Al langere tijd had ik het idee om aan mijn huidige SimRacing stuur handkoppeling toe te voegen zoals ze dat dus ook in Formule 1 hebben.
Hiervoor heb ik al 3 van de 4 onderdelen in huis.
Namelijk:
-Koppeling hendels met potmeters
-3de Potmeter om grijppunt van de koppeling af te stellen (als je de eerste hendel los laat dan begint de auto te kruipen zonder wielspin, en dan laat je tweede hendel langzaam opkomen)
-PCB van Ascher om alle drie de potmeters aan elkaar te koppelen.
Enig wat ik nog mis is een module om dus deze PCB aan te kunnen sluiten zodat mijn PC ziet wat ik doe.
Uit deze PCB komen drie aansluitingen ,namelijk 5V - GND - SIGNAL
Nu heb ik twee USB modules gevonden waarvan 1 ervan ook via RF werkt.
De eerste is van Bodnar, en is een 12its joystick USB module.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JAuQROgEDfp9s7mWydektqDV.jpg?f=user_large)
Deze heeft als voordeel dat het plug and play is. Ik sluit de drie draden van de PCB aan het board en PC herkend dit gelijk.
Nadeel...ik moet dus vanuit mijn stuur een USB kabel laten lopen. Wat op zich kan maar niet echt handig is.
De 2de optie is een WixelUSB wireless module .
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3l5fSW01Idz5FyhgE6ev0Y1u.jpg?f=user_large)
Nadeel hiervan is dat ik er 2 nodig heb volgens verschillende sites, en dat ik moet programmeren.
maar ...grote voordeel is dus dat deze draadloos werkt
Hier onder heb ik een tekening gemaakt om het meer duidelijk te maken.Heb als voorbeeld de Wixel op gedaan.
:strip_exif()/f/image/x2wO7qzPk9sRzD3uFu6InSBk.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou vraag ik me af of iemand andere oplossing kent dan deze twee. Bedoeling is dat ik alles in mijn stuur inbouw. Heb nog genoeg ruimte maar niet al te veel. Denk zelf dat de Bodnar Module al moeilijk in te bouwen is.
Hieronder een voorbeeld die ik kreeg met deze module
Hiervoor heb ik al 3 van de 4 onderdelen in huis.
Namelijk:
-Koppeling hendels met potmeters
-3de Potmeter om grijppunt van de koppeling af te stellen (als je de eerste hendel los laat dan begint de auto te kruipen zonder wielspin, en dan laat je tweede hendel langzaam opkomen)
-PCB van Ascher om alle drie de potmeters aan elkaar te koppelen.
Enig wat ik nog mis is een module om dus deze PCB aan te kunnen sluiten zodat mijn PC ziet wat ik doe.
Uit deze PCB komen drie aansluitingen ,namelijk 5V - GND - SIGNAL
Nu heb ik twee USB modules gevonden waarvan 1 ervan ook via RF werkt.
De eerste is van Bodnar, en is een 12its joystick USB module.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JAuQROgEDfp9s7mWydektqDV.jpg?f=user_large)
Deze heeft als voordeel dat het plug and play is. Ik sluit de drie draden van de PCB aan het board en PC herkend dit gelijk.
Nadeel...ik moet dus vanuit mijn stuur een USB kabel laten lopen. Wat op zich kan maar niet echt handig is.
De 2de optie is een WixelUSB wireless module .
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3l5fSW01Idz5FyhgE6ev0Y1u.jpg?f=user_large)
Nadeel hiervan is dat ik er 2 nodig heb volgens verschillende sites, en dat ik moet programmeren.
maar ...grote voordeel is dus dat deze draadloos werkt
Hier onder heb ik een tekening gemaakt om het meer duidelijk te maken.Heb als voorbeeld de Wixel op gedaan.
:strip_exif()/f/image/x2wO7qzPk9sRzD3uFu6InSBk.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou vraag ik me af of iemand andere oplossing kent dan deze twee. Bedoeling is dat ik alles in mijn stuur inbouw. Heb nog genoeg ruimte maar niet al te veel. Denk zelf dat de Bodnar Module al moeilijk in te bouwen is.
Hieronder een voorbeeld die ik kreeg met deze module
:strip_exif()/f/image/eZtlzwM88qbemu9hpYHXrGjd.jpg?f=fotoalbum_large)