. We hebben toen echter besloten om van dat geld familie in Amerika te bezoeken, mijn oom werd 80 dus om daar nog op bezoek te gaan kreeg voorrang, je weet nooit hoelang dat nog zou kunnen. Gelukkig doet de beste man het nog steeds maar achteraf met corona zijn we blij dat we zijn geweest, wie weet wanneer de volgende kans is. Maar ik dwaal af, de zonnepanelen. Via het duurzaam loket mezelf aangemeld en daar stond ook die lokale installateur tussen en afgelopen maandag heb ik daar de offerte van binnen gekregen. Was even schrikken, die was even hoog als de offerte van 2 jaar geleden. Even terug gemaild waarom de offerte zo hoog was en ook maar meteen even nog wat andere offertes opgevraagd om het verschil te zien met de collectieve korting. Er bleek een speciale steiger huur in de prijs te zitten ivm de overkapping achter het huis.(Grappig detail, dat hij de 1e keer langs was geweest was dat helemaal niet ter sprake gekomen en stond toen ook niet op de offerte) Bij nader inzien zou hij ook via de buren het dak op kunnen ( die had ik daar al over gesproken en dat was geen probleem, ze mogen via hun dak naar mijn dak toe) Hij heeft daarop een nieuwe gestuurd met het volgende:

1e offerte:
9 x 330 Wp full black panelen (merk & type nog onbekend, die info hebben ze nog niet gehad van de gemeente)
Solis 3000 Mini 3kW 4G omvormer
Wifi dongle en complete installatie inclusief materiaal.
Btw teruggave loopt via een door de gemeente aangewezen bureau.
Kosten inclusief de btw zo'n 3450 euro (de eerder offerte was 780 euro duurder, moet een steiger met een gouden randje zijn geweest 8)7 )

2e offerte:
9 x 325 Wp DMEGC DM325G1-60HBB
Zonneplan ONE 3300 Watt 4G omvormer met databundel voor 10 jaar, na 10 jaar nieuwe bundel bijkopen.
Complete installatie inclusief materiaal en btw teruggave.
Kosten inclusief de btw zo'n 3550 euro

En na het inlezen hier een derde offerte van solar-bouwmarkt die ik inmiddels zelf heb aangevuld met andere panelen:
9 x 395 Wp Full Black Phono Solar PS395M1-24/TH (mijn aanvulling om zoveel mogelijk Wp te krijgen voor een meerprijs van 180 euro)
In de offerte stonden:
9 x 360 Wp Longi Solar LR4-60HPB- 356M Full black panelen
Goodwe GW3000-XS WiFi omvormer
Complete installatie inclusief materiaal.
Zelf btw terug vragen of voor 99 euro door hen laten doen.
Kosten inclusief de btw zo'n 3200 euro zonder btw teruggave
Met de Longi Solar panelen kom ik dus rond de 3000 euro uit inclusief de btw.

Nu kwam ik op tweakers ook wat mindere reviews tegen over de installatie via solar-bouwmarkt maar gemiddeld genomen lijkt dat wel snor te zitten. Bij de lokale installateur niets dan lof maar beetje een wazige offerte dit keer en zonneplan komt er ook wel aardig uit als ik alles mag geloven, heb een aantal collega's en een stel vrienden die via zonneplan panelen hebben en die zijn wel tevreden.

Dak vol op het zuiden en geen schaduw. Ik heb de foto's van 1 van de offertes er maar even bij genomen, offerte 1 en 3 leggen trouwens in portrait, offerte 2 leggen deels landscape.

Wat lijkt jullie de beste optie en is het verstandig om bv bij offerte 3 de hogere Wp panelen te nemen of beter de Longi Solar panelen. Mijn verbruik zit rond de 3000 kWh/jaar. oh ja, 1 fase in de meterkast. Tips of alternatieven qua apparatuur zijn van harte welkom, alvast bedankt. Nog mooi op tijd gered, mijn nachtdienst zit er bijna op ;)

PV Output 3450 Wp | WGA | Weber MT 57 GBS SE | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr | JoyStove Large

Beste antwoord (via fxs81 op 19-02-2021 02:26)

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Waarom leg je niet alles in landscape?
Onder je dakraam heb je 2m50

Daar passen er 6 in landscape (totale breedte dak is 5m50)
https://www.solar-bouwmar...full-black-half-cell.html
En dan 2 + 2 naar boven =10 panelen (misschien 11, boven je dakraam nog, maar dat ligt dan niet in lijn)

Een U leggen is trouwens wel link op je dak....
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

kon het niet laten :+

[Voor 75% gewijzigd door AUijtdehaag op 18-02-2021 17:44]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

Alle reacties

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:53
De andere panelen met hoger vermogen die je noemt zijn ook een stuk groter. Passen deze ook op je dak?

Daaropvolgend: wat zijn je exacte dak afmetingen? Dus totale lengte en breedte, en de afstand tot je dakraam van zowel onder/boven als de zijkanten.

Als je onder je dakraam nog 3x 2 panelen in landscape legt en boven je dakraam nog 2 panelen in landscape ligt je dak namelijk mooi vol. Mocht dit niet passen zijn panelen met een hoger vermogen zoals de Phono Solar met 395 Wp zeker een mooi alternatief

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:58
Als je het nog iets naar beneden schuift passen er misschien nog 2 boven in landscape of zoals @emot zegt. Maar dan moet je het wel even goed opmeten.

Je zou dan kunnen overwegen een Goodwe GW3600D-NS te nemen. Die heeft 2 ingangen. Dan kan je heel goedkoop ook nog een keer op je noordkant panelen leggen als je bijvoorbeeld een elektrische auto krijgt of warmtepomp.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:59
zonneplan maakt gebruik van saj omvormers, opzich weinig mis mee, maar ze gieten er hun eigen app sausje overheen en plakken er een andere sticker op, wat in mijn ogen geen goed gevoel geeft voor toekomstbestendigheid. ik moet direct aan de fratsen van AEG denken.

Probeer zoveel mogelijk panelen neer te leggen, bij bv solarbouwmarkt zit tussen 9 en 12 stuks geen prijs verschil voor montage, het lijkt dat er meer op past.

Ik heb solarbouwmarkt (of eigenlijk green-guys) meegemaakt bij familie, en ik moet eerlijk zeggen dat het een van de weinige keren was dat er tijdens het schouwen geen onzin werdt verkocht maar gewoon eerlijke antwoorden en duidelijk vakkennis aanwezig.

• fxs81
Dank voor de antwoorden heren, @emot het huis is 5,50 m breed, van onder het dakraam tot en met de onderste pan is 2,60 m, rekening houdend met de laatste pan vrij past het phono paneel er dus net aan netjes onder, aan de linkerkant van het dakraam heb ik 2,25 m tot aan de buren, aan de andere kant 2,35 m. Boven het dakraam zit ik aan 1 meter maar dan zit ik tegen de nok aan, dat gaat hem dus helaas niet worden om daar nog wat boven te leggen, ik wil de 1e pan onder de nok vrijhouden en aan de onderkant de laatste pan. Ik heb net even de portrait foto toegevoegd uit offerte 1, dat geeft een beter beeld. Goed dat je er nog om vroeg want ik blijk de grote panelen dus net niet kwijt te kunnen door de cv uitlaat, helemaal niet op gelet dat die daar zat, stom zeg. Daar rekening mee houdend zou de absolute max een paneel zijn met 2m lengte maar dan word het al proppen.

@lothar Op de net toegevoegde foto zie je op de noordkant wel zon maar dat is echt alleen als in de zomer de zon het hoogst staat, verreweg de meeste dagen per jaar ziet dat deel helemaal geen zon, lijkt me prijstechisch niet echt uit te kunnen, ik heb me echter nog niet echt verdiept in panelen op het noorden te leggen. Vannacht de laatste nachtdienst, zal eens kijken of dat iets is en dan is die andere omvormer idd een goede optie denk ik.

@twain4me Helaas zit de cv uitlaat en de velux dusdanig dat er niet meer op kan en de layout van 9 de max is op de zuidkant als ik op safe wil spelen. Portrait of landscape maakt helaas niet uit. Ik heb green guys zelf ook even benaderd voor een offerte,eens kijken waar die mee komen. Ik woon in Julianadorp en we hebben hier aan de kust nogal eens stormachtig weer. Er zijn wel huizen in de buurt waar de daken echt propvol liggen maar daar ook al wel eens gezien dat er een flinke schade was doordat de bovenste panelen los waren gerukt na zwaar weer. Dat weerhoudt me ervan om te gaan proppen.

Ik heb weer wat om over na te denken, is het nog zinvol om wat duurdere panelen te nemen, bv de First choice solar panelen die bovenaan in de test staan bij solarbouwmarkt of is dat zo minimaal dat het te verwaarlozen is?

PV Output 3450 Wp | WGA | Weber MT 57 GBS SE | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr | JoyStove Large

• renevd88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:55
Ik weet niet of het voor jou van toepassing is maar sommige installateurs hanteren ook minimaal een hele pan 20-30cm marge rondom een dakraam. Misschien iets om te checken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Waarom leg je niet alles in landscape?
Onder je dakraam heb je 2m50

Daar passen er 6 in landscape (totale breedte dak is 5m50)
https://www.solar-bouwmar...full-black-half-cell.html
En dan 2 + 2 naar boven =10 panelen (misschien 11, boven je dakraam nog, maar dat ligt dan niet in lijn)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

kon het niet laten :+

[Voor 75% gewijzigd door AUijtdehaag op 18-02-2021 17:44]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• fxs81
Net even contact gehad met Green Guys en de offerte ook al binnen, 2 zielen 1 gedacte @AUijtdehaag tijdens het gesprek zat hij naar het dak te kijken kwam daar ook al mee, wat kleinere goede panelen en dan landscape. Prettig gesprek gehad, panelen op het noorden had niet zoveel zin naar als ik dat wil dat kon dat uiteraard wel, werden dan wel duurdere panelen en omvormers ivm de startspanning van die string. Eerlijk gezegd ook geen budget voor om dat nu al te doen. Hij heeft al meer gelegd in het dorp en kwam zelf al aan met de dakrand afstand dat je die hier het beste maar aan kan houden. Begin maart is hij hier om bij een klant panelen bij te leggen, als ik akkoord ga dan zou het dan misschien al kunnen.

Offerte Green Guys:
Zonnepanelen systeem € 1.867,97 excl. BTW
- 10 zonnepanelen: (First Choice Solar 345 WP Full Black)
- Goodwe GW3000D-NS
- Goodwe monitoring systeem
- Montage materiaal voor schuin dak van Esdec
Installatiekosten € 1.047,28 excl. BTW
BTW Teruggave Service € 81,82 excl. BTW
btw teruggave korting € -82,64 excl. BTW
Totaalprijs voor het systeem inclusief installatie € 2.914,43 excl. BTW
€ 3.526,46 incl. BTW

Ik denk dat ik deze maar akkoord ga geven, even kijken wat de baas in huis ervan vind als ze thuis komt.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Als je een iets grotere stringomvormer neemt met 2x mppt ingang, kan noord er gewoon bij geprikt worden.
Heeft niets met startspanning te maken.
Dan plaats je die panelen naderhand gewoon zelf, als je een koopje tegenkomt.

Heb zelf ook noordpanelen. (bijna dezelfde situatie, alleen plofketel en dakraam op zuid eruit)

Jammer dat die SMA's zo overpriced zijn bij solar bouwmarkt. Dat is pas makkelijk zelf uitlezen.
https://snapshot.raintank...kqOcj9rTZIjYGvwk8?orgId=2
https://www.winkelman-zon...omvormers/sma/sma-1-fase/

[Voor 26% gewijzigd door AUijtdehaag op 18-02-2021 18:01]

• fxs81
AUijtdehaag schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:30:

Uh, ja, die optie staat wel open met aan weerskanten buren haha.
De baas wil na de panelen sparen voor een dakkapel op de noordkant hoor ik net 8)7 zo kom je nog eens wat te weten. Besloten om maar met Green Guys in zee te gaan, je moet toch een keer de knoop doorhakken.
Allemaal hartstikke bedankt voor de snelle respons.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Is je dakraam nog in goede staat?
Anders zou je er voor kunnen kiezen die weg te halen.
Scheelt weer minder hitte in de zomer.

En op een dakkapel kunnen ook panelen.

• fxs81
Dakraam is nog prima dus die blijft gewoon. Voor de dakkapel er komt zijn we alweer een aantal jaren verder, is zeker een optie om daar dan wat op te leggen. Green guys had het nog over eventueel een PV verdeler maar dat zou ter plaatse overlegd worden met me. Daar weet ik nog niks van dus daar ook maar even over inlezen, mijn gevoel zegt dat gewoon apart beter is dan via een verdeler met de CV ketel en de wasmachine.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Kun je dan niet beter 1 stapje zwaardere omvormer nemen van 3680 watt ivm uitbreiding?

Ze praten wel een beetje in hun eigen straatje.
- Andere kant heeft geen nut
- Pv verdeler
1 en 1 is 2
Je wordt dan beperkt tot een 3000 watt omvormer want zwaarder mag niet op een pv verdeler.

En lees je ook even in over eigen monitoring.
De meeste willen ook naar pvoutput loggen.

Tweakers PVOutput lijst

Krijg je dat voor elkaar met de omvormer die ze aanbieden?
Een kWh meter en youless in de meterkast is dan een noodoplossing. Maar je wilt ook niet een wasmachine meten alvorens te uploaden.

[Voor 37% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-02-2021 05:22]

• fxs81
Ik moet thuis even kijken maar volgens mij zit het stopcontact op zolder op dezelfde groep als waar ook een slaapkamer deel en woonkamer deel op zitten. Dat zou trouwens inhouden dat de wasmachine op een normale groep zit hmmm. Bij mij lopen de groepen van beneden naar boven en dekken zo steeds 1 wand af. Dan mag er geen PV verdeler gebruikt worden als ik het goed heb begrepen dus die wil ik niet. Om nu al te gaan voorbereiden op een uitbreiding die er waarschijnlijk toch niet komt vind ik ook weer wat overdreven. Ga hem als ik vanmiddag uit bed kom even bellen. Van wat ik zo zie kom ik dan ook prima weg met een GW3000-XS. Bedankt voor de logging link.

[Voor 6% gewijzigd door fxs81 op 19-02-2021 05:54]

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ik heb hier nog 1 logging linkje
ThinkPadd in "Legplan zonnepanelen Huize Leut"

• fxs81
Goedemorgen, eindelijk weekend. Net Green Guys gesproken en de offerte aan laten passen naar een GW3000-XS. De jongen die ik sprak wilde 2 x 5 panelen aan laten sluiten ipv 1x 10, van wat ik op tweakers heb gelezen is dat niet nodig en zou dat er alleen maar voor kunnen zorgen dat het langer duurt voordat er daadwerkelijk geleverd word ivm de startspanning, die is 120v bij de dns en 50v bij de xs. Voor ik hem sprak nog wel met de vrouw overlegd om toch de noordkant vol te leggen onder het motto, op de spaarrekening levert het niets op maar ze wil niet het hele dak vol dus een zwaardere omvormer heeft dan ook geen zin. Nu kan ik later altijd zeggen "zei ik toen toch 8)7 O-) "
Even de groepen gecontroleerd en een PV verdeler kan niet op zolder dus ze moeten een kabel trekken. Ik wilde de omvormer in eerste instantie beneden in de berging hebben maar aangezien dichter bij de panelen beter is komt die op zolder, mooi excuus om de wifi hier uit te breiden met een extra router en een mesh systeem opzetten. Nogmaals dank voor alle input van jullie, ga me nu eens ff inlezen in de logging en zo de bbq aan, er moet nog gegeten worden ook natuurlijk. Goed weekend alvast allemaal.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Eet smakelijk.

Nog een tip: TCP data ontcijferen Goodwe zonnepanelen omvormer

Succes en fijn weekend!

Edit: Ben blij dat ik een sma (3x)heb. :+

[Voor 81% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-02-2021 17:08]

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
AUijtdehaag schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:37:
Is je dakraam nog in goede staat?
Anders zou je er voor kunnen kiezen die weg te halen.
Scheelt weer minder hitte in de zomer.

En op een dakkapel kunnen ook panelen.
[Afbeelding][Afbeelding]
@AUijtdehaag Kan deze betonvoet zonder extra ballast in serie op een plat dak neergelegd worden ?
Ik ben namelijk voor mijn dak 5,5 x 10 aan het kijken.

• AUijtdehaag
  • Niet online
@frissie De voet IS de ballast, dus ja geen probleem

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
AUijtdehaag schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:19:
@frissie De voet IS de ballast, dus ja geen probleem
Dank, ik zal eens zien voor een opstelling voor mijn platte dak.

• fxs81
Poehee, da's nog een heel geneuzel met die data en de omvormers, vanmiddag er nog een mail uitgegooid of ze zo'n kWh meter erbij willen prikken , ze moeten immers toch een groep erbij zetten. Dan gaat het mooi via youless, da's toch de makkelijkste oplossing lijkt me.

• fxs81
Zo, youless, kWh meter en de TP link voor de wifi besteld, de kWh meter zetten ze er meteen bij voor me als ze de boel installeren. Heb een P1 op de slimme meter dus kan de youless daarop aansluiten en dan de SO op de kWh meter. Nog even neuzen welke service ik dan ga gebruiken maar die PVOutput lijkt me wel wat. De app ziet er ook netjes uit. Nog wel een vraagje:

Is het dan nog nodig om de Goodwe omvormer aan te sluiten op de wifi? Alle uitlezing die ik wil gaat immers via de youless. Weet niet of Goodwe eventuele firmware updates via wifi doet en zoja, is dat wel nodig als alles naar behoren werkt.

