Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nvme SSD compatible met m.2 2280?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Saiya
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 31-05 15:45
Ik wil mijn Medion E15302 upgraden met 1tb meer harde schijfruimte, maar kan ik hiervoor een snelle nvme SSD gebruiken?

Er zit al een 512gb SSD in voor Windows e.d. en er is nog een M.2 2280 uitbreidinsslot beschikbaar. Alleen kan ik nergens vinden of dit nvme is of niet. Kan ik hiervoor elke willekeurig m.2 SSD gebruiken (dus ook de snelle nvme).

In de specs heb ik dus alleen m.2 2280 kunnen vinden, maar heb nog niet zoveel verstand van alle verschillende ssds.

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:20

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dat zou je aan de inkepingen moeten kunnen zien.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• FuaZe
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:54
Punt 8 onderaan de pagina.

"8. Toegelaten vormfactor: m.2 2280 SATA."

Nee.
Je kunt hier waarschijnlijk geen NVMe SSD in gebruiken.
De poort werkt waarschijnlijk alleen met SATA.

• Saiya
Dank voor de reacties. Mijn eerste ingeving zou ook zijn dat de nvme niet zou werken, maar ik heb zojuist het klepje geopend en de connector bekeken en deze lijkt alsof het voor de nvme is.

Een m.2 sata SSD heeft 2 inkepingen bij de connector terwijl een nvme SSD maar 1 inkeping heeft. En ziet er naar uit dat de connector onder de laptop er ook maar 1 heeft. Zie foto's.

[Voor 10% gewijzigd door Saiya op 17-02-2021 01:42]

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-06 11:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Saiya schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 01:41:
Dank voor de reacties. Mijn eerste ingeving zou ook zijn dat de nvme niet zou werken, maar ik heb zojuist het klepje geopend en de connector bekeken en deze lijkt alsof het voor de nvme is.

Een m.2 sata SSD heeft 2 inkepingen bij de connector terwijl een nvme SSD maar 1 inkeping heeft. En ziet er naar uit dat de connector onder de laptop er ook maar 1 heeft. Zie foto's.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Maar als de fabrikant zegt dat het slot voor SATA drives is, waarom dan het risico nemen?
Je voelt het verschil niet tussen SATA en NVMe. Scheelt ook nog een paar euro ;)

I reject your reality and substitute my own

• Saiya
Hmm kheb me er nog wat verder in verdiept.
Ik heb dus een M sleutel SATA m.2 SSD nodig (lijkt op een nvme) en het blijkt dus dat ik hier ook een m+b sleutel SATA m.2 SSD in kan stoppen. Die zijn wat meer te verkrijgen, dus daar ga ik dan voor en idd geen nvme 😁
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True