Toon posts:

Hyperlink Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• boom1001
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01 08:49
Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een oplossing om een hyperlink te plaatsen in een verschuiving + scrollbar en hierin mee loopt. Als ik nu een hyperlink in cel N4 zet blijft deze staan verschuift deze niet mee met de rest van de rij.

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op internet naar een duidelijke oplossing.
VBA oplossingen proberen te vinden.
Collega gek maken... >:)

Joost

Alle reacties

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:08

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Waarom niet op iedere cel een hyperlink?

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:15
In de ribbon onder 'beeld' staat een optie blokkeren. Bedoel je dit?

• boom1001
Bedankt voor de snelle reacties... echter het blokkeren van de cellen en/of iedere cel een hyperlink werkt niet.

Even een voorbeeld: T20210005 staat nu bovenaan de rij, maar hyperlink verwijst dus nog wel naar T20210001 (een los bestand).

Joost

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:05

g0tanks

Moderator CSA
Ik snap het nog niet helemaal. Zeg je dat de bovenste cel altijd met een hyperlink moet verwijzen naar T20210001? Wat is daar de logica achter? Waarom zet je dan niet een hyperlink boven de lijst?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• boom1001
Excuses .. ik ga proberen uit te leggen. Ik heb d.m.v. een verschuiving een tabel met opvolgende nummers:

Aan de linkerkant heb ik een schuifbalk gemaakt die er voor zorgt dat de nummers verschuiven van boven naar onder.

De hyperlink die gemaakt is in cel N4 moet dan mee gaan naar boven en verdwijnen. En een de hyperlink van T202100002 moet dan beschikbaar worden voor cel N4.

Kort samen gevat; Als ik het nummer aanklik die ik zie wil ook echt daadwerkelijk het bestandje openen van dat nummer

Ik weet eerlijk gezegd even niet hoe ik het anders kan uitleggen.

Joost

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:39
boom1001 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:08:
Aan de linkerkant heb ik een schuifbalk gemaakt die er voor zorgt dat de nummers verschuiven van boven naar onder.
[Afbeelding]
Voor mijn begrip - om de context duidelijk te krijgen.Is die schuifbalk nu iets bijzonders?
Zoals ik het zie is dat gewoon de scollbalk waarmee je door een Excelsheet heen scrollt, alleen zit die normaal rechts. Waar of niet waar?
De hyperlink die gemaakt is in cel N4 moet dan mee gaan naar boven en verdwijnen. En een de hyperlink van T202100002 moet dan beschikbaar worden voor cel N4.

Kort samen gevat; Als ik het nummer aanklik die ik zie wil ook echt daadwerkelijk het bestandje openen van dat nummer
Volgens mij wil je gewoon dat iedere cel een eigen hyperlink is. Dus als er T20210001 staat verwijst hij naar (ik zeg maar wat) bestand 001.pdf, als er T20210005 staat naar bestand 005.pdf en bij T20210997 naar bestand 997.pdf of zoiets. Klopt dat?

Maar als ja, wat heeft die scrollbalk er nou mee van doen?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Patrick_6369 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:18:
[...]

Voor mijn begrip - om de context duidelijk te krijgen.Is die schuifbalk nu iets bijzonders?
Zoals ik het zie is dat gewoon de scollbalk waarmee je door een Excelsheet heen scrollt, alleen zit die normaal rechts. Waar of niet waar?
Volgens mij niet waar. Je kan in Excel een aparte schuifbalk plaatsen, zie bijvoorbeeld: https://www.gratiscursus.be/Excel_Tips/Excel_Tip_233.html
Waarom alleen de bovenste cel? Wat je wil is denk ik een stuk complexer dan simpelweg alle cellen een hyperlink geven.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• boom1001
Wat je zegt klopt wat betreft die wijzing van de hyperlinks.

Die schuifbalk is een schuifbalk uit de formulier besturing elementen. Deze zorgt er voor dat de cellen "verspringen".

Misschien niet helemaal juist geformuleerd, maar het komt er inderdaad op neer dat ik niet alleen de bovenste rij wil, maar iedere "T nummer" wordt meegenomen in de verschuiven inclusief de hyperlink.

Joost

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:39
Thanks @g0tanks! Ik snap nu dat die balk en het concept verschuiving waarover in de OP gepraat wordt iets heel specifieks is wat ik niet kende, nooit mee gewerkt heb en waardoor mijn vragen irrelevant zijn.

Wat ik van ervan snap (via https://www.gratiscursus.be/Excel_Tips/Excel_Tip_233.html) is dat de tabel waar het om gaat gevuld is met formules, waardoor cel A2 iets anders weergeeft afhankelijk van de plek waar de schuifbalk staat, maar het is en blijft cel A2.

Dan zoekt TS dus een manier om een hyperlink afhankelijk te maken van de inhoud van zijn cel. En die weet ik ook niet. Best confronterend eigenlijk, dit topic :'(

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:08

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Het punt is hier dat in Excel de Hyperlink aan de cel gekoppeld is en niet aan de inhoud.

Ik heb in het verleden wel eens wat gedaan met:
code:
1
ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Range("A1"), address:="http://www.google.nl", TextToDisplay:="BlaBla"

In jou situatie is zou je ipv A1 N4 kunnen gebruiken.
Het adres kan je maken door gebruik te maken van de celwaarde en hetzelfde geldt voor de tekst die getoon d moet worden.

De vraag is dan wel hoe je de macro kan activeren. Kan zo snel geen ingebouwde scrolldetectie vinden.

Wel deze.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
boom1001 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:44:
Wat je zegt klopt wat betreft die wijzing van de hyperlinks.

Die schuifbalk is een schuifbalk uit de formulier besturing elementen. Deze zorgt er voor dat de cellen "verspringen".

Misschien niet helemaal juist geformuleerd, maar het komt er inderdaad op neer dat ik niet alleen de bovenste rij wil, maar iedere "T nummer" wordt meegenomen in de verschuiven inclusief de hyperlink.
Ok, omdat je het steeds over de bovenste cel had leek het alsof je alleen daar een hyperlink wilde. Ik begrijp nu dat je voor alle waarden een hyperlink wil in in je schuifbalk formulierbesturingselement.

Volgens mij moet dat wel lukken met de functie HYPERLINK function - Office Support.

• boom1001
Bedankt... echter kan ik nergens een optie vinden om de hyperlink "vast te houden".

Of zie ik iets over het hoofd?

Joost

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee