Toon posts:

Advies in overeenkomst.

Pagina: 1
Acties:

• Fanatieks
  • Registratie: April 2020
  • Nu online
Goedendag Mede-Tweakers,

Ik ben opzoek naar advies in aankoop die ik gedaan heb bij Tweaker X.
Tweaker-X had een videokaart te koop staan waarop we uiteindelijk overeengekomen zijn dat deze verzonden moest worden.

Er is niet gesproken over, manier van verzending dan wel het risico bij eventueel verlies.
Nu dient de volgende situatie zich voor:

10-2: overeenkomst gesloten en Tweaker-X betaald

11-2 T&T ontvangen

12-2 T&T blijkt niet te werken dit aangegeven bij Tweaker. Gevraagd of de code wel klopt maar die zou 100% kloppen. Daarom gevraagd om een foto van het verzendbewijs. Die kon ik niet krijgen want de code klopt 100% en (later) blijkt dat het verzendbewijs al is weggegooid.

13-2 Zou er door de verzender contact opgenomen worden met PostNL. Hij krijgt geen reactie van PostNL wat goed zou kunnen (drukte)

16-2 Wederom geen pakket. Verzender zou bellen met PostNL. Daar komt volgens verzender het volgende uit ''Het enige wat PostNL doet is doorverwijzen naar de verzender want “daar moet de fout wel liggen, wij zijn perfect ”

17-2 We komen beiden tot de conclusie dat dit pakket (Als het verzonden is waar ik mijn vraagtekens bij heb) niet meer gaat komen. Waarop mij gevraagd wordt wat ik precies voorstel.

Daarop geef ik aan dat een onderzoek mij een goed idee lijkt door PostNL (standaard procedure). Wederom begin ik over het verzendbewijs deze zou ''onderin'' de container liggen en te veel moeite zijn om deze er weer uit te krijgen.

En als het over een eventuele terug betaling aankomt gebeurd er het volgende: Mocht er niks van terecht komen wil ik je wel een deel vergoeden maar verwacht maar niet te veel (letterlijk)

Uiteraard begrijp ik dat Tweakers in geen opzicht een partij is in deze overeenkomst. Maar ik ben wel benieuwd welk advies medetweakers hebben voor mij.

Bedankt voor jullie tijd alvast.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:56
Kan me vergissen maar volgens mij is de verkoper hier gewoon verantwoordelijk. En gezien het feit dat hij het verzendbewijs niet kan laten zien, gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Fanatieks Jij weet over welke Tweaker dit gaat. Heb je ook de datum van registratie, postgeschiedenis, beoordelingen V&A etc bekeken?

• Fanatieks
  • Nu online
sypie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:47:
@Fanatieks Jij weet over welke Tweaker dit gaat. Heb je ook de datum van registratie, postgeschiedenis, beoordelingen V&A etc bekeken?
Het is verder gewoon een nette Tweaker. Daarom wil ik zijn naam ook niet benoemen hier. Hij heeft een 20 tal 5 sterren beoordelingen dus dat lijkt prima.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan heb je dat in ieder geval bekeken en uitgesloten. Ik denk namelijk dat dit voor verdere reacties wel invloed heeft.

In dit geval zou het dan alleen onhandig zijn wat Tweaker-X het verzendbewijs onder in de container heeft liggen. Met een beetje moeite is dat er wel weer uit te krijgen, alleen is het dat niet waard voor die Tweaker. Jammer.

Vaak wordt de schade sam-sam geregeld. Beide wat toegeven om voor eenieder de schade te halveren.

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:50
Zolang er geen verzendbewijs boven water komt. Zou sam-sam voor mij sowieso afvallen. De verkoper maakt zich er veel te makkelijk van af. Volledig vergoeden door verzender dus.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:08
Lijkt me een duidelijk verhaal. Volledige vergoeding door de verkoper.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 18:53
Verzender is verantwoordelijk voor de verzending, tenzij anders afgesproken. Daar lijkt geen sprake van.

Tevens is een werkende T&T natuurlijk het minimale wat iemand moet overleggen. Nu kan je niks dan hem op z'n Tweakers-ogen geloven.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:00
Het klinkt wat shady allemaal. Ik vind het vooral raar dat hij wel een T&T code geeft en er 100% zeker van is dat die klopt, maar dat hij vervolgens geen verzendbewijs kan laten zien. Hoe komt ie dan aan die code? Heeft ie die eerst overgeschreven van het verzendbewijs? Waarom zou je dat doen? Je kunt dan toch beter het verzendbewijs bewaren?

Stel dat je het verzendbewijs inderdaad (per ongeluk) in de prullebak hebt gegooid, hoe kom je dan aan de code? Als je iets verkoopt via V&A dan is het verzendbewijs toch het allereerste waar je aan denkt, hoe moet je anders aan de koper aantonen dat je het verzonden hebt?

De verklaring voor het ontbreken van het verzendbewijs in combinatie met 100% zekerheid over de code zijn met elkaar in tegenspraak, daarom vermoed ik dat je inderdaad opgelicht wordt.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:15

PB-powell

Mr. Laziness

Aandringen op volledige bedrag terug en/of foto van correcte verzendbewijs. En als dat niet komt dan kan je nog dreigen met aangifte voor oplichting en desnoods ook doen in combinatie met een review hier. Meer kan je helaas niet doen ben ik bang.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Fanatieks
  • Nu online
Hij geeft aan dat die het best wil terug betalen. Echter dan wel pas over 3 maanden als die weer geld heeft. Door corona etc ging het allemaal niet lukken.

Persoonlijk heb ik best geduld maar 3 maand wachten op €160..

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:37
Als dat zo is ruikt, nee stinkt dat naar oplichting. Dat geld krijg je nooit meer, dus direct alle maatregelen nemen als er niet binnen 24 uur is betaald.

[Voor 10% gewijzigd door bert pit op 18-02-2021 11:38]

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Niet betaald binnen 24 uur is wat overdreven, geef hem nog een week vanaf vandaag en neem daarna verder actie.

• NightFox89
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03 10:41
Wat ik me afvraag, waarom is de verkoper zo zeker dat de tracktrace klopt? Zover ik begrijp krijgt OP dus geen tracking informatie te zien maar de verkoper wel?

Waar bevind het pakket zich volgens de tracktrace die de koper kennelijk wel kan inzien?

• Fanatieks
  • Nu online
NightFox89 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:18:
Wat ik me afvraag, waarom is de verkoper zo zeker dat de tracktrace klopt? Zover ik begrijp krijgt OP dus geen tracking informatie te zien maar de verkoper wel?

Waar bevind het pakket zich volgens de tracktrace die de koper kennelijk wel kan inzien?
Ook hij ziet geen informatie. Hij is er zo zeker van omdat hij het volgens eigen zeggen 3x gecheckt heeft. PostNL kan er ook niks mee op deze manier. Het riekt voor mij een beetje naar een pakketje gekocht maar nooit verzonden.

• dhrbarendrecht
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:43
Even los van dit individuele geval, dit is hoe het hoort te werken bij PostNL als er niks anders overeen gekomen is:
  1. Pakket blijft uit, Ontvanger attendeert Verzender
  2. verzender neemt contact op met PostNL, en laat onderzoek instellen
  3. Onderzoek, kan een paar weken duren
  4. Als het pakket verloren is, betaalt de Verzender het gehele bedrag terug aan Ontvanger
  5. Verzender en PostNL regelen onderling hoe het verlies verder financieel afgehandeld wordt,
Meer ontopic: Alhoewel de alarmbellen rinkelen, kan alles wat de verkoper jou nu vertelt waar zijn. De meeste mensen handelen naar hun beste kunnen. Wijs hem op hoe het hoort te werken, stel je begripvol op (als het een oplichter is win je er toch weinig mee dat niet te doen. Een beetje een lose-lose) maar laat je niet afschepen.

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
gevalletje "even geduld" (dan ben je zeker dat postNL m niet nog ergens heeft rondzwerven) + richting de verkoper heel duidelijk zijn dat je binnen 10(?) dagen je geld terug wilt.
anders melding politie en door met je leven.

zakelijk benaderen is het helderst voor iedereen

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:00
Fanatieks schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Ook hij ziet geen informatie. Hij is er zo zeker van omdat hij het volgens eigen zeggen 3x gecheckt heeft. PostNL kan er ook niks mee op deze manier. Het riekt voor mij een beetje naar een pakketje gekocht maar nooit verzonden.
3x gechecked, tegen wat? Dat verzendbewijs dat onderin de container ligt? Die verklaring rammelt aan alle kanten.

• eliasb
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-03 19:20
Fanatieks schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:30:
[...]

"Ook hij ziet geen informatie. Hij is er zo zeker van omdat hij het volgens eigen zeggen 3x gecheckt heeft."

Hier gaat toch al wat fout?

• Fanatieks
  • Nu online
eliasb schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:41:
[...]

"Ook hij ziet geen informatie. Hij is er zo zeker van omdat hij het volgens eigen zeggen 3x gecheckt heeft."

Hier gaat toch al wat fout?
Eens, maar helaas had ik dit van te voren niet verwacht. Vandaar de advies vraag die gelukkig rijkelijk beantwoord door jullie.

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Hij wil je wel 160 euro terugbetalen, maar niet even de container ondersteboven gooien om een bonnetje te zoeken? Komt op mij ongeloofwaardig over.

Ik zou deze persoon 2 weken de tijd geven om het pakket te bezorgen en als deze daar niet in slaagt de koop ontbinden en terugbetaling eisen. Daar zit voldoende tijd in voor het PostNL onderzoek.

Schroom ook niet om eens te informeren bij een deurwaarder. Die zijn niet gratis (moet immers eerst een vonnis gaan halen), maar als jij in je recht staat worden de kosten daarvan op deze Tweaker verhaalt.

• Fanatieks
  • Nu online
Iedereen bedankt voor jullie reacties.

We zijn er beiden uitgekomen door een maandelijkse betaling te doen uitgesmeerd over 3 maanden.

Wat mij betreft kan dit topic dus dicht @Microkid .

Nogmaals, bedankt voor jullie advies en tijd.

• dhrbarendrecht
Ik zal als anecdote eens mijn ervaring aan de andere kant neerzetten:
Toen ik nog studeerde wilde ik heeeeeeeel graag een nieuwe laptop. Maar ik had 3-4 tientjes per maand aan budget over dus werd heel lang sparen. Ik heb toen om het gat te vullen nieuwe laptop gekocht, oude laptop verkocht en een dag later werd collegegeld afgeschreven. Pakket kwam gelukkig netjes aan,maar wat blijkt ventilator stuk en laptop wilde niet starten! Ik voelde de grond al onder mij vandaan zakken, want het geld dat de koper had betaalt was al lang en breed uitgegeven. De nieuwe laptop had ik ook echt nodig (enige pc) dus hoe de hel ging ik dit goed maken?

Koper stelde gelukkig voor een zelf een ventilator te bestellen a 2 tientjes, dat kon ik wel voor hem betalen en het was toch opgelost. Het was een wijze les dat het ook mis kan gaan als ik zelf juist probeer te handelen in de verkoop en ik heb nooit meer zo close gespeeld voor iets dat niet 100% nodig was.
Wat ik wil zeggen is simpel. Dat iemand onhandige keuzes lijkt te hebben gemaakt betekend niet dat je bent opgelicht (al kan dat natuurlijk wel). Ik lees dat die 20+ 5 sterren reviews heeft en dat hij je wel wilt terugbetalen maar dat niet zo makkelijk lukt als hij zou willen.

Als jij hem nu keihard aanpakt en dreigt met aangifte etc etc jaag je hem enkel in het harnas. Handel dus in eerste instantie in goede trouw, maar documenteer alles, die aangifte kan volgende maand namelijk ook nog ;)

[Voor 6% gewijzigd door dhrbarendrecht op 18-02-2021 12:56]

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Fanatieks schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:52:
Iedereen bedankt voor jullie reacties.

We zijn er beiden uitgekomen door een maandelijkse betaling te doen uitgesmeerd over 3 maanden.

Wat mij betreft kan dit topic dus dicht @Microkid .

Nogmaals, bedankt voor jullie advies en tijd.
Nou prima dan zo toch :D ook fijn om te horen dat je niet iedereen hoeft te wantrouwen en zolang je het bedrag na 3 maanden hebt zou je er alsnog een review aan kunnen wagen met het verhaal en de eerlijke oplossing.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
PhilipsFan schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:22:
Het klinkt wat shady allemaal. Ik vind het vooral raar dat hij wel een T&T code geeft en er 100% zeker van is dat die klopt, maar dat hij vervolgens geen verzendbewijs kan laten zien. Hoe komt ie dan aan die code? Heeft ie die eerst overgeschreven van het verzendbewijs? Waarom zou je dat doen? Je kunt dan toch beter het verzendbewijs bewaren?

Stel dat je het verzendbewijs inderdaad (per ongeluk) in de prullebak hebt gegooid, hoe kom je dan aan de code? Als je iets verkoopt via V&A dan is het verzendbewijs toch het allereerste waar je aan denkt, hoe moet je anders aan de koper aantonen dat je het verzonden hebt?

De verklaring voor het ontbreken van het verzendbewijs in combinatie met 100% zekerheid over de code zijn met elkaar in tegenspraak, daarom vermoed ik dat je inderdaad opgelicht wordt.
Verzendbewijs is een bonnetje dat je meekrijgt, daar staat verder niets meer op dan wat je ook in de mail krijgt van PostNL. Ik gooi die dingen ook altijd weg, in de PostNL app zie je ook alle info, en van daaruit is de track-and-trace makkelijk te copy-pasten.
Wat ik ook nog even wil meegeven aan TS: ik heb via Marktplaats thermolaarzen gekocht, die zijn zaterdag 6 februari ontvangen door PostNL, en ik kreeg daar keurig bericht van. Aflevering stond op de dinsdag daarop gepland, maar ik heb ze afgelopen dinsdag de 16e pas ontvangen. Tussendoor werd er af en toe een aflevermoment aangegeven, en die verdwenen ook weer. Uiteindelijk kreeg ik afgelopen dinsdag om 1730 uur een bericht dat ze die avond zouden komen.

Om een kort verhaal lang te maken: het is druk bij PostNL, heel druk. Fouten worden gemaakt, afhaalpunten liggen vol, etc. Wellicht komt je pakket nog.

• Fanatieks
  • Nu online
PB-powell schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Nou prima dan zo toch :D ook fijn om te horen dat je niet iedereen hoeft te wantrouwen en zolang je het bedrag na 3 maanden hebt zou je er alsnog een review aan kunnen wagen met het verhaal en de eerlijke oplossing.
Zo sta ik er ook in. Uit eindelijk ga je altijd uit van de eerlijkheid en zoals ik zei zijn eerdere beoordelingen zijn prima dus daar bouw ik dan op verder bij aanschaf.

Zodra de betaling voldaan is krijgt die een nette beoordeling :)

• Fanatieks
  • Nu online
zacht schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Verzendbewijs is een bonnetje dat je meekrijgt, daar staat verder niets meer op dan wat je ook in de mail krijgt van PostNL. Ik gooi die dingen ook altijd weg, in de PostNL app zie je ook alle info, en van daaruit is de track-and-trace makkelijk te copy-pasten.
Wat ik ook nog even wil meegeven aan TS: ik heb via Marktplaats thermolaarzen gekocht, die zijn zaterdag 6 februari ontvangen door PostNL, en ik kreeg daar keurig bericht van. Aflevering stond op de dinsdag daarop gepland, maar ik heb ze afgelopen dinsdag de 16e pas ontvangen. Tussendoor werd er af en toe een aflevermoment aangegeven, en die verdwenen ook weer. Uiteindelijk kreeg ik afgelopen dinsdag om 1730 uur een bericht dat ze die avond zouden komen.

Om een kort verhaal lang te maken: het is druk bij PostNL, heel druk. Fouten worden gemaakt, afhaalpunten liggen vol, etc. Wellicht komt je pakket nog.
Mocht het pakket als nog komen krijgt die gewoon zijn geld terug uiteraard.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 22:05
Fanatieks schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:54:
[...]

Het is verder gewoon een nette Tweaker. Daarom wil ik zijn naam ook niet benoemen hier. Hij heeft een 20 tal 5 sterren beoordelingen dus dat lijkt prima.
Dat zegt niets. Ik en anderen zijn keer opgelicht door een mede-tweaker.

• Zuur.Pruim
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Fanatieks
Ik was laatst bijna ingestonken in een GTX1080Ti, Tweaker had veel positieve, recente beoordelingen.
Uiteindelijk bleek het om een oplichter te gaan en heeft hij de beoordelingen zelf geschreven met zijn extra accounts, tsja...

[Voor 4% gewijzigd door Zuur.Pruim op 18-02-2021 13:31]

• Fanatieks
  • Nu online
Zuur.Pruim schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:31:
@Fanatieks
Ik was laatst bijna ingestonken in een GTX1080Ti, Tweaker had veel positieve, recente beoordelingen.
Uiteindelijk bleek het om een oplichter te gaan en heeft hij de beoordelingen zelf geschreven met zijn extra accounts, tsja...
Dat check ik dan wel weer altijd. Zeker bij de huidige videokaart crisis..

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:50
PostNL kan op je postcode kijken welke pakketten zijn aangemaakt richting jou (ook die onderweg kwijt zijn geraakt)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
dhrbarendrecht schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:33:
Even los van dit individuele geval, dit is hoe het hoort te werken bij PostNL als er niks anders overeen gekomen is:
  1. Pakket blijft uit, Ontvanger attendeert Verzender
  2. verzender neemt contact op met PostNL, en laat onderzoek instellen
  3. Onderzoek, kan een paar weken duren
  4. Als het pakket verloren is, betaalt de Verzender het gehele bedrag terug aan Ontvanger
  5. Verzender en PostNL regelen onderling hoe het verlies verder financieel afgehandeld wordt,
Let wel dat dit vanaf punt 4 puur wensen is. Aangezien als er niks anders overeengekomen is (zoals verzekerde verzending) dat dan punt 5 al vaststaat, PostNL betaald niets en adviseert de verzender om volgende keer wel verzekerd op te gaan sturen.

Oftewel als je als eerlijke verkoper dit stappen plan volgt, dan ben je gewoon simpelweg beroofd door PostNL of ontvanger en je stemt daarmee in.

Het lullige in dit soort gevallen is simpelweg dat als je een eerlijke verkoper en een eerlijke ontvanger hebt, dat PostNL alhoewel ze fout zitten vanuit rechtswege niet aan te pakken is en gewoon geen verantwoordelijkheid heeft.

• dhrbarendrecht
Gomez12 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:44:
[...]

Let wel dat dit vanaf punt 4 puur wensen is. Aangezien als er niks anders overeengekomen is (zoals verzekerde verzending) dat dan punt 5 al vaststaat, PostNL betaald niets en adviseert de verzender om volgende keer wel verzekerd op te gaan sturen.

Oftewel als je als eerlijke verkoper dit stappen plan volgt, dan ben je gewoon simpelweg beroofd door PostNL of ontvanger en je stemt daarmee in.

Het lullige in dit soort gevallen is simpelweg dat als je een eerlijke verkoper en een eerlijke ontvanger hebt, dat PostNL alhoewel ze fout zitten vanuit rechtswege niet aan te pakken is en gewoon geen verantwoordelijkheid heeft.
Punt 4 is vaak als koper wensen, maar als verkoper wel je plicht. Punt 5 betekent idd dat als je onverzekerd verzend je als verkoper je geld kwijt bent, daarom hamer ik meestal als verkoper op verzekerd verzenden als de verzender er vanuit gaat dat ik de verantwoording op mij neem voor de verzending. In dat geval betaalt PostNL je wel je geld terug van het goed dat zij zijn kwijtgeraakt (hoe hard ze ook proberen eronder uit te komen).

Maar ze zijn van mij gelukkig nog geen pakketje kwijtgeraakt, dus geen idee hoe moeilijk ze hier echt over doen. Zou wel erg zijn dat ze je extra laten betalen en dan dwars gaan liggen voor hetgeen waar je extra voor betaalt (alhoewel niet verrassend).

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:10

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Fanatieks schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:19:
[...]
Zodra de betaling voldaan is krijgt die een nette beoordeling :)
Fijn dat jullie tot een overeenstemming zijn gekomen. Ik hoop wel dat je een volledige review schrijft, want anders verliest het review-systeem zijn waarde.

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee