Printer: fotoprinter alleen maar marketing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Wij willen een nieuwe printer aanschaffen, de vorige is aardig afgeschreven, en een nieuwe cardridge kost haast net zoveel als een nieuwe printer :)

We willen iig voor een HP gaan, en printen niet zo heel veel. Maar als we printen, zullen het ook wel foto's zijn.
Eerst zat ik naar een basic model te kijken, zoals de

pricewatch: HP DeskJet 2720

Prima, voldoet voor die paar printjes die we maken. Maar, ik wil ook wel wat foto kwaliteit.
En toen viel mijn oog op deze:
pricewatch: HP Envy 6230 All-in-One fotoprinter Zwart

Mooi, een foto printer! Maar, ik ga dan toch specs vergelijken.. En ze printen allebei met een resolutie van 4800x1200 dpi.

Nu is mijn vraag: wat is nu het wezenlijke verschil? De resolutie is hetzelfde, en dat bepaald toch de kwaliteit? Of kan het zijn dat de manier van printen echt verschillend is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ze zijn iets anders 'getuned' in hoe ze met kleur omgaan. De Envy printers produceren namelijk mooiere foto-afdrukken dan de basismodellen (mooier vooral als in natuurgetrouwer en beter contrast), dat zit 'm in de software/firmware van de printer.

Net zoals dat 3D printers verschillende resultaten hebben met hetzelfde filament en dezelfde instellingen; de een produceert nou eenmaal wat makkelijker en consistentere mooie resultaten dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Waar hebben we het nou over... prijsverschil is een tientje op al een hele goedkope uitvoering :-). Verschillen zullen minimaal zijn....

Maar het is een deel marketing maar soms ook niet, specifieke fotoprinters hebben vaak meer kleurcartridges en printen bijvoorbeeld randloos of hebben meer papierbakken. Gewoon naar de specs kijken en dat is meer dan resolutie. En reviews lezen, want de (foto) kwaliteit kan je nou eenmaal niet zelf vergelijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Yowzawood op 17-02-2021 11:19 ]