Ik kom hier zelf helaas maar niet uit. Welke e-mailadressen (inclusief wachtwoord, onzichtbaar in de welbekende stippen, maar dus wel good to go om mee in te loggen) kunnen er in een inlogbalk van GMail staan? Dit speelt zich af op Chrome. Ik zou denken dat dit gebeurt wanneer je fysiek hebt ingelogd, maar zijn er andere manieren waarop iemands e-mailadres ineens in dat schermpje kan staan?
Van mensen die op jouw device/pc op Google hebben geprobeerd in te loggen?
Heb je opeens een vreemd adres er tussen staan dan? Zit je op een bedrijfsproxy ofzo?
Heb je opeens een vreemd adres er tussen staan dan? Zit je op een bedrijfsproxy ofzo?
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Het is het e-mailadres van een bekende, van een paar jaar geleden. Op Chrome dus, wat ik gebruik.AW_Bos schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 01:33:
Van mensen die op jouw device/pc op Google hebben geprobeerd in te loggen?
Als je naar chrome://settings/passwords gaat, kun je alle opgeslagen wachtwoorden en inloggegevens zien, daar kan je 'm uit de lijst halen
Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken
Weet ik, bedankt ook voor jouw reactie trouwens, maar is het mogelijk dat een e-mailadres van iemand zomaar verschijnt op een nieuw apparaat? Ik zal even wat opener zijn zodat het wat duidelijker is. Ik heb een vriendin die ik compleet vertrouw maar ik zat op haar laptop te werken - doet ze totaal niet moeilijk over, ik mag altijd overal op en in kijken, niets te verbergen - en ik wil inloggen op mijn GMail en het e-mailadres (plus die stipjes van het wachtwoord van zijn e-mailadres) verschijnen, naast haar en mijn e-mailadres. En ze schrok er verder helemaal niet van dat ik het aankaartte, was iets met GMail of Chrome, maar ik vond het zo raar omdat het voor mij voelt alsof dat fysiek ingetikt moest zijn. Daarom ben ik op zoek naar hoe dat dan ook zou kunnen?JZX81_Drift schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 01:47:
Als je naar chrome://settings/passwords gaat, kun je alle opgeslagen wachtwoorden en inloggegevens zien, daar kan je 'm uit de lijst halen
Als synchronisatie aan staat, kan dat op elk apparaat waarmee er op Chrome zelf ingelogd is. (En dat emailadres ooit ingetypt is).
Als iemand Chrome gebruikt zonder google account, en jij logt vervolgens in met jouw account, kan het zo zijn dat alle voorgaande data gesynchroniseerd wordt.
Als iemand Chrome gebruikt zonder google account, en jij logt vervolgens in met jouw account, kan het zo zijn dat alle voorgaande data gesynchroniseerd wordt.
Kan het dan zo zijn dat wanneer een ex-koppel ooit gebruik maakten van dezelfde computer/Chrome(?) één van deze partners jaren na de relatie ineens op een nieuw apparaat verschijnt in de inlogbalk, inclusief wachtwoord? Misschien via een oud apparaat van de ex ineens (e-mailadres van mijn vriendin was ook al wat het nu is)? Ik heb echt geen idee. Bedankt voor jullie hulp sowieso!JZX81_Drift schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 02:00:
Als synchronisatie aan staat, kan dat op elk apparaat waarmee er op Chrome zelf ingelogd is. (En dat emailadres ooit ingetypt is).
Als het wachtwoord van de Google account tussentijds niet veranderd is, zou het via een oud apparaat kunnen. Of het huidige wachtwoord lijkt erg op een oud ww en is door de desbetreffende persoon geraden?
Ik zou de gegevens uit de wachtwoordenlijst gooien, kijken of er gekke activiteit is op de account via https://myactivity.google.com/ (en kan je direct alle huidige sessies beeindigen) , wachtwoord van de Google account veranderen, en 2FA aanzetten.
Ik zou de gegevens uit de wachtwoordenlijst gooien, kijken of er gekke activiteit is op de account via https://myactivity.google.com/ (en kan je direct alle huidige sessies beeindigen) , wachtwoord van de Google account veranderen, en 2FA aanzetten.
Bedankt! Maar zeg jij nu dat het zou kunnen dat haar ex-partner op een oud apparaat is ingelogd en toen in het inlogschermpje van de nieuwe laptop van mijn vriendin terecht is gekomen? Als het wachtwoord altijd hetzelfde is gebleven? Als dat zo is, ben ik daar content mee, en vertrouw ik daarop. Ik kon zelf niets vinden wat dit kon verklaren, vooral niet op een nieuw apparaat.JZX81_Drift schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 02:18:
Als het wachtwoord van de Google account tussentijds niet veranderd is, zou het via een oud apparaat kunnen. Of het huidige wachtwoord lijkt erg op een oud ww en is door de desbetreffende persoon geraden?
Dat zou inderdaad kunnen, zelf een keer meegemaakt met een defecte tablet die naar m'n neefje is gegaan, stond ineens mn wachtwoordenlijst vol met zijn inloggegevens nadat hij de tablet gerepareerd had, maar nog niet gereset had en dus op mijn google account zat te browsen.TheLouBor schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 02:22:
[...]
Bedankt! Maar zeg jij nu dat het zou kunnen dat haar ex-partner op een oud apparaat is ingelogd en toen in het inlogschermpje van de nieuwe laptop van mijn vriendin terecht is gekomen? Als het wachtwoord altijd hetzelfde is gebleven? Als dat zo is, ben ik daar content mee, en vertrouw ik daarop. Ik kon zelf niets vinden wat dit kon verklaren, vooral niet op een nieuw apparaat.

Via myactivity zou het zichtbaar moeten zijn als dat het geval is.
[ Voor 4% gewijzigd door JZX81_Drift op 18-02-2021 02:31 ]
Anoniem: 472287
Je vertrouwt haar volkomen ja, ik zie het 
Maar goed, dat kan inderdaad prima gebeuren. Als je bij Chrome ingelogd bent synchroniseert ie alles van overal waar je ooit ook ingelogd was in de browser, mits synchroniseren aanstaat (en dat staat het vrijwel standaard wanneer je eerste keer opstart in Chrome of Android device)
Maar goed, dat kan inderdaad prima gebeuren. Als je bij Chrome ingelogd bent synchroniseert ie alles van overal waar je ooit ook ingelogd was in de browser, mits synchroniseren aanstaat (en dat staat het vrijwel standaard wanneer je eerste keer opstart in Chrome of Android device)
Pagina: 1