Toon posts:

Roborock s5 max multiple floors

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:42
Vanavond dan een Roborock s5 max binnengekomen. Nooit eerder zo verheugd geweest op de komst van een “stofzuiger” 😊.

Al eventjes mee gespeeld, maar de accu was leeg dus nu even aan het opladen. Ik heb een huis met 3 verdiepingen en ga dus multiple floor maps maken.

Ik gebruik trouwens de Roborock app en heb even op de website (en google) gekeken hoe ik het best kan beginnen. Maar op de website van Roborock kwam ik al een eerste tegenstrijdigheid tegen. En weet nu niet precies hoe uit te voeren. Ook niet zo snel gevonden via google. Zie onderstaand:

Er staat namelijk dat ik de docking station niet hoef mee te nemen naar een volgende verdieping. Maar even later (groen) staat dat je nadat je alle verdiepingen heb gehad, de docking station niet meer hoef mee te nemen. Is wel handig om te weten wat te doen voordat ik de docking station en plastic dingetje aan de vloer bevestig :).

Vraag 1: moet ik eerst voor het creëren van verdiepingen, allereerst de docking station meenemen naar de verschillende verdiepingen? En dus nadien ergens permanent bevestigen? En kan ik het beste eerst beneden beginnen of maakt het niet uit welke verdieping je begint op te slaan?

Vraag 2: raden jullie aan om de eerste keer naast alle andere losse zaken - vooral speelgoed - ook de stoelen en planten van de grond af te halen? Of gaat de tip “clear the floor for first time mapping” alleen om losse zaken, zoals speelgoed en schoenen?

Vraag 3: moet ik voor het creëren van de verdiepingen alle deuren van die verdieping openhouden? Mijn badkamer en wc’s hebben een kleine dorpel, komt de Roborock daar overheen?

Vraag 4: stel hij doet zijn ronde voor schoonmaak en een deur naar een ruimte is dicht. Onthoud die dan dat die daar nog moet schoonmaken of krijg ik een bericht of iets dergelijks in de app?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via Xtince op 19-02-2021 17:20)

• ChrisML
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-01 16:10
Vraag 1: moet ik eerst voor het creëren van verdiepingen, allereerst de docking station meenemen naar de verschillende verdiepingen? En dus nadien ergens permanent bevestigen? En kan ik het beste eerst beneden beginnen of maakt het niet uit welke verdieping je begint op te slaan?
Nee dat hoeft niet. Ik zou het docking station los tegen de plint aan zetten op de verdieping die het meeste wordt schoon gemaakt. 'Permanent bevestigen' is nogal rigoureuze manier. :+
Vraag 2: raden jullie aan om de eerste keer naast alle andere losse zaken - vooral speelgoed - ook de stoelen en planten van de grond af te halen? Of gaat de tip “clear the floor for first time mapping” alleen om losse zaken, zoals speelgoed en schoenen?
Ik zou voor de aller eerste rond zo veel mogelijk spullen van de grond halen, zowel stoelen als speelgoed. Dan kan de robot goede totale plattegrond kan maken.
Vraag 3: moet ik voor het creëren van de verdiepingen alle deuren van die verdieping openhouden? Mijn badkamer en wc’s hebben een kleine dorpel, komt de Roborock daar overheen?
De robot kan (nog) geen deuren openen, dus die moeten open blijven. Zolang de bumper over de drempel heen kan, klimt de robot ook over de drempel.
Vraag 4: stel hij doet zijn ronde voor schoonmaak en een deur naar een ruimte is dicht. Onthoud die dan dat die daar nog moet schoonmaken of krijg ik een bericht of iets dergelijks in de app?
In de Roborock app is de afgelegde schoonmaak route te zien, maar je krijgt geen melding dat een ruimte niet bereikbaar was.

Veel plezier met de huishoud hulp!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ChrisML
Nee dat hoeft niet. Ik zou het docking station los tegen de plint aan zetten op de verdieping die het meeste wordt schoon gemaakt. 'Permanent bevestigen' is nogal rigoureuze manier. :+
Ik zou voor de aller eerste rond zo veel mogelijk spullen van de grond halen, zowel stoelen als speelgoed. Dan kan de robot goede totale plattegrond kan maken.
De robot kan (nog) geen deuren openen, dus die moeten open blijven. Zolang de bumper over de drempel heen kan, klimt de robot ook over de drempel.
In de Roborock app is de afgelegde schoonmaak route te zien, maar je krijgt geen melding dat een ruimte niet bereikbaar was.

Veel plezier met de huishoud hulp!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Wij hebben deze nu ook en doet ook de verdiepingen zuigen. Maar in de app heb je dan verschillende ruimtes.
Bijvoorbeeld Bovenverdieping. Er wordt dan aangegeven "Add Robot vacuumcleaner" Dien je dan op elke verdieping de Roborock toe te voegen? Want dan scant hij op of hij je Roborock kan vinden, maar die staan dan vervolgens al in de woonkamer ingesteld.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Xtince
@ChrisML super bedankt! Vanochtend al op de begane grond laten draaien en toen naar werk geweest. Mooie plattegrond, maar zie dat het dus blijkbaar niet is gelukt om in de wc te komen. Dorpel waarschijnlijk te hoog. Ga zo weer ff testen met zone ff kijken wat die doet.

Edit: net zone geprobeerd en hij komt, weliswaar met moeite, over de dorpel heen. Is misschien net ietjes te hoog. Maja je kan zien of die daar heeft schoongemaakt, indien niet, dan kan ik alsnog met zone extra laten draaien.

Ik heb nu mijn eerste map van de begane grond. Maar aangezien de deur van de wc openstond, heeft die daarachter inloop voordeur niet op de kaart gezet. Net met een zone cleaning dat stuk ook meegepakt en staat dan op de laatste kaart. Maar hij is niet op te slaan. Kan ik voor dat stukje de huidige kaart niet “mergen” met de laatste “schoonmaak” kaart?
GGS_206 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:44:
Wij hebben deze nu ook en doet ook de verdiepingen zuigen. Maar in de app heb je dan verschillende ruimtes.
Bijvoorbeeld Bovenverdieping. Er wordt dan aangegeven "Add Robot vacuumcleaner" Dien je dan op elke verdieping de Roborock toe te voegen? Want dan scant hij op of hij je Roborock kan vinden, maar die staan dan vervolgens al in de woonkamer ingesteld.
Ik heb de bovenverdieping nog niet gehad. Maar wat ik kan zien in de app dat je een map kan toevoegen aan de roborock. Ik heb dan wel eerst de roborock geselecteerd in de app en vervolgens naar “manage maps”. Lijkt me niet dat je het voor elke verdieping weer moet instellen, immers per roborock kan je drie of vier maps aanmaken. Heb je wel eerst de roborock geselecteerd in de app (dus niet dat je nog in “algemene” deel van de app zit? Ff schot voor de boeg als newbie.

[Voor 78% gewijzigd door Xtince op 17-02-2021 21:15]

• ChrisML
Xtince schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:45:

Ik heb nu mijn eerste map van de begane grond. Maar aangezien de deur van de wc openstond, heeft die daarachter inloop voordeur niet op de kaart gezet. Net met een zone cleaning dat stuk ook meegepakt en staat dan op de laatste kaart. Maar hij is niet op te slaan. Kan ik voor dat stukje de huidige kaart niet “mergen” met de laatste “schoonmaak” kaart?
Het beste is om de eerste ronde zo veel mogelijk ruimtes en vloer vrij/toegankelijk te houden voor de stofzuiger. Ik heb ook 4x moeten proberen voordat 'ie alle verdiepingen goed in kaart had gebracht. Maar ik geloof dat de stofzuiger nu automatisch wijzigingen bijwerkt op de plattegrond bij een full clean up-sessie, niet bij een zone clean up. Dus een full clean up starten en na afloop kijken of hij alles heeft meegepakt.

• Xtince
@ChrisML Dank! Vanavond maar weer een full cleanup proberen, want deel van de badkamer staat niet op de kaart (heb daar vervolgens wel een zone cleanup gedaan). De eerste keer had die moeite met de dorpel, maar achteraf met zone cleanup lukt het wel over de dorpel te komen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee