Toon posts:

Ik hoor mezelf niet in mijn headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• henkbac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-11-2022
Goedemiddag,

Sinds de pandemie werk ik 100% thuis en praat normaal gesproken in meetings gewoon in de microfoon van m'n laptop en gebruik geen headset. Nu wil ik een headset gaan gebruiken en had er nog eentje liggen thuis, maar tijdens het gebruik hoor ik mijn eigen stem niet in m'n oren, waardoor het lastig praten is.

Heeft iemand enig idee of dit in te stellen is in windows? Of is dit headset specifiek?

Ik heb uiteraard van alles gegoogled, maar de oplossing nog niet gevonden. Onder andere heb ik in de "microphone properties" gezocht, maar daar lijk ik niets te kunnen doen behalve het volume en de boost van de microfoon aanpassen (zie plaatje).

Alvast bedankt

Beste antwoord (via henkbac op 17-02-2021 13:11)

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:20

DarkUnreal

Postmaster General

tabje Listen

"listen to this device" dacht ik dat het heette.

13:37

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• DarkUnreal

DarkUnreal

Postmaster General

tabje Listen

"listen to this device" dacht ik dat het heette.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:49
Sommige headsets kunnen inderdaad filteren en/of stemgeluid doorlaten. Inderdaad wel nodig om te kunnen bellen met een headset dat je jezelf hoort.

Je kunt ook de oorschelpen soms wat open zetten.

Via software kan het ingesteld worden. Driver of losse software. Als je ons verteld welke headset het is, kan iemand vast gericht vertellen of het kan en waar het ingesteld kan worden.

• henkbac
Allebei bedankt voor het antwoord!

@DarkUnreal Jouw antwoord was het juiste. Ik kan inderdaad via "listen to this device" instellen dat ik mezelf hoor. Het probleem dat overblijft is dat er een vertraging is in wat ik zeg en wat ik hoor. Weet je hier toevallig ook nog een oplossing voor? Mijn echte stem loopt heel licht voor op de stem die ik in de koptelefoon hoor.

En de bonusvraag: Is het nog mogelijk om meer omgevingsgeluid te filteren?

Ik weet dat het antwoord "koop een fatsoenlijke headset" is, maar ik ben toch nieuwsgierig. Ik hoor nu mijn toetsenbord er luid en duidelijk doorheen haha.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:49
henkbac schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:11:
Allebei bedankt voor het antwoord!

@DarkUnreal Jouw antwoord was het juiste. Ik kan inderdaad via "listen to this device" instellen dat ik mezelf hoor. Het probleem dat overblijft is dat er een vertraging is in wat ik zeg en wat ik hoor. Weet je hier toevallig ook nog een oplossing voor? Mijn echte stem loopt heel licht voor op de stem die ik in de koptelefoon hoor.

En de bonusvraag: Is het nog mogelijk om meer omgevingsgeluid te filteren?

Ik weet dat het antwoord "koop een fatsoenlijke headset" is, maar ik ben toch nieuwsgierig. Ik hoor nu mijn toetsenbord er luid en duidelijk doorheen haha.
Dat is precies waarom die oplossing niet de juiste is. Helpt je niet genoeg, want het stoort nog steeds tijdens het spreken door de vertraging.

Je kunt overwegen één oorkap half of helemaal af te zetten als tijdelijke oplossing.

En als je een betere ervaring wil, dan wordt het helaas een nieuwe set die de juiste features heeft. Rond 40 euro is dat goed te vinden.

• henkbac
Playa del C. schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Dat is precies waarom die oplossing niet de juiste is. Helpt je niet genoeg, want het stoort nog steeds tijdens het spreken door de vertraging.

Je kunt overwegen één oorkap half of helemaal af te zetten als tijdelijke oplossing.

En als je een betere ervaring wil, dan wordt het helaas een nieuwe set die de juiste features heeft. Rond 40 euro is dat goed te vinden.
@Playa del C. Ja, daar heb je gelijk in. Blijft dat met elke headset die via een jack loopt een probleem? Moet ik dus per definitie een headset hebben die via usb gaat?

• DarkUnreal

DarkUnreal

Postmaster General

Gelijk een nieuwe headset kopen kan, maar er zijn nog wel wat tussenstappen te nemen.

Wat nog een mogelijkheid is, om software van je audio chip te installeren (zou te vinden zijn op de driver pagina van je moederbord fabrikant). Waarbij ook een optie zit om het geluid to monitoren. Daarin zitten dikwijls ook opties om achtergrond ruis eruit te filteren.
Dit zou ook je delay probleem kunnen oplossen, maar dan zit ik eigenlijk wel te speculeren.

Anders zoals @Playa del C. aangeeft, toch even kijken naar een andere headset

[Voor 7% gewijzigd door DarkUnreal op 17-02-2021 16:03]

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:28
Wanneer wat DarkUnreal aangeeft niet de gewenste oplossing biedt.
Zou ik Persoonlijk adviseren om een goed setje in-ears met mic te kopen:

met in-ears kun je jezelf nog horen +
geen zware headset +
geen warme oren +

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee