• AlainG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 10:24
Ik heb 2 dezelfde NUCs in homelab draaien. Eentje is ineens 'dood' en start niet meer op, geen LED. Alleen groen ledje op moederbord brandt. Ik heb geheugen, power supply en SSD van andere NUC getest en niks helpt. Moederbord uitgenomen om powerknop na te kijken.

Iemand ervaring met dit euvel of suggesties ?

• _DJ
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 09:29
Hoi AlainG, ik heb hetzelfde probleem. Heb jij inmiddels kunnen achterhalen wat er aan de hand kan zijn?

• AlainG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 10:24
Nee, hij Staat hier nog. Ondertussen even andere gekocht. Service email van Azerty was ook niet echt behulpzaam…

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:00

Trackerfire

ADA HODLER

Het is een oud topic, maar hier hetzelfde probleem gehad. Probleem was uiteindelijk de power supply. Nieuwe gekocht en draait weer als een zonnetje. Schijnt een zwakke(re) plek te zijn van de NUC's.

Skoda Enyaq iV80x Founders Edition Black

• rollie444
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:38
Voor het nog oudere topic. Afgelopen week exact hetzelfde probleem met mijn NUC7i5BNH. De NUC staat eigenlijk altijd 24/7 aan maar moest even van het stroom af. Daarna geen teken van leven meer gegeven. Het groene ledje op het board en de nic ledjes werkte wel maar de NUC zelf wilde voor geen mogelijkheid meer aan gaan. Voeding eerst gecontroleerd maar bij het doormeten geen problemen gevonden.

Bij het uit elkaar halen waarbij het board helemaal uit de behuizing was gehaald nogmaals het stroom erop gezet. Het viel mij op dat de heatsink warm werd zonder dat er iets gebeurde. Dit gaf mij wel de bevestiging dat de CPU stuk is gegaan. Laten maken is niet de moeite waard. Het wordt dus zoeken naar een alternatief.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 19:23
rollie444 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 23:04:
Voor het nog oudere topic. Afgelopen week exact hetzelfde probleem met mijn NUC7i5BNH. De NUC staat eigenlijk altijd 24/7 aan maar moest even van het stroom af. Daarna geen teken van leven meer gegeven. Het groene ledje op het board en de nic ledjes werkte wel maar de NUC zelf wilde voor geen mogelijkheid meer aan gaan. Voeding eerst gecontroleerd maar bij het doormeten geen problemen gevonden.

Bij het uit elkaar halen waarbij het board helemaal uit de behuizing was gehaald nogmaals het stroom erop gezet. Het viel mij op dat de heatsink warm werd zonder dat er iets gebeurde. Dit gaf mij wel de bevestiging dat de CPU stuk is gegaan. Laten maken is niet de moeite waard. Het wordt dus zoeken naar een alternatief.
Als de heatsink warm wordt, is dat juist geen indicatie dat de cpu stuk is ;)

http://specs.tweak.to/16567

• rollie444
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:38
skelleniels schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 07:14:
[...]

Als de heatsink warm wordt, is dat juist geen indicatie dat de cpu stuk is ;)
Maar naar mijn idee wel in deze omstandigheden. Er gebeurt verder helemaal niks. Geen beeld geen fan spin etc. Drukken op de powerknop doet niks. Wat kan het dan nog zijn?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee