Toon posts:

Intercom vervangen/Smart maken deurbel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VtiE
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-12-2021
Ha Tweakers,
Meestal vind ik wat ik zoek doormiddel van de zoekfunctie. Vandaar dat ik nog geen account had en vooral meelas. Onderstaande kom ik echter niet uit. Hebben jullie tips?

Ik zoek een?
Toepassing op bestaand intercomsysteem/smart deurbel

Wat is je budget?
ik zie vooral graag opties, alle waar naar zijn geld. Alles boven de 500 euro vind ik te gek.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Onze woning (4 verdiepingen) is afbouw voorzien van een intercomsysteem deurbel met electrische slotopener. Dit type wordt ook vaak gebruikt in apartementen. Het betreft een systeem van the bell company en het type series 901.
*Buiten hangt het deurpaneel dat via een omvormer is voorzien van 12v
*Op 3 verdiepingen hangt een telefoon met een knop om het slot electrisch te openen.
* de telefoons zijn bekabeld aangesloten:
- spraak van buitenunit naar telefoon
- spraak van telefoon naar buitenunit
- slotopener
- deurbel(geluid)
- spanning(12v)

Het buitenpaneel hapert en werkt niet meer functioneel. Spraak werkt niet meer en vaak de deurbel functie ook niet.
Doordat de telefoons bevestigd zijn aan de muur en de bekabeling in de muren is verwerkt heeft het mijn voorkeur deze te laten zitten(als ze functioneel zijn uiteraard).

De vraag:
Is er een systeem dat zowel een camera heeft als compatible is met de bestaande 'ouderwetse' telefoons en slotopener? Bij voorkeur zou ik ook een 'smart' eigenschap hebben zodat eea ook via de telefoon te gebruiken is.

Wat heb je zelf al gevonden?
tot op heden alleen losse systemen als Ring of een complete ombouw naar een professionele installatie zoals ook in nieuwe appartementencomplexen wordt gebouw. Dit is echter buitengewoon kostbaar en heeft geen 'smart' functie. Ik heb beperkte kennis van domoticasystemen. Wel twee rechter handen. Mocht eea compatible zijn met google home zou dat de voorkeur genieten.

Beste antwoord (via VtiE op 13-03-2021 08:25)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:57
Tja, dit is een beetje de 1990 oplossing, vandaar dat er niet veel aanbod meer is. Tegenwoordig neemt men een 'smart' deurbel al dan niet met abonnement, zoals de Ring, Nest, Eufy, etc. De videoverbinding werkt via een app op je telefoon.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:57
Tja, dit is een beetje de 1990 oplossing, vandaar dat er niet veel aanbod meer is. Tegenwoordig neemt men een 'smart' deurbel al dan niet met abonnement, zoals de Ring, Nest, Eufy, etc. De videoverbinding werkt via een app op je telefoon.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee