Windows partition C en D weigeren samen te voegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
Is het mogelijk om Windows partition C en D samen te voegen? Die extra partition is nogal redelijk onhandig. Op C staat het besturingssysteen.

Ik heb via schijfbeheer geprobeerd, maar zonder succes. D is eerst volledig verwijderd. Daarna wou ik via C rechtermuisknop>volume uitbreiden. Maar dat was niet mogelijk.

D samenvoegen met C, waar het OS opstaat, kan dit? De vraag is misschien basic, maar meer dan third party software vind ik geen echte oplossing op Google.

asus rog g501vw-fi074t en er zit 1 SSD in.

https://kuanti.stackstorage.com/s/gfwPxzJRyXcdjUE9

De foto is aangepast en het is ook effectief een screenshot vanop de pc waar het probleem zich voordoet. Dus niet van bij iemand anders die een gelijkaardig probleem heeft.

[ Voor 60% gewijzigd door edmunt op 18-02-2021 16:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik denk dat het probleem is dat Windows draait. Misschien dat je het kan doen via de Windows recovery console en fdisk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als D: een partitie is kun je 'm na het formatteren, mounten in een folder op C:

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Wanneer ik de foto bekijk zie ik System Reserved (D-schijf) als Disk 1 staan.
Disk 0 de schijf met het OS.
De C:-partitie en de D:-partitie staan dus op 2 verschillende harde schijven Disk 0 en Disk 1.
Deze kun je dus niet standaard samenvoegen.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:03

ResuCigam

BOFH

Ik denk dat je die kleine partitie die er nu tussen staat moet verwijderen of verplaatsen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:24
plaats eens een nieuw plaatje zonder dat onderste popupvenster zodat we precies de indeling van je schijf/schijven zien.

• edmunt
passer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:17:
plaats eens een nieuw plaatje zonder dat onderste popupvenster zodat we precies de indeling van je schijf/schijven zien.
Dat had ik idd van in het begin moeten doen. De foto is aangepast en het is ook effectief een screenshot vanop de pc waar het probleem zich voordoet. Dus niet van bij iemand anders die een gelijkaardig probleem heeft.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

SambalBij

We're all MAD here

ResuCigam schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:07:
Ik denk dat je die kleine partitie die er nu tussen staat moet verwijderen of verplaatsen.
Dit inderdaad :)

Je kunt je OS partitie niet uitbreiden met een tweede deel. Je zult moeten zorgen dat de vrije ruimte direct achter de C: partitie staat.
Dat zal moeten door óf het verwijderen, óf het verplaatsen van die herstelpartitie (naar het einde van de schijf)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• edmunt
SambalBij schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:50:
[...]

Dit inderdaad :)

Je kunt je OS partitie niet uitbreiden met een tweede deel. Je zult moeten zorgen dat de vrije ruimte direct achter de C: partitie staat.
Dat zal moeten door óf het verwijderen, óf het verplaatsen van die herstelpartitie (naar het einde van de schijf)
Kan ik dit doen met computerbeheer>schijfbeheer? Of heb ik een third party software nodig? Ik heb hier ergens iets gelezen dat dit met NIUBI mogelijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door edmunt op 18-02-2021 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderen middels schijfbeheer gaat niet, zou via diskpart.exe als het goed is wel kunnen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik even niet meer weet of die partitie nou wel of niet noodzakelijk is, en dus of je die zo kunt weggooien...
Verplaatsen naar het einde van de schijf zou wel moeten kunnen, maar daar heb je third party software voor nodig... Alleen goede vraag wat, even bij mij geen parate kennis..
(Mijn eerste directe ingeving is Partition Magic, maar zie net dat de laatste versie daarvan inmiddels 16 jaar oud is, dus ik verraad nu mijn leeftijd ;))

Edit:
Dat Niubi wat je noemt ken ik verder niet, maar met even googlen geloof ik idd ook wel dat dat een tool is waar je dat verplaatsen mee kunt doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door SambalBij op 18-02-2021 20:04 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Op Hiren’s BootCD PE staan 2 freeware partitie tools:

AOMEI Partition Assistant
Macrorit Partition Extender

Hiermee kan je de recovery partitie verplaatsen en de grootte aanpassen van de systeempartitie.
Weet wel wat je doet en zorg eventueel voor een backup voor het geval dat.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 18-02-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
SambalBij schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:02:
Verwijderen middels schijfbeheer gaat niet, zou via diskpart.exe als het goed is wel kunnen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik even niet meer weet of die partitie nou wel of niet noodzakelijk is, en dus of je die zo kunt weggooien...
Verplaatsen naar het einde van de schijf zou wel moeten kunnen, maar daar heb je third party software voor nodig... Alleen goede vraag wat, even bij mij geen parate kennis..
(Mijn eerste directe ingeving is Partition Magic, maar zie net dat de laatste versie daarvan inmiddels 16 jaar oud is, dus ik verraad nu mijn leeftijd ;))

Edit:
Dat Niubi wat je noemt ken ik verder niet, maar met even googlen geloof ik idd ook wel dat dat een tool is waar je dat verplaatsen mee kunt doen :)
Lol, ik behoor ook niet meer tot de jongste Tweakers. Mijn tienerjaren liggen ook al even achter mij.

Het is ondertussen gelukt. De 2 partities zijn samen gebracht. Het is gelukt via Niubi. Zoals je al zei, de middenste moest eerst weg. Voor ik de middenste heb verwijderd, heb ik eerst een nieuwe partitie gemaakt. Die partitie (herstelpartitie) die ik verwijderd heb, heb ik eerst gekloond naar die nieuwe partitie. Verlopig geen problemen.

Aan iedereen bedank!
Pagina: 1