• fxs81
De youless en kWh meter is binnen. Nu wil ik die al installeren, heb nog wel niks op het dak liggen maar kan zo al wel verbruikers zien via de P1. Ik wil straks met de panelen via PVOutput gaan maar ga het nu eerst even via Enelogic bekijken zodat ik straks een schone start heb daar met de panelen erbij.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ik hoop niet dat de omvormer standby verbruik heeft, want die kWh meter meet 2 kanten op met de s0 puls.
:X

Deze meet wel 1 kant op.

[Voor 47% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-02-2021 14:03]

• fxs81
Ik had het gelezen, we gaan het zien. Weet ik meteen wat die verbruikt op standby ;)

Net de boel aangeslingerd, appeltje eitje, grappig om te zien hoe je verbuik omhoog klapt als je de oven aanzet (of juist niet....), zag dat de gasmeter ook meteen zichtbaar is dus die zit ook op de slimme meter blijkbaar.
Nu is het wachten op de PV installatie, 20 april komen ze leggen. Nogmaals dank voor alle adviezen en linkjes, ben de afgelopen tijd weer een stuk wijzer geworden.

[Voor 71% gewijzigd door fxs81 op 05-03-2021 15:47]

• PanaLover
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-03 23:48
Hoe bevalt het PV systeem tot nu toe?

Ik heb een aantal offertes aangevraagd waaronder Zonneplan en Solaredge. Bij de app reviews zie ik opvallend veel negatieve reacties bij Solaredge en nul reacties van de ontwikkelaar. Bij zonneplan veel minder negatieve reviews en snelle reactie van de ontwikkelaar.

of topic, ik dacht dat ik met 5 BBQ's al een aardige verzameling had, maar jouw verzameling is nog groter. _/-\o_

[Voor 16% gewijzigd door PanaLover op 14-04-2021 21:13]

• fxs81
Ze komen aanstaande dinsdag het systeem leggen dus nog geen idee. Solaredge heb ik niet nodig, heb helemaal geen schaduw. Zonneplan heb ik vanaf gezien omdat ik de manier van verbinding met de omvormer niet prettig vond, dat ik niet kon kiezen voor andere panelen met wat meer opbrengst speelde daar ook in mee.
Als ze liggen dan update ik dit draadje wel even met bevindingen en wat foto's.

Bbq's zijn net konijnen, als je even niet oplet heb je in no time de tuin vol. 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fxs81
Vandaag zijn ze de panelen komen plaatsen, althans, ze, om 09:30 stond de bus voor de deur met 1 persoon erin van Bemtech BV via GreenGuys. Mijn collega is ziek dus ik kom alleen vandaag. Uh..okay, gaat dat lukken dan? Ja hoor geen probleem. Aangezien ik een overkapping aan de achtergevel heb is hij via de buren het dak op gegaan. Af en toe voorzien van koffie en koek en verder mijn uiterste best gedaan om niet teveel in de weg te lopen. Ik werd rond de middag naar binnen geroepen om even te komen kijken bij de meterkast, ik was in de tuin bezig met een bonenschotel, bleek 1 automaat defect te zijn en daar zaten zelfs brandplekken op, nooit iets gemerkt van sluiting ergens. Was best even schrikken moet ik zeggen. Geen idee wie dat ooit heeft aangesloten maar het was alles behalve veilig. Martin van Bemtech is meteen gaan bellen en anderhalf uur later stond GreenGuys aan de deur met een voorgemonteerde groepenkast. Uiteraard wel extra kosten maar wat moet dat moet. Alles is nu weer veilig, het huis had wel afgebrand kunnen zijn, ik heb ook geen idee hoelang dit al zo geweest is maar de betreffende automaat was niets anders meer dan een simpele aan-uit schakelaar anders was hij er wel uit geklapt. Gelukkig allemaal goed afgelopen en alles draait, morgen maar eens even alle instellingen doorlopen en de youless aan de kWh meter knopen. Ik kwam er net trouwens achter dat ze een GW3000DNS hebben geplaatst ipv de bestelde XS. Zag in de portal dat ik 2 trackers heb ipv 1, maakt verder ook niet uit, alle 10 zitten op 1 tracker aangesloten.

Geen foto's van het plaatsen zelf, wel van de bonenschotel 8)7

Al met al toch wel de installatie en alles er omheen als top ervaringen, een deskundige installateur die netjes werkt en denkt in oplossingen en niet in problemen. Top.

[Voor 11% gewijzigd door fxs81 op 20-04-2021 17:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
De kleine stikkers PV waren ook op? 8)

Proficiat en veel opwekplezier ermee.

[Voor 11% gewijzigd door AUijtdehaag op 20-04-2021 17:52]

• fxs81
Haha, scherp gezien. Klopt, die sturen ze 1 op.

[Voor 28% gewijzigd door fxs81 op 20-04-2021 17:59]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee