Toon posts:

RDP of alternatief voor thuiswerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 10:05
Ik zit in de volgende situatie.

Bureau op zolder gemaakt waar een vaste computer is.
Voor het werk heb ik een Dell XPS 15.

Om niet telkens te switchen met kabels (keyboard, muis, schermen) en te mindere wifi heb ik mijn laptop bij de router gehangen.

Deze neem ik nu over via RDP (zitten beide in het netwerk) en dat gaat op zich wel goed.
Al merk ik dat er toch wel wat lag inzit.
Ik vond dit vreemd aangezien deze op hetzelfde netwerk zitten vermoedde ik dat dit eigenlijk heel goed ging gaan.

Ufo test https://www.testufo.com/
Nu heb ik gemerkt dat de beelden slechts 30 fps zijn.

Wanneer ik deze test doe op de laptop zelf krijg ik ze wel binnen via 60 fps.

Is er een manier om die performance wat op te krikken? (Lagere rdp settings nemen heeft geen enkele invloed.. blijft 30 fps)

Of is er een beter alternatief waardoor ik mijn laptop kan overnemen alsof hij gewoon aan het scherm hangt?

Beste antwoord (via frye op 17-02-2021 09:33)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 21:56

M2M

medicijnman

is dit misschien de oplossing?

-_-

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

is dit misschien de oplossing?

-_-

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 10:05
Dom dom dom.
Dat had ik inderdaad gisteren al geprobeerd maar merkte geen verschil.
Net nog eens gechecked maar typo gemaakt |:( .

De beelden komen in ieder geval al iets vloeiender over. (40fps)

• M2M

M2M

medicijnman

Het vervelende is dat de meeste video-dingen en plaatjes als bitmap gerendered worden. Die stream is bijzonder inefficient over RDP en daar is eigenlijk weinig aan te doen

-_-

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08-2022

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verbind je over wifi of een kabel?

edit:
Oh het staat in de openingspost :+

[Voor 40% gewijzigd door webfreakz.nl op 17-02-2021 10:07]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:50
Volgens mij heb je gewoon een KVM switch nodig

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
https://parsec.app/ parsec is voor low latency remote desktop sessies, je kan er zelfs prima mee gamen.

LTT heeft er ook een video over gedaan, die doen/deden remote video editing YouTube: How we're editing videos on low-spec computers... FROM HOME! #stayho...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee