Toon posts:

Apart

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views

Vraag

• AbidMeher
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-02-2021
Er is iets dat mij dwarszit...

Stel dat mijn vader, een simpele man van 55 vorige week bij de tandarts voor controle is geweest. Er is wat tandsteen verwijderd, foto's gemaakt, alles is in orde.

De volgende dag krijgt mijn vader de elleboog van mijn moeder tegen zijn tanden. Simpele man, zoals ik al aangaf, hij voelt even of alles nog wel vastzit, en gaat vrolijk door met zijn leven. 6 maanden later weer op controle. Tandarts vraagt hoe het gaat? Prima hoor, zegt mijn vader. Weer niets aan de hand alles is in orde.

Wat ik mij nu afvraag, stel dat er een tand afsterft en er bij het wortelpunt een abces ontstaat, begrijp ik dan goed dat dit pas ontdekt wordt in 2024 wanneer er weer eindelijk een foto wordt gemaakt?

Dat zou betekenen dat je alles goed doet. Je poetst en stokert/flost/ragert en gaat keurig om de 6 maanden op controle. Verder nergens last van dus geen reden tot zorg. Maar ondertussen kan er dus wel een abces ontstaan die mogelijk te laat of pas bij verspreiding ontdekt wordt?

Wat was dan het nut van al die controleafspraken?

Beste antwoord (via AbidMeher op 17-02-2021 22:35)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:49
ja, maar het is ook aan de client om zelf dit aan te geven.

Wil je soms dat ze elke keer een foto maken? lekker prijzig wordt de tandarts dan...

ps je kan ook gewoon zeggen "ik wil horen dat het niet normaal is"... gezien je vorige topics...
Tandabces

[Voor 32% gewijzigd door 99ruud99 op 17-02-2021 22:28]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:49

Wil je soms dat ze elke keer een foto maken? lekker prijzig wordt de tandarts dan...

ps je kan ook gewoon zeggen "ik wil horen dat het niet normaal is"... gezien je vorige topics...
Tandabces

[Voor 32% gewijzigd door 99ruud99 op 17-02-2021 22:28]

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:18
AbidMeher schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:23:
Voorkomen en/of op tijd constateren van (andere) problemen?

Preventieve medische zorg is geen garantie dat je gezond blijft en er nooit wat aan de hand zal zijn. Die mogelijkheid is er helaas niet in het leven. Uiteindelijk is gezondheid een combinatie van geluk en je eigen verantwoordelijkheid.

Daarom: als je je er zorgen over maakt, bel de tandarts en vertel hem wat er gebeurd is. Dan kan hij/zij inschatten of het een probleem kan worden, en in dat geval eerder foto's maken om dat te controleren. Ze hebben geen glazen bol om te zien wat jij allemaal doet in de 6 maanden tussen je controles.

[Voor 15% gewijzigd door hostname op 17-02-2021 22:29]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

De huidige status controleren?
Net zoals de APK van de auto, het geeft enkel de huidige status aan op het moment van controleren.

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02 07:48
Er is iets dat mij dwarszit...

Stel dat mijn vader, een simpele man van 55 vorige week bij de tandarts voor controle is geweest. Er is wat tandsteen verwijderd, foto's gemaakt, alles is in orde.

De volgende dag krijgt mijn vader de elleboog van mijn moeder tegen zijn tanden. Simpele man, zoals ik al aangaf, hij voelt even of alles nog wel vastzit, en gaat vrolijk door met zijn leven. 6 maanden later weer op controle. Tandarts vraagt hoe het gaat? Prima hoor, zegt mijn vader. Weer niets aan de hand alles is in orde.

Wat ik mij nu afvraag, stel dat er een tand afsterft en er bij het wortelpunt een abces ontstaat, begrijp ik dan goed dat dit pas ontdekt wordt in 2024 wanneer er weer eindelijk een foto wordt gemaakt?

Dat zou betekenen dat je alles goed doet. Je poetst en stokert/flost/ragert en gaat keurig om de 6 maanden op controle. Verder nergens last van dus geen reden tot zorg. Maar ondertussen kan er dus wel een abces ontstaan die mogelijk te laat of pas bij verspreiding ontdekt wordt?

Als het elleboogje zo hard was kon hij beter een afspraak bij de tandarts maken of het tijdens de controle melden. Denk dat hij het ook wel gemerkt had als het hard genoeg was om de tand af te laten sterven...

• AbidMeher
99ruud99 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:26:

Tandabces
Dank voor het lezen. Mocht je het gehele verhaal gelezen hebben dan zie je dat ik met de klachten naar mijn onbekwame tandarts ben geweest. Die heeft foto's gemaakt en beweert dat alles in orde is. Nu meer dan een jaar later nog steeds pijn. In april mag ik weer, maar ja, dan verklaart ze alles weer in orde.

• AbidMeher
99ruud99 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:26:

Tandabces
En natuurlijk zou ik willen dat ze elk half jaar foto's maakt! Ik betaal wel. Extra zelfs. Dat zou mij enorme rust geven, maar dat luie mens weigert en klaagt altijd dat er pas foto's zijn gemaakt.

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:18
AbidMeher schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:34:
[...]

Dank voor het lezen. Mocht je het gehele verhaal gelezen hebben dan zie je dat ik met de klachten naar mijn onbekwame tandarts ben geweest. Die heeft foto's gemaakt en beweert dat alles in orde is. Nu meer dan een jaar later nog steeds pijn. In april mag ik weer, maar ja, dan verklaart ze alles weer in orde.
Ik heb je verhaal niet gelezen, maar als je klachten hebt kan, en is het zelfs aan te raden, je een extra afspraak maken voor je volgende controleafspraak. Mocht je het uiteindelijk niet eens zijn met de conclusie van je tandarts, kan je natuurlijk ook altijd naar een andere tandarts, voor een second opinion of om definitief over te stappen.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Voor tandproblemen moet je bij de tandarts zijn, niet op Tweakers. Bij overmatige bezorgdheid zou je ook een bezoekje aan de huisarts kunnen overwegen. Deze oefening in "stel dat" heeft geen plek op Tweakers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee