Toon posts:

Windows 10 lockt zichzelf na 10 minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.299 views

Vraag

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 09:20
Mijn Windows 10 laptop lockt zichzelf steevast na 10 minuten idle. Ik wil dat ie *altijd* unlocked blijft totdat ik em zelf lock. Maar ik kan niet vinden hoe ik dat automatisch locken uit kan zetten.

Let wel dat het echt een *lock* is, alsof je op Win+L drukt dus. Het is niet een standby of iets in die richting. Ik zie letterlijk het lockscreen tevoorschijn komen en er gaat niets uit.

Het gaat om Windows 10 20H2, maar op de vorige versie bestond dit probleem ook al. Het probleem bestaat al geruime tijd, dus ik heb ook geen idee meer wat er gebeurd moet zijn toen dit probleem ontstond. Het is een Dell XPS15 uit 2018 of 2019 (de op-één-na nieuwste dus), met een Intel & Nvidia GPU. Verder vgs mij niks speciaals dat invloed kan hebben.

Windows is up-to-date, en de drivers zijn up-to-date mbv de Dell Command tool. Het enige dat niet up-to-date is, is het BIOS, en dat is bewust, omdat de nieuwste versie geen 4K monitor via HDMI kan aansturen (bezopen, ik weet het, maar het is nou eenmaal zo).

Wat ik zelf al geprobeerd heb
  • Screensaver - Deze staat uit. Deze is zo obvious dat ie niet genoemd zou moeten worden, maar voor de volledigheid dan maar :)
  • Power Options - Daar zit geen optie om te locken na X minuten. Toch heb ik daar alle "turn off display"-achtige opties op "Never" gezet, voor alle scenario's.
  • Dynamic Lock - Deze feature staat helemaal uit.
  • Windows Hello - Deze feature is niet beschikbaar op mijn laptop, en kan dus geen invloed hebben.
  • Security Policy - Hierzin zit een optie Local Policies > Security Options > Interactive Logon: Machine inactivity limit. Deze staat op het maximum van 599940 seconden. Deze op "Not Defined" zetten geeft hetzelfde effect: geen oplossing.
  • Er is ook een registry key voor bovenstaande setting:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System > InactivityTimeoutSecs=599940
    Dit lost het ook niet op.
  • Meer Power Options - Ik heb ook de optie "System unattended sleep timeout" toegevoegd mbv het volgende commando:
    powercfg -attributes SUB_SLEEP 7bc4a2f9-d8fc-4469-b07b-33eb785aaca0 -ATTRIB_HIDE
    En deze voor alle scenarios ingesteld op 120 minuten. Weer geen oplossing.
Andere oplossingen die vaak genoemd worden, maar niet gaan werken
  • Er is een registry value die hieraan bij kan dragen:
    Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personalization > NoLockScreen=1
    Deze zorgt ervoor dat er helemaal geen lockscreen meer gebruikt wordt. Dat wil ik niet. Ik wil nml nog wél kunnen locken met Win+L.
  • Bovenstaande kan ook met een Group Policy:
    Administrative Templates > Control Panel > Personalization > Do not display the lock screen
    Die wil ik ook niet, want ook die disablet volgens mij het lockscreen in z'n geheel. Ik wil alléén het locken na 10 minuten eraf hebben.
  • Het inloggen volledig uitschakelen, dus automatisch inloggen - dit is voor een laptop een ernstig veiligheidsgat, dus voor mij geen oplossing.
  • Het lockscreen overslaan bij resumen uit standby - dit is niet aan de orde, en in dit scenario wil ik wel degelijk een lockscreen.
Task Manager
Dan de Task Manager nog . Ik zie één taak staan die misschien iets betekent:
Task Scheduler Library > Microsoft > Configuration Manager > Configuration Manager Idle Detection.
Deze runt zodra de computer idle is, maar de action is een "custom handler" waardoor je niet kan zien wat ie uitspookt. Ik weet niet zeker of ik deze straffeloos kan verwijderen/disablen. Het voelt als een standaard Windows dingetje.

Voor de rest zitten er in dat Windows mapje echt fakking veel tasks (is er een manier om ze allemaal tegelijk te tonen? :?) dus het kost wel erg veel tijd om daar doorheen te ploeteren. Dus als iemand weet dat het écht een heel goed idee is om hier doorheen te zoeken, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Ik kan in elk geval verder geen non-Windows taken vinden die iets "on idle" doen.

Wrap up
Het heeft niets te maken met standby van de laptop of de monitor.
Ik wil gewoon moeten inloggen, en het lockscreen houden voor wat het is.
Ik wil de laptop kunnen blijven locken met Win+L.
Ik wil alleen dat locken *nooit* automatisch gaat.

Wie heeft de oplossing, of de juiste zet in de juiste richting?

日本!🎌

Alle reacties

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Wat gebeurt er als je bijv. Mouse Jiggler aanzet en dan 10 minuten van je PC af blijft? Zit er verschil tussen wel of niet de Zen modus hiervan aanzetten (dus 'echte' beweging of alleen de events)?

Heeft je monitor DDC/CI, en staat deze aan? Gaat je monitor na 10 minuten idle? Het zou kunnen dat je PC dan meegetrokken wordt

• _Thanatos_
Ik zal het morgen eens proberen. Maar ik weet wel dat de muis bewegen geen 10min idle time triggert. Een youtube filmpje kijken houdt em ook unlocked, dus ik denk dat muis events veroorzaken niet de beste optie is, waar blijkbaar is het een doodnormale idle timer die "goed" werkt. (en nee, ik heb nog niet geprobeerd om een filmpje in de achtergrond te zetten, dat bedenk ik nu ineens :))

Monitor, zowel interne als externe, staan aan en blijven aan. Daarom zei ik ook al, het lockscreen verschijnt opeens, *er gaat niets uit*.

[Voor 14% gewijzigd door _Thanatos_ op 17-02-2021 21:09]

日本!🎌

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

_Thanatos_ schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:06:
Mijn Windows 10 laptop lockt zichzelf steevast na 10 minuten idle. Ik wil dat ie *altijd* unlocked blijft totdat ik em zelf lock. Maar ik kan niet vinden hoe ik dat automatisch locken uit kan zetten.
...
Wie heeft de oplossing, of de juiste zet in de juiste richting?
Ik zet gewoon onder Power & Sleep de time-out voor zowel "screen" als "sleep" op "never"
Dan locked-ie nooit automatisch, maar wel als ik op win+L druk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• _Thanatos_
Brahiewahiewa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:32:
[...]

Ik zet gewoon onder Power & Sleep de time-out voor zowel "screen" als "sleep" op "never"
Dan locked-ie nooit automatisch, maar wel als ik op win+L druk
Ja dankje, maar ik heb in mijn TS letterlijk gezegd dat ik dat ook doe. En tóch lockt ie automatisch... De gangbare fixes heb ik natuurlijk al lang breed geprobeerd.

日本!🎌

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Is het een persoonlijke laptop of een company owned laptop? Is er dus iets van MDM software op geinsstalleerd die hiervoor zorgt?

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Techno Overlord schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:13:
Is het een persoonlijke laptop of een company owned laptop?
Dit inderdaad. Het klinkt inmiddels wel heel erg als een policy die buiten jou om is gezet.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Deze heb je ook getest?:
https://www.howtogeek.com...s-10-lock-screen-timeout/

[Voor 5% gewijzigd door kluyze op 18-02-2021 14:20]

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 12:58
_Thanatos_ schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:06:
<snip>
Task Manager
Dan de Task Manager nog . Ik zie één taak staan die misschien iets betekent:
Task Scheduler Library > Microsoft > Configuration Manager > Configuration Manager Idle Detection.
Deze runt zodra de computer idle is, maar de action is een "custom handler" waardoor je niet kan zien wat ie uitspookt. Ik weet niet zeker of ik deze straffeloos kan verwijderen/disablen. Het voelt als een standaard Windows dingetje.
</snip>
Ik zou die taak eens proberen op disabled te zetten. Ik heb dit even gecontroleerd op een standalone computer en heel Microsoft > Configuration Manager bestaat daar niet in de task scheduler library.

Het lijkt erop dat dit iets gepushed is door een bedrijf iets. Ik weet alleen niet wat er gebeurt (met de taak) als die in het bedrijfsnetwerk / een update van Azure krijgt.

Ik zou het overigens wel een beetje treurig vinden als ze de timeout op deze manier pushen in plaats van de dingen die er voor bedoelt zijn (Administrative templates / Policies).

[Voor 9% gewijzigd door Starke op 18-02-2021 14:31]

• _Thanatos_
pven schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:15:
[...]

Dit inderdaad. Het klinkt inmiddels wel heel erg als een policy die buiten jou om is gezet.
Ja het zou zomaar kunnen. Maar dan wil ik nog steeds erachter komen waar die setting dan zit. Ik heb admin-rechten, dus ik zou het uit moeten kunnen zetten.
Dat is de timeout die geldt *zodra* het lockscreen zichtbaar is, totdat het scherm naar standby gaat, afaik. Daar heb ik dus niets aan. Of begrijp ik em dan verkeerd?

[Voor 34% gewijzigd door _Thanatos_ op 18-02-2021 14:29]

日本!🎌

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 13:38
_Thanatos_ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:28:
[...]

Ja het zou zomaar kunnen. Maar dan wil ik nog steeds erachter komen waar die setting dan zit. Ik heb admin-rechten, dus ik zou het uit moeten kunnen zetten.

[...]

Dat is de timeout die geldt *zodra* het lockscreen zichtbaar is, totdat het scherm naar standby gaat, afaik. Daar heb ik dus niets aan. Of begrijp ik em dan verkeerd?
Alleen als het via het register oid uitzet :) Policys gelden voor alle gebruikers, zelfs voor local admins

• kluyze
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:28:
[...]

Nee, ik denk dat ik hem verkeerd begrepen heb, de site zegt:
if you have background picture you like looking at
Waarmee ik dacht de achtergrond van Windows, maar het lijkt dat ze de afbeelding op het lock screen bedoelen, wat voor mij geen achtergrond afbeelding is ...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 21:12

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Trek een image met bv Macrium Reflect.
Doe een schone installatie van Windows (Windows Media Creation Tool) en kijk of het probleem dan weg is.
Is het probleem niet weg: dan de image terugzetten. En ben je weer terug bij af,

Een installatie is zo gedaan en je licentie zit vast aan je moederbord (UEFI), dus Windows activeert weer automatisch. Wel dezelfde versie installeren als wat er nu opstaat, dus even op Home/Pro checken.

This footer is intentionally left blank

• _Thanatos_
ajhaverkamp schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:36:
Trek een image met bv Macrium Reflect.
Doe een schone installatie van Windows (Windows Media Creation Tool) en kijk of het probleem dan weg is.
Is het probleem niet weg: dan de image terugzetten. En ben je weer terug bij af,

Een installatie is zo gedaan en je licentie zit vast aan je moederbord (UEFI), dus Windows activeert weer automatisch. Wel dezelfde versie installeren als wat er nu opstaat, dus even op Home/Pro checken.
Ik begrijp niet zo goed waarom. Als het probleem wél weg is, moet ik ook de image terugzetten, want al m'n software en settings opnieuw installeren kost me veel te veel tijd (ik denk dat je dat onderschat, maar je kon ook niet weten hoeveel ik nodig heb). Daarbij loop ik dan het risico dat ik het probleem "herinstalleer" zonder dat ik het door heb. En als het probleem niet weg is (wat onwaarschijnlijk is), ben ik ook terug bij af.

Dus ik kan het imagen en herinstalleren beter overslaan en direct overgaan op het opzoeken van de oorzaak, ipv de oorzaak te herinstalleren ;)

[Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 18-02-2021 17:14]

日本!🎌

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:13:
[...]

Ik begrijp niet zo goed waarom. Als het probleem wél weg is, moet ik ook de image terugzetten, want al m'n software en settings opnieuw installeren kost me veel te veel tijd (ik denk dat je dat onderschat, maar je kon ook niet weten hoeveel ik nodig heb). Daarbij loop ik dan het risico dat ik het probleem "herinstalleer" zonder dat ik het door heb. En als het probleem niet weg is (wat onwaarschijnlijk is), ben ik ook terug bij af.

Dus ik kan het imagen en herinstalleren beter overslaan en direct overgaan op het opzoeken van de oorzaak, ipv de oorzaak te herinstalleren ;)
Ik mis nog steeds of dit nu een company laptop is of je persoonlijke.

Aangezien je die vraag vermijdt, zal het wel een van de zaak zijn. Als ze die policy via GP goed hebben opgezet kan je zoeken tot je een ons weegt, maar die policy zal telkens hersteld worden. Admin rechten of niet.

De beste oplossing is een app zoals "Move Mouse". Je vind hem in de Microsoft Store. Je kan hem ideaal instellen zodat hij de muis 1x per 9,9minuut beweegt, en automatisch die cycle start als jij je muis niet beweegt en stopt als je hem wel beweegt.

Zo heb je er geen last van.

Disclaimer: je gaat zo wel ACTIEF een beveiliginspolicy van je werkgever uit de weg die daar met een reden zit, en je kan ook aansprakelijk gehouden worden voor evt dataverlies etc. Aangezien het me 2 en halve klik kostte om uit te vinden wie je werkgever is, zou ik dus aanraden om dit met IT te overleggen.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 18-02-2021 17:26]

• _Thanatos_
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:23:
Ik mis nog steeds of dit nu een company laptop is of je persoonlijke.

Aangezien je die vraag vermijdt, zal het wel een van de zaak zijn. Als ze die policy via GP goed hebben opgezet kan je zoeken tot je een ons weegt, maar die policy zal telkens hersteld worden. Admin rechten of niet.
Oh ik dacht dat ik het antwoord wel had geimpliceerd. Maar maakt het wat uit? Ik weet niet waarom het relevant is, maargoed. Speciaal voor mensen die het gemist hebben, of als mijn antwoord niet duidelijk genoeg was: Ja, hij is van de zaak. So what? Het is nog steeds Windows 10. Een doodnormale consumentenversie. Als het een prive laptop betrof, hadden we dan niet dezelfde troubleshooting-stappen gehad?
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:23:
Disclaimer: je gaat zo wel ACTIEF een beveiliginspolicy van je werkgever uit de weg die daar met een reden zit, en je kan ook aansprakelijk gehouden worden voor evt dataverlies etc. Aangezien het me 2 en halve klik kostte om uit te vinden wie je werkgever is, zou ik dus aanraden om dit met IT te overleggen.
Of het een security policy is, is een aanname. Daar heb ik nog geen bewijs voor gevonden. Als dat de uitkomst is, dan weet ik bij wie ik moet zijn, maar voor nu is het een aanname. Het kan net zo goed een verborgen optie van een driver of software of whatever zijn, die ik op geen andere pc ooit heb gehad.

Tot nu toe is het voor mij niets meer dan een annoyance die ik gewoon op wil lossen. Hoe dan ook wil ik erachter komen wat dit veroorzaakt. Dat is veel productiever dan blindelings een "dader" aan te wijzen. Afgaand op jouw beroep snap ik je reactie ook wel, maar probeer jij dan ook te snappen dat het niet productief is om te discussieren over of dit wel mag.
Oon schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:15:
Wat gebeurt er als je bijv. Mouse Jiggler aanzet en dan 10 minuten van je PC af blijft? Zit er verschil tussen wel of niet de Zen modus hiervan aanzetten (dus 'echte' beweging of alleen de events)?
Een tijdje geprobeerd, en zowel zen als niet-zen mode zorgen dat het lockscreen weg blijft. Ik weet alleen niet wat dit nu precies beantwoordt :)

[Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 18-02-2021 19:11]

日本!🎌

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:10:
Een tijdje geprobeerd, en zowel zen als niet-zen mode zorgen dat het lockscreen weg blijft. Ik weet alleen niet wat dit nu precies beantwoordt :)
Op dit punt niet veel meer, maar je zou het wel als (tijdelijke) workaround kunnen gebruiken. Draait bij mij ook op de achtergrond op mijn laptop zodat die niet idle gaat (en bijv. Teams ook niet op afwezig)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:24

Pierre

Van nature lui!

Niet om vervelend te doen, maar als het een policy is waar denk je dat die voor is?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Niet online
[...]

Oh ik dacht dat ik het antwoord wel had geimpliceerd. Maar maakt het wat uit? Ik weet niet waarom het relevant is, maargoed. Speciaal voor mensen die het gemist hebben, of als mijn antwoord niet duidelijk genoeg was: Ja, hij is van de zaak. So what? Het is nog steeds Windows 10. Een doodnormale consumentenversie. Als het een prive laptop betrof, hadden we dan niet dezelfde troubleshooting-stappen gehad?

[...]

Of het een security policy is, is een aanname. Daar heb ik nog geen bewijs voor gevonden. Als dat de uitkomst is, dan weet ik bij wie ik moet zijn, maar voor nu is het een aanname. Het kan net zo goed een verborgen optie van een driver of software of whatever zijn, die ik op geen andere pc ooit heb gehad.

Tot nu toe is het voor mij niets meer dan een annoyance die ik gewoon op wil lossen. Hoe dan ook wil ik erachter komen wat dit veroorzaakt. Dat is veel productiever dan blindelings een "dader" aan te wijzen. Afgaand op jouw beroep snap ik je reactie ook wel, maar probeer jij dan ook te snappen dat het niet productief is om te discussieren over of dit wel mag.

[...]

Ik discussieer niet met je of het mag. Ik vertel je hoe het komt. Je werk-laptop is verbonden met een domein en daar komt die instelling vandaan.

Kunnen we hier wel met zn allen 5x moeilijk gaan doen maar je moet bij je werkgever's IT afdeling zijn om het op te lossen.

• FreddyFish
  • Laatst online: 09-06 12:12
Mijn werklaptop lockt ook automatisch, na volgens mij drie minuten al. Bloedirritant. Ik zet iedere ochtend standaard de presentatiestand aan, dan zal de laptop nooit uit zichzelf locken. Maar is nog wel handmatig te locken met Win + L. De toggle voor presentatiestand vind je bij het mobiliteitscentrum / mobility center.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 07:45

ricardo246

Life's what you make it!

[...]
Ja, hij is van de zaak. So what? Het is nog steeds Windows 10. Een doodnormale consumentenversie. Als het een prive laptop betrof, hadden we dan niet dezelfde troubleshooting-stappen gehad?
Je kan er doodleuk vanuit gaan dat het bedrijf waarvoor je werkt je PC locked na x minuten, zodat anderen er geen gevoelige info vandaan kunnen halen als jij een bak koffie in het rookhok aan het doen bent (fictief voorbeeld).
Jij hebt geen consumenten Windows 10, jij hebt een zakelijke versie (enterprise? geen IT-er) die door je IT toko beheerd wordt, ook op afstand. Het zou me niet verbazen, dat als je iets aanpast, bij de volgende boot alles weer terug staat zoals het was.

Ten 2e, in mijn bedrijf zou datgene wat je hier nu vraagt als illegaal bestempeld worden.
Zakelijke PC, dus effe naar je IT helpdesk, of hoe het ook mag heten bij jou, en voorleggen.

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Icedustbin2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-04 12:09
ricardo246 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:46:
[...]

Je kan er doodleuk vanuit gaan dat het bedrijf waarvoor je werkt je PC locked na x minuten, zodat anderen er geen gevoelige info vandaan kunnen halen als jij een bak koffie in het rookhok aan het doen bent (fictief voorbeeld).
Jij hebt geen consumenten Windows 10, jij hebt een zakelijke versie (enterprise? geen IT-er) die door je IT toko beheerd wordt, ook op afstand. Het zou me niet verbazen, dat als je iets aanpast, bij de volgende boot alles weer terug staat zoals het was.

Ten 2e, in mijn bedrijf zou datgene wat je hier nu vraagt als illegaal bestempeld worden.
Zakelijke PC, dus effe naar je IT helpdesk, of hoe het ook mag heten bij jou, en voorleggen.
Dit, 100% dit. Ik ben wel IT'er (dus het zal Pro of Enterprise zijn idd ;) ) en ik zit juist aan die helpdesk kant. Ik ben degene die bij ons die policies maakt en uitrolt.
Kom naar me toe, leg je 'probleem' uit, en ik bepaal of je daarmee in het lijstje uitzonderingen komt. Zo niet, heb je pech. Maar zelf gaan knutselen aan 'mijn' hardware/software ben ik zeker geen fan van. Overigens vreemd dat je dan wel local-Admin bent, maar soit.

Babbel ff met je IT'er, vraag het netjes - ga niet dwingen omdat je zo belangrijk bent. Gewoon vriendjes worden, dan krijg je echt veel gedaan :>
En let wel; die IT'er die dit heeft ingesteld krijgt het ook maar opgelegd he. MGMT heeft dit besloten, niet hij/zij

Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:54
@_Thanatos_ Dus, het is een bedrijfslaptop. Neem aan dat je in loondienst bent?
Bij ons is het beleid dat de laptops na 5 minuten op lock gaan. Daar is ook gewoon een reden voor.
Als dit niet gebeurd en iemand jat je laptop, ligt er wel bedrijfsmateriaal op straat.
Ik heb ook local admin rechten op mijn laptop (dit zal bij jou niet anders zijn), maar die setting kun je niet uitschakelen.

Mouse jiggler is wel een mogelijkheid, niet netjes, maar is wel een mogelijkheid die werkt.
Ikzelf moet bereikbaar zijn via de telefoon, dus standby en dat soort dingen is totaal niet handig omdat mijn skype doorgestuurd wordt naar mijn mobiel (en dat werkt niet wanneer je dus locked bent).

Zelfs de laptop die aan een groot beeldscherm hangt zodat zichtbaar is welke telefoontjes er staan te wachten, die locked automatisch.

Je bent niet de enige en het is beleid zoals al aangehaald is boven mij.

• Ray187
  • Laatst online: 15:39
GPO of endpoint manager zorgt ervoor dat dit gebeurd. Dit kan je niet aanpassen, omdat je device beheerd wordt door 1 van bovenstaande.

Je kan alleen de lock bestrijden, zoals je al doet.

@Arunia Zo hebben we toch wat aan dieMS certificaten he :P

• _Thanatos_
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Ik discussieer niet met je of het mag. Ik vertel je hoe het komt. Je werk-laptop is verbonden met een domein en daar komt die instelling vandaan.

Kunnen we hier wel met zn allen 5x moeilijk gaan doen maar je moet bij je werkgever's IT afdeling zijn om het op te lossen.
Nogmaals, dat is een aanname die noch bewezen, noch ontkend is. Geldt ook voor de andere replies. Dit is precies waar ik bang voor was. Anders maak ik er een privélaptop van waar een tweaktool per ongeluk deze setting heeft gedaan. Kan mij het schelen. Ik heb geen behoefte aan geleuter over IT, ik wil gewoon een probleem oplossen. Ga je niet helpen? Reageer dan niet.

Sorry voor de toon, gezien ik degene ben die hulp nodig heeft. Maar als je geen hulp gaat bieden, dan ben je me dus niet aan het helpen.

[Voor 32% gewijzigd door _Thanatos_ op 19-02-2021 09:37]

日本!🎌

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:43

Tens

My brain hurts

_Thanatos_ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:34:
Anders maak ik er een privélaptop van
Dan blijft er weinig anders over dan een schone installatie......

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Niet online
[...]

Nogmaals, dat is een aanname die noch bewezen, noch ontkend is. Geldt ook voor de andere replies. Dit is precies waar ik bang voor was. Anders maak ik er een privélaptop van waar een tweaktool per ongeluk deze setting heeft gedaan. Kan mij het schelen. Ik heb geen behoefte aan geleuter over IT, ik wil gewoon een probleem oplossen. Ga je niet helpen? Reageer dan niet.

Sorry voor de toon, gezien ik degene ben die hulp nodig heeft. Maar als je geen hulp gaat bieden, dan ben je me dus niet aan het helpen.
Nee, het probleem is dat je niet wilt luisteren.

Je hebt de gangbare opties geprobeerd, en wat blijkt, daar luistert je computer niet naar.
Daarom vragen we - is het een zakelijke laptop? Dan is dat namelijk per Group Policy afgedwongen en kan je dat NIET zelf veranderen, nee, ook met je admin account niet.

De enige die jou niet wilt helpen, ben je zelf.

Ik wel - dus bij deze, "Machine inactivity limit" is de Policy die hiervoor gebruikt wordt.

Top tip: NOT a registry key.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 13:21
[...]

Nogmaals, dat is een aanname die noch bewezen, noch ontkend is.
Dit kan je gewoon heel gemakkelijk zelf controleren als je toch local admin bent.
Draai rsop.msc
Open het resultaat en zoek tussen de toegepaste policy's er bij de security options (hier zit al een flinke hint btw) toevallig een interactive logo: Machine inactivity limit is ingesteld.

Nu even de sysadmin in mij naar buiten laten. Dit soort policy's zijn vitaal voor het beschermen van bedrijfsdata. Niemand gaat dit soort policy's toepassen voor het plezier. En als het een GPO is dan kan alleen een admin hier iets aan veranderen of je moet iedere 5 min een registry setting gaan lopen zetten met een script om er voor te zorgen dat de GPO overruled gaat worden.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• _Thanatos_
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:44:
[...]
Nee, het probleem is dat je niet wilt luisteren.

Je hebt de gangbare opties geprobeerd, en wat blijkt, daar luistert je computer niet naar.
Daarom vragen we - is het een zakelijke laptop? Dan is dat namelijk per Group Policy afgedwongen en kan je dat NIET zelf veranderen, nee, ook met je admin account niet.

De enige die jou niet wilt helpen, ben je zelf.
Ik begrijp niet waar ik dit aan verdiend ben. Ik probeer een probleem op te lossen, en door een eikel die de AANNAME DOET dat het om een instelling vanuit IT gaat, krijg ik nu ineens de volle lading. Kappen daarmee.
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:44:
[...]
Ik wel - dus bij deze, "Machine inactivity limit" is de Policy die hiervoor gebruikt wordt.

Top tip: NOT a registry key.
Ja en ik had in de TS ook al aangegeven dat ik die policy heb geprobeerd. Maar dat is em niet.
Shunt schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:44:
[...]

Dit kan je gewoon heel gemakkelijk zelf controleren als je toch local admin bent.
Draai rsop.msc
Thanks, ik ga em checken.

[Voor 10% gewijzigd door _Thanatos_ op 19-02-2021 09:50]

日本!🎌

• Niet online
_Thanatos_ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:47:
[...]

Ik begrijp niet waar ik dit aan verdiend ben. Ik probeer een probleem op te lossen, en door een eikel die de AANNAME DOET dat het om een instelling vanuit IT gaat, krijg ik nu ineens de volle lading. Kappen daarmee.

[...]

Ja en ik had in de TS ook al aangegeven dat ik die policy heb geprobeerd. Maar dat is em niet.
Ok. Zit ik er dan toch zo gigantisch naast?

Zit je PC uberhaupt in een domein of dat ook niet?

• Ray187
  • Laatst online: 15:39
WOW O_O

@Anoniem: 472287 probeerd je zeker wel te helpen, maar zijn reacties bevallen je niet. Dan is het niet nodig om zo opgefokt te reageren.

Er zijn organisaties zoals Oracle bv (iig toen ik daar nog werkte )die geen domein hebben, maar de meeste gebruiken wel een domein.

Out of the box zit er geen screen lock op, dus die moet geactiveerd zijn. Je hebt zelfs meer opties geprobeerd dan wat ik me kan bedenken...lokaal ;)

Screenlock wordt altijd door de verstandige sys admin beheerd en geactiveerd. Je wilt gewoon niet dat iemand bv je mail kan inlezen als je even naar de WC bent of gewoon een langere tijd van je laptop/PC weg bent.

Ff een USB erin copy and paste lokale bestanden ...Dat wil je niet natuurlijk.

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:17
Sorry hoor, mensen die je proberen te helpen Eikel noemen ?? De oorzaken zijn al genoemd, jij geeft niet alle informatie of weet niet of het van toepassing is, en de " anderen" zijn dom omdat ze je niet begrijpen..
Ik ga naar het volgende topic, misschien reageerd daar iemand vriendelijker..

Runs everything...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:54
@_Thanatos_ Laat ik even voorop stellen dat het jammer is dat je zo reageert tegen mensen die je proberen te helpen terwijl jij geen antwoord geeft op de belangrijke vragen.

- Werk je bij een bedrijf dus voor een werkgever?
- Is de laptop aangeleverd door dat bedrijf?

Is het antwoord op beide vragen ja, dan is het niet jouw laptop.
Neem contact op met IT en vraag naar het beleid omtrent de screen-lock.
Als ze aangeven dat het beleid is, dan is daar de kous voor af.
Je kunt hooguit kijken of je buiten dat beleid kan vallen, maar veel heb je er niet over te zeggen.
Alles wat je probeert te omzeilen gaat tegen het beleid van je werk dan in.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Goed. Ik ben weg. Wanneer mensen beginnen te schelden is het klaar.

• morritz34
  • Laatst online: 22:23
_Thanatos_ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:47:
[...]

[...]

[...]

Thanks, ik ga em checken.
Misschien moet je eens beginnen met reageren op de relevante vragen te antwoorden die gesteld worden. Dit werkt namelijk beter dan je als een klein kind op te stellen die zijn zin niet krijgt.

Zoals hierboven al aangegeven; het is goed mogelijk dat deze instellingen worden gepusht vanuit een GPO/Intune/etc. Dan kun jij dit niet aanpassen. Dan zal jouw IT'er dit voor je moeten aanpassen.

Naar mijn mening is de enige eikel die ik momenteel in dit topic zie jijzelf. :X

• Niet online
gysman11 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:44:
Goed. Ik ben weg. Wanneer mensen beginnen te schelden is het klaar.
Je had uberhaupt nog niets gepost hier, dus ben je alleen gekomen om te vertellen dat je weg bent? :'( :+

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 10:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]

Oh ik dacht dat ik het antwoord wel had geimpliceerd. Maar maakt het wat uit? Ik weet niet waarom het relevant is, maargoed. Speciaal voor mensen die het gemist hebben, of als mijn antwoord niet duidelijk genoeg was: Ja, hij is van de zaak. So what?
Wat het uitmaakt? Nou simpel, het omzeilen van beveiligingsmaatregelen is niet toegestaan op dit forum. Daarnaast zal de settings via MDM of GPO's continue weer hersteld worden, ongeacht wat je zelf ook aanpast of truct op je werkplek.

Je zult hiervoor even naar je manager of systeembeheerder moeten gaan. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee