Toon posts:

Fan speed radeon 6800xt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Morenooo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-03-2021
Mijn vraag

Ik heb sinds kort een radeon 6800xt in mijn pc zitten. Als ik de amd software open zie ik dat mijn fans nooit boven de +/- 1000rpm komt terwijl de temperatuur 80 graden wordt. Als ik in het programma instel dat ik de fanspeed omhoog wil hebben en een custom profiel maak, dan reset het weer na een aantal seconden naar de standaard instellingen. De fans draaien dus verre van maximaal terwijl die de temperatuur wel op laat lopen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Radeon software meest recente driver update.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Een vorige driver geprobeerd.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Aansturing van de fans zit in de firmware van de kaart gebakken en wordt niet anders van drivers. Is de kaart direct van AMD of een AIB partner (sapphire, msi, asus etc.)?
Die laatste willen nog wel eens nieuwere firmware uitbrengen die dit soort dingen aanpast.

Je zou ook nog kunnen proberen met MSI afterburner om de fan curve te wijzigen.

I reject your reality and substitute my own

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:31
Er kan stiekem ook nog software op staan van de AIB (mocht dat het geval zijn), die overschrijft dan weer de Radeon software. Als je dat uit kunt sluiten van kan je altijd nog een rollback/update van de driver proberen.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• Morenooo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-03-2021
De kaart is direct van AMD

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:33
Ik kan prima een custom fan curve instellen in de Radeon software. Niks bios/firmware. Heb je de drivers al eens clean geïnstalleerd?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee