Vraag

• zxcvbnm
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik zoek een?
Soundbar

Wat is je budget?
500 tot 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil graag mij geluid upgraden omdat ik nu het geluid van mijn TV speakers luister. Ik ben opzoek naar een soundbar die Dolby Atmos en DTS:X ondersteunt. Ik wil hem gebruiken voor mijn Xbox Series X. Deze gebruik ik nu om te gamen en 4k blurays mee af te spelen. In de toekomst wil ik een aparte bluray speler aanschaffen omdat de Xbox series X geen HDR ondersteunt voor blurays. Mijn tv is een LG OLED55C7V. Deze heeft alleen ARC en geen eARC wat wil zeggen dat hij geen Dolby Atmos ondersteunt via de HDMI kabel. Ook heb ik tussen mijn Xbox en TV een 'Philips Hue Play hdmi Sync Box' hangen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik de LG DSN9YG gevonden. Deze ondersteunt Dolby Atmos en DTS:X en is ook dezelfde breedte als mijn tv (1,22m). Ook vind ik het wel mooi staan omdat het hetzelfde merk is als mijn tv maar dit is geen eis. Daarnaast de mogelijkheid om hem eventueel uit te breiden met LG SPK8 speakers spreekt mij wel aan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb deze thread aangemaakt met twee redenen. De eerste en voornaamste reden is of ik wel gebruik kan maken van Dolby Atmos en DTS:X met mijn Xbox (en in de toekomst een 4k blu ray speler). Ik heb niet heel veel verstand van audio en ben er nog niet over uit of deze soundbar in combinatie met mijn TV wel over de juiste aansluiting beschikt om aan mijn wensen van Dolby Atmos en DTS:X te voldoen.
De tweede reden is dat er misschien wel een beter soundbar is die ik over het hoofd heb gezien dus alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt voor alle reacties.

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

zxcvbnm schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:08:
Mijn tv is een LG OLED55C7V. Deze heeft alleen ARC en geen eARC wat wil zeggen dat hij geen Dolby Atmos ondersteunt via de HDMI kabel.
Niet geheel correct. Dolby Atmos is geen vaste track zoals Dolby Digital, of de tegenhanger DTS. Dolby Atmos is meta data die mee wordt gestuurd voor de extra kanalen. Dit kan bij een Dolby TrueHD track zijn, dan heb je inderdaad eARC nodig. Maar als je deze meta data bij een gewoon Dolby Digital (Plus) signaal doet dan kan het wel over ARC. Optie die veel diensten als NetFlix, Amazon, Disney+, et cetera gebruiken. Hoe het met DTS zit durf ik niet te zeggen. Het is wel een feit dat als je de bron rechtstreeks op de sound bar aan kan sluiten het altijd zal werken. HDMI eARC kan bovenstaande in theorie wel maar HDMI (e)ARC werkt niet altijd vlekkeloos. Vandaar mijn voorkeur om bronnen altijd op de receiver of Sound Bar aan te sluiten.

Bovenstaande puur ter informatie. Welke Sound Bar je het beste kan nemen kan ik je niet verder mee helpen. Ik ben nogal niet overtuigd van dit soort oplossingen, zeker als er met labels als "ATMOS" wordt gestrooid op een Sound Bar...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee