Toon posts:

Exodus seed gestolen, week later "cadeautje" van de hacker?

Pagina: 1
Acties:

• Jhonna
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-06 14:00
Hi!

Ik heb nogal een vreemd verhaal, ik wil focussen op wat er gisteren is gebeurd, maar ik wil toch kort het voorval bespreken zodat jullie wat back ground info hebben.

Ik had een deel van mijn portfolio staan op een Exodus wallet op mijn PC. Hier stond ruw geschat € 3200 op (vooral BTC), Door, mogelijks een lokaal virus (kan niks anders bedenken) is mijn seed gestolen en is de Exodus één weekje terug leeggehaald. Daar stond dus nog € 0 op.

Nou goed, ik heb een ledger gehaald, want hé, het is een dure fout maar daar leer je dubbel uit. Zodus better safe than sorry!

Ik gebruik Exodus dus zelf niet meer, gezien ik m'n Ledger nu heb.

Voor de gein opende ik Exodus dus wél op mijn mobiel vandaag, BTC tikte de 52K aan en ik wou wel eens weten wat m'n saldo nu zou zijn (als ik de funds nog had). Tot grote verbazing zag ik dat er gisteren een transactie is gebeurd van ongeveer € 350 (incoming). . Bizar.. Want ik heb m'n addressen nooit in het rond gegooid om er geld op te storten, daarbovenop generate exodus een nieuw adres na elke transactie.

Mijn ogen gingen dus gelijk op de hacker gericht. Maar het klinkt toch heel erg gek dat een hacker 3K steelt, om dan een weekje later 10-11% terug te gaan geven? Alhoewel dat het enige pad is dat ik momenteel aan kan denken, is dat pad zo erg unlikely dat er een heus een andere reden moet zijn.

Wat ik wél heb ondervonden:

De 350$ betaling is gedaan naar één van de 3 input adressen die gebruikt werden voor de transactie toen mijn funds gestolen waren. één daarvan is dus die 350$ op ontvangen. Dit zou betekenen dat de hacker dus geen nieuw adres heeft aangemaakt in exodus om even geld terug te sturen, maar dat er zich meer speelt.

De 350$ betaling lijkt te komen van een wallet die mogelijk betrekking heeft tot een exchange: 5,488.7545355 BTC recieved, en elke minuut/uur komen er transacties binnen.

Mijn vraag aan jullie: ik wil me niet focussen op de 3.2K en wat ik daar beter kon doen, dat heb ik inmiddels al goed onder de knie door deze les. Wat ik wél wil weten, en waar ik duidelijkheid in wil is waar de 350$ vandaan komt. Wellicht, is op die manier, eventueel de resterende euro's terug te vinden. Hoewel dit niet mijn final outcome is (acht ik toch zeer klein) wil ik wel graag opheldering in dit bizar verhaal.

Is er iemand die hier wat mee kan? :P

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13

Kain_niaK

Ik ben

Exodus is niet veilig of valt niet veilig te gebruiken. Er zijn nu al zoveel verhalen van mensen die hun crypto met Exodus zijn kwijt geraakt.

Met vermoedt dat ergens op de achtergrond, seeds van Exodus onversleutelt verstuurd worden.

In dat opzicht heeft de wallet een passende naam, een uittocht van je crypto. Doei crypto!

De enige veilige manier om crypto te bewaren is offline computer of hardware wallet.

[Voor 17% gewijzigd door Kain_niaK op 18-02-2021 07:10]

weer helemaal terug

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Nouja, stap 1 is natuurlijk om die 350$ van je Exodus wallet weg te sluizen voordat wie dan ook hem weer weghaalt.

Ik zet mijn vermoeden in op een foutje door de dief, maar gek is het wel. Dief met gewetensproblemen?

Hou je wallet in de gaten, wellicht komt er nog meer terug.

• Jhonna
Kain_niaK schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:06:
Exodus is niet veilig of valt niet veilig te gebruiken. Er zijn nu al zoveel verhalen van mensen die hun crypto met Exodus zijn kwijt geraakt.

Met vermoedt dat ergens op de achtergrond, seeds van Exodus onversleutelt verstuurd worden.

In dat opzicht heeft de wallet een passende naam, een uittocht van je crypto. Doei crypto!

De enige veilige manier om crypto te bewaren is offline computer of hardware wallet.
.. Thanks voor je raad, en hulp. Maar in mijn topic laat ik duidelijk verstaan dat dat niet mijn zorg of vraag is. Dat was ook niet waar dit topic over ging, dit gaat erom dat er ineens crypto terugkomt welke initieel gestolen werd.

Ik heb inmiddels een legder dus ik zit safe voor de toekomst ;)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 13:12
Kan ook een fout zijn van iemand anders? Veel leken stappen nu in. Mijn zus bijvoorbeeld heeft laatst 200 euro geïnvesteerd waarbij ze haar adres verkeerd heeft overgetypt. Nou bestond dat adres niet en kreeg ze het geld terug, maar wellicht hier hetzelfde gebeurd? Kans is klein maar wie weet.

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-03 20:23
gebruikershaes schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:11:
Kan ook een fout zijn van iemand anders? Veel leken stappen nu in. Mijn zus bijvoorbeeld heeft laatst 200 euro geïnvesteerd waarbij ze haar adres verkeerd heeft overgetypt. Nou bestond dat adres niet en kreeg ze het geld terug, maar wellicht hier hetzelfde gebeurd? Kans is klein maar wie weet.
Het is ook altijd zó'n drama he dat overmaken. Spanning en sensatie, elke keer weer, ongeacht het bedrag.

• brigada
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-01 21:20
Heb je daar voorbeelden van? Dat het echt niet veilig is?
Kain_niaK schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:06:

• AvV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 21:39
brigada schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:01:

[...]
Ja, lees verhaal van TS :?

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
gebruikershaes schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:11:
Hij geeft al aan dat het bedrag komt van waar ook zijn crypto heen gestuurd is.

Iemand heeft "per ongeluk" zijn crypto gejat en deels teruggestuurd? :P

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 20:04
Ik denk dat je wallet is opgenomen in een cryptomixer. Dat geld verdwijnt binnenkort weer naar een ander account. Lekker ver van weg blijven

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:37
Je geeft zelf aan dat die wallet aan een exchange zou toebehoren (welke?).
Hebben ze daar niet een controle ingebouwd dat verdachte transacties teruggeboekt worden? :?
Zeker nu daar meer regulatie en controle plaatsvindt, zullen die ook beter controleren waar ze hun geld vandaag krijgen.

Maar je bent gehackt en het enige waar je aan denkt is om een andere wallet te gebruiken? :F
Niet: PC opnieuw installeren, virusscanner erop en up-to-date houden, geen vreemde/malafide sites bezoeken, etc.... :?
Dus volgend jaar weer zo'n topic :Y)

let the past be the past.

• Jhonna
SPee schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:24:
Je geeft zelf aan dat die wallet aan een exchange zou toebehoren (welke?).
Hebben ze daar niet een controle ingebouwd dat verdachte transacties teruggeboekt worden? :?
Zeker nu daar meer regulatie en controle plaatsvindt, zullen die ook beter controleren waar ze hun geld vandaag krijgen.

Maar je bent gehackt en het enige waar je aan denkt is om een andere wallet te gebruiken? :F
Niet: PC opnieuw installeren, virusscanner erop en up-to-date houden, geen vreemde/malafide sites bezoeken, etc.... :?
Dus volgend jaar weer zo'n topic :Y)
Kan je uberhaupt lezen? Dan had je geweten dat dat niet mijn vraag is. Wie zegt dat ik geen PC reset deed? Wie zegt dat ik malafide websites bezocht, en wie zegt dat ik geen Anti Virus heb? Je aannnamens slaan nergens op, en als je leest dan had je gezien dat dat mijn vraag niet is want het is al reeds in orde op dat vlak.

Uiteraard, om tr zien dat een adres toebehoort aan iets anders dan een indivdu moet je geen expert voor zijn. Tenzij je iemand kent met 500000 BTC die elke minuut transacties doet?

Mensen zoals jou, alle begrip als je wilt helpen, maar lees op zijn minst wel eerst wat het probleem is en niet de titel.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13

Kain_niaK

Ik ben

brigada schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:01:

[...]
Google maar eens. Er zijn zoveel horror verhalen te lezen.

Hier is er eentje. https://www.reddit.com/r/...han_this_guys_we/gnnw8ne/

weer helemaal terug

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee