Toon posts:

virtuele pc in de cloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RRook
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-02 21:46
Beste allemaal,
Mijn pc is niet meer de snelste en hard aan vervanging toe omdat deze niet krachtig genoeg is voor de moderne software. Nu zat ik te denken aan een virtuele pc in de cloud.
Ik kom hierom opdat ik voor mijn werk met een RDP koppeling inlog op de server op kantoor. De server op kantoor doet alle bewerking in mijn lokale pc is in feite alleen een beeldscherm en toetsenbord.
Vergelijkbaar met een chromebook van google. Maar dan dus iets met windows 10 erop.

Is er zoiets beschikbaar voor concumenten ? Het hoeft niet gratis te zijn maar als het prijzig wordt, dan ga ik kiezen voor de eenmalige uitgave van een nieuwe pc.

Ik ben benieuwd naar jullie tips.

Beste antwoord (via RRook op 20-02-2021 16:27)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 20:37

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik zou dat niet doen. Ik werk ook dagelijks op een VM die ergens in een Cloud gehost wordt. Op zich heeft die machine nette specs, maar ik word knettergek van alle microvertragingen. Soms (best vaak) duurt het meerdere sekonden voordat ik op mijn scherm feedback heb van een muisklik.

Ten tweede zijn machines in de cloud allesbehalve goedkoop. Ik heb 1x een offerte gemaakt voor een Cluster met 4 Servers in AWS. Voor wat je daar in één maand aftikt kan je al een hele mooie machine voor jezelf bouwen.

Gras groeit niet door eraan te trekken.

Alle reacties

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:06
Bedoel je dit (https://azure.microsoft.com/nl-nl/services/virtual-desktop/)?

Ik heb er geen aandelen, en er zijn wel meer partijen die iets soortgelijks aanbieden. AWS, bijvoorbeeld.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 20:37

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik zou dat niet doen. Ik werk ook dagelijks op een VM die ergens in een Cloud gehost wordt. Op zich heeft die machine nette specs, maar ik word knettergek van alle microvertragingen. Soms (best vaak) duurt het meerdere sekonden voordat ik op mijn scherm feedback heb van een muisklik.

Ten tweede zijn machines in de cloud allesbehalve goedkoop. Ik heb 1x een offerte gemaakt voor een Cluster met 4 Servers in AWS. Voor wat je daar in één maand aftikt kan je al een hele mooie machine voor jezelf bouwen.

Gras groeit niet door eraan te trekken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoek op Desktop as a Service. Maar ik zou er niet van uit gaan dat je voor prive op enige termijn goedkoper uit bent. Hangt verder af van je budget. Is een paar tientjes per maand prijzig?
Een ondergrens qua kosten lijkt me iets als Google Stadia (tientje per maand, voor alleen bepaalde games).
Varienaja schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:38:
offtopic:
Ik zit as we speak in een virtuele machine op Azure, draait prima voor mij.

Maar het is inderdaad niet vanzelfsprekend goed, goedkoop en handig. Ik zou dan eerder zeggen: probeer af te stappen van Windows-software en probeer 100% webbased te werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit heeft niet zoveel te maken met PNS, schopje dus naar NT.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:19

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Shadow een idee?

Kost 15 euro per maand voor een Xeon met 12GB RAM en een aardige videokaart (voldoende om vrijwel alle games op ultra te spelen op 1080p als je daar behoefte aan zou hebben; ruim voldoende voor kantoortoepassingen). Standaard met 256GB storage; extra storage is bij te kopen voor 2,50 per maand voor blokken van steeds 256GB.

https://shadow.tech

Ik gebruik het nu al enkele jaren naar tevredenheid; vrijwel geen merkbare inputlag.

Nee, ik heb geen aandelen en werk er ook niet :)

[Voor 8% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 17-02-2021 13:26]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• RRook
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-02 21:46
Ik heb de mogelijkheden bekeken en besloten om geen van de opties te gaan gebruiken. Dank voor die advie Varienaja. Ik ga wel mijn pc vervangen. De kosten van bijvoorbeeld azure en aws zijn zodanig hoog dat ik van dat geld in anderhalf a twee jaar een goede pc had kunnen kopen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee