Toon posts:

Domoticz - kWh (virtual) meter Shelly dag-calculatie spike

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:38

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Vannacht rond half 1 ongeveer klapte er een aardlek uit; met daarachter 4 tal groepen. Helaas geen idee waarom - maar ik zat wel in het donker en ik miste de clue van de serie op het moment.

helaas heeft hierdoor de logging van de Shelly 1PM van de autolader volledig incorrecte day-total count op de kWh afgegeven; ruim 960kWh teveel 8)7

daar je geen backup/restore kan doen van 1 enkele device; heb ik getracht dit te corrigeren via een dzVents call en via de API - maar dit biedt geen soelaas

Daarna een backup van de database gedownload; daar vind ik de tabel Meters op het device IDx 85 de values staan

dit aanpassen is 'een optie' maar het gekke is dat de foutieve data op de dag van gisteren staan

de meter_calender geeft alles t/m gisteren en daar staat het eind totaal van de 16de wel op 7,6kWh
is dit pech hebben en niet meer te fixen of?

wat zoekwerk lijkt het inderdaad zo te zijn; maar misschien dat iemand toch nog een geniaal idee heeft _/-\o_

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Beste antwoord (via Crazy- op 18-02-2021 08:52)

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Je bent er toch al? De database aanpassen en opnieuw inladen in Domoticz.

Als je niet zoveel geeft om 1 foute dag kan je ook de volgende dag met de shift toets ingedrukt op de grafiek klikken en dan krijg je de optie om de data te verwijderen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Als je niet zoveel geeft om 1 foute dag kan je ook de volgende dag met de shift toets ingedrukt op de grafiek klikken en dan krijg je de optie om de data te verwijderen.

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Knielen schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:04:

dat is het probleem ik zie geen piek op de dag grafiek welke ik kan verwijderen helaas.

een export/import is een idee - maar er gaat dan nog veel meer data verloren - er hangt zoveel aan deze domoticz db :( en ik vrees dat je gauw al 15-30min bezig bent

(en dan nog de tool die ik gebruikt heb welke vaak crasht etc...)

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-03 23:06
Bij Dag en Maand kan ik gewoon "1" ding eruit verwijderen met die shift knop ? wat werkt hierniet bij jou ?

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Paradox schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:26:
Bij Dag en Maand kan ik gewoon "1" ding eruit verwijderen met die shift knop ? wat werkt hierniet bij jou ?
Bij dag kan ik de punt metingen wissen. Bij de maand niet helaas

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Paradox schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:26:
Woeps! ik zag bij WEEK te kijken! Bij maand werkt het inderdaad! Top! 👍

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee