Toon posts:

Excel template bestand met externe links "groeit"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26
Hi,

ik heb een Excel template met daarin de nodige VBA code en links naar een 3-tal externe bestanden met data. Bij het opslaan van het templatebestand dat tot voor kort nog geen 70KB was, zie ik nu dat deze is gegroeid tot > 3.000KB.

Wat kan ik doen om te zorgen dat het template bestand "leeg" is en de (zo lijkt het) externe data niet meeneemt tijdens het opslaan?

¯\_(ツ)_/¯

Alle reacties

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-03 15:56

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

wellicht je template opgeslagen terwijl er iets in, bijvoorbeeld, cel ZX5555 staat?

Garmin FR245M + HRM-RUN

• M.v.Veelen
Nee, dat niet. Juist niet ook.

Maar ik heb her en der gelezen dat als je gebruik maakt van externe (Excel)bronnen, dat die gegevens op de 1 of andere manier toch in het bestand worden opgeslagen die gebruik maakt van deze externe bronnen. By design? Of misschien toch te voorkomen? Want ik zou het fijner vinden dat als het bestand wordt geopen dat deze dan pas alle informatie van de externe (Excel)bestanden gaat inladen. Dat zijn er wel heel wat, maar is binnen enkele seconden klaar.

¯\_(ツ)_/¯

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:12

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Dus als je het nog drie keer opslaat wordt het alle drie de keren groter? Lijkt me de simpelste test om te bevestigen dat het bestand groeit, niet?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• M.v.Veelen
Nee, gelukkig niet. Het lijkt erop dat de gegevens opnieuw worden ingeladen en de oude gegevens overschrijven. Dus een soort cache dat wordt overschreven maar wel wordt opgeslagen.

Omdat het om een template gaat, zou het slechts eenmalig "geleegd" moeten worden. Ik zou dat voor elkaar kunnen krijgen door alle links te verbreken, op te slaan, links opnieuw te maken en dan opslaan zonder de externe gegevens in te laden. Tenminste, dat denk ik. Maar dit is toch een vreemd fenomeen dat misschien op een andere manier op te lossen is?

¯\_(ツ)_/¯

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09
Waarom maak je je hier zorgen om? Een bestand van 3MB is niet heel spannend voor Excel. Waar zit je zorg? Ik zie het probleem ook sporadisch voorkomen op internet, maar daar blijven reacties ook wat uit volgens mij.

Maar kun je eens uitleggen wat je Excel bestand precies doet? Je benoemt o.a. VBA, externe bestanden, etc. maar haalt VBA dan informatie uit die externe bestanden? Zo ja, kopieer je bijv. geen gedefinieerde namen e.d. mee? Daar heb ik nog wel eens raar gedrag mee gezien.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• M.v.Veelen
Heel verhaal, maar in het bestand (laten we zeggen: het formulier) dat we gebruiken voeren we het personeelsnummer in. Dat is uniek. En aan de hand van het personeelsnummer wordt uit een extern bestand andere gevens gehaald zoals de naam, wat voor items op diens naam geregistreed staan, enz. Met VBA stuur ik een aantal zaken aan die betrekking hebben op de weergave van de informatie in het formulie en hoe dit vervolgens dmv 1 druk op de knop wordt verstuurd in een fraai opgemaakte e-mail.

Ik maak me niet druk om het feit dat het 3MB is want het resultaat wat er nu staat is zo tijdbesparend dat niemand zich daar verder druk om kán maken. Het is meer dat ik bedacht dat het voorheen zoveel kleiner was en of dit was op te lossen op de 1 of andere eenvoudige manier. Maar zoals al wordt aangegeven is het inderdaad peanuts en zijn er meedere gebruikers die hierover vragen stellen. Niets om je druk over te maken, zeker niet.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee