Toon posts:

Auto op naam zetten zonder kenteken en bpm

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views

Vraag

• Zenose10
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-02-2021
Beste helpers
Ik ben de laaste tijd aan het kijken naar een zenos e10d dat is een Engelse auto sport fabrikant, een 2 zitter zonder dak met 350 pk op 725 kilo. De auto kost zo’n 46 duizend euro nieuw. Maar de auto kun je niet kopen in Nederland, dus moet je bpm betalen en de bpm kost 15 tot 20 duizend euro dat is veel geld. Ik vroeg mij af kun je een auto op naam zetten zonder Kenteken en zonder bpm? maar als de auto gestolen word dat de auto wel op naam staat van mij dat ze kunnen zien dat ik de eigenaar ben?
De zenos e10 is een straatlegale auto als hij een kenteken heb er kan een kenteken op de auto
Dit is de auto
Met vriendelijke groet

Alle reacties

• Zenose10
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-02-2021

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je vergeet de btw en de invoerrechten, los van de bpm

Engeland is geen EU meer ook dus dat werkt ook al tegen.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43

Yucon

*broem*

Op naam zetten = kenteken krijgen. Voor wat jij wil is iets nodig dat je eigendom bewijst zoals een aankoopnota. Verder is het dan zaak om wat verzekeraars op te bellen hoe ze met die situatie omgaan.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:44

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Om (in NL) een auto op naam te zetten, heb je een kentekenbewijs nodig. Dus nee; wat jij wil, kan niet.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 08:47
Maar als je hem alleen op het circuit gaat gebruiken hoef je geen BPM te betalen volgens mij (en heb je ook geen kenteken nodig).

[Voor 16% gewijzigd door Maks op 17-02-2021 14:35]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:47
Je zet geen auto op je naam, maar je zet een kenteken op je naam.
Gezien deze auto geen kenteken heeft, valt deze ook niet op jouw naam te zetten.

Je mag uiteraard wel eigenaar worden. Zonder kenteken mag je uiteraard ook niet parkeren of stallen op openbare weg.

De auto kun je wel verzekeren op chassisnummer.

[Voor 23% gewijzigd door Cheesy op 17-02-2021 14:37]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29

JdM

Gas?Gas!

Als je auto gestolen wordt is het wellicht het minst belangrijk dat men weet dat hij van jou is, zolang je verzekeraar maar uitkeert. Die zou ik dan ook als eerste bellen hierover. Je hoeft geen BPM te betalen als er nooit een NL kenteken op komt en de auto niet hier wordt geregistreerd als voertuig dat gaat deelnemen aan het verkeer, btw en invoerkosten wel.

N54 powered

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:27
waarschijnlijk heeft de auto ook nog een RDW typetoelating nodig.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[q]Zoals je ziet is het ontwijken van de BPM bij praktisch particulier alledaags gebruik van een auto onmogelijk gemaakt. Ook niet gek aangezien er jaarlijks tussen de 2 en 2,5 miljard euro in de staatskas vloeit, daarmee is de BPM een belangrijke bron van inkomsten voor de Nederlandse overheid.[/]
https://www.auto-importer...nier-om-bpm-te-ontduiken/

Verder staat dit 1) in het verkeerde subforum (Vervoer zou beter geweest zijn) en 2) gaat Tweakers niet helpen je belasting te ontduiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee