Toon posts:

Importtaxen hoog en toch goedkoop?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vanos89
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-02-2021
Gegroet,

Mijn vrouw en ik vragen zich af hoe het mogelijk is voor Belgische en Nederlandse webshops om geïmporteerde producten goedkoop aan te bieden?

In dit geval zagen wij een webshop die Zuid-Koreaanse cosmetica aanbiedt aan een prijs die niet veel hoger ligt dan de prijs in het land van oorsprong. Hoe is dat mogelijk? En ja, producten worden verzonden vanuit NL. Je moet de totale waarde van de goederen vaak nog een keer uitgeven aan alle belastingen.

Onze kennis rond deze zaken is zeer beperkt dus waarschijnlijk missen we iets. Ben wel benieuwd.

Alvast bedankt voor jullie inzichten :)

Alle reacties

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-03 11:46
Inkopen bij de fabricant of via een derde wereld kwalicatie verzending deze zijn vrijgesteld van verzendkosten en enkele andere regels.

Maar met zo weinig info kun je niks zeggen

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:15
Kan ook namaak goederen zijn, vooral als het van een bekend merk is.

Soms ben ik bijna gelukkig

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
De consumentenadviesprijs is niet hetzelfde als de inkoopprijs van een pallet via zeevracht.

Zoek eens op taobao of je het kan vinden.

• Vanos89
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-02-2021
badboyqxy schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:08:
Inkopen bij de fabricant of via een derde wereld kwalicatie verzending deze zijn vrijgesteld van verzendkosten en enkele andere regels.

Maar met zo weinig info kun je niks zeggen
Derde wereld kwalicatie? Ik vind niets in Google. Interessant..

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-03 11:46
Je betaalt aan de douane invoerrechten als je producten importeert uit landen buiten de EU (derde landen). Dit geldt voor het merendeel van de producten. Voor sommige producten van buiten de EU betaal je echter geen invoerrechten. Bijvoorbeeld voor boeken, laptops en telefoons

https://www.kvk.nl/advies...0laptops%20en%20telefoons.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:05

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar Shopping Forum toe.

No good deed goes unpunished.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:26
Vanos89 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:18:
[...]

Derde wereld kwalicatie? Ik vind niets in Google. Interessant..
Er zijn bv tv's(samsung dacht ik) die ik meen vanuit polen worden geimporteert. En die hebben slechtere componenten als de NL/BE variant. Bosh wasmachine hebben dat ook. Verschil in uiterlijk in minimaal. Maar intern scheelt het veel. Die worden meestal als aanbieding goedkoper verkocht. Zonder dat de consument dit weet.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:38
loki504 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Er zijn bv tv's(samsung dacht ik) die ik meen vanuit polen worden geimporteert. En die hebben slechtere componenten als de NL/BE variant. Bosh wasmachine hebben dat ook. Verschil in uiterlijk in minimaal. Maar intern scheelt het veel. Die worden meestal als aanbieding goedkoper verkocht. Zonder dat de consument dit weet.
Dit soort "wijsheden" zijn echt heel moeilijk om de wereld uit te schoppen. :/

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:38:
[...]

De afdeling broodje aap is ook weer in het topic geslingert

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-03 19:37

AlexanderB

7800 rpm

Ja, das lulkoek inderdaad.
De enige 3ewereld relatie die hier opgaat is dat China een 3ewereldland was en daarom goedkoop mee mocht doen met de internationale post als gevolg van eenofander verdrag, en ze daarom dingen praktisch gratis konden versturen.
Daar komt over 4 maanden een eind aan.

'Je krijgt waar je voor betaalt' is een oude wijsheid, maar die gaat niet altijd op. Bedrijven moeten ook ergens winst op maken, dus als je de 'middle man' er tussenuit kan halen kan je vaak goedkoper hetzelfde product krijgen. Andersom betekent duur niet automatisch een beter product, het kan ook hetzelfde goedkope product zijn maar dan met meer winst voor de 'middle man'.

• XnbX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 15:52
We hebben een handelsverdrag met ZKorea. Dus alleen btw en geen invoerrechten betalen als je iets importeert.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:26
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:39:
[...]

De afdeling broodje aap is ook weer in het topic geslingert
Ik heb in ieder geval met mijn eigen ogen gezien dat 2 bosh serie 5 wasmachine met het zelfde typenummer toch echt 2 verschillende motors er in. Of de kwaliteit verschillend was durf ik niet te zeggen(volgens mijn collega wel). Maar verschil was er zeker wel.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:38
loki504 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:02:
[...]

Ik heb in ieder geval met mijn eigen ogen gezien dat 2 bosh serie 5 wasmachine met het zelfde typenummer toch echt 2 verschillende motors er in. Of de kwaliteit verschillend was durf ik niet te zeggen(volgens mijn collega wel). Maar verschil was er zeker wel.
Joh omdat de productie afhankelijk is van het aanbod van de motoren. En die zijn weer afhankelijk van hun leveranciers enz.

• Excy
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-02 10:10
Er is in de handel veel verschil tussen inkoopprijs en verkoopprijs. Qua cosmetica verkopen de meeste fabrikanten dit voor bijna de helft voor de prijs die jij in de winkel ziet. Zo is er dus erg veel ruimte dat een product uit Korea hier best goedkoper kan zijn.

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 17:09
Net zoals iphones ook verschillende oled panelen koopt voor dezelfde iphone, sony voor de ps5 3 verschillende fans gebruikt etc etc.
[...]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-03 20:21

Theo

moederbord

[...]

Dit is heel normaal en vind je in elk product. Koop een TV/telefoon/wasmachine in de UK en één in DE (twee landen compleet willekeurig gekozen) en je zal zien dat ze niet zelfde condensatoren gebruiken, of een printplaat gebruiken die door een ander bedrijf is gemaakt. Zoiets is normaal omdat je als fabrikant nooit een single-source supplier wil hebben. Je wil er altijd minimaal twee hebben voor elk component en elk onderdeel. Dus heb je twee bedrijven die de printplaat voor je produceren en je aanleveren en twee bedrijven die de motoren assembleren en aanleveren. (en minimaal twee bedrijven die het plaatwerk kunnen aanleveren) Heeft de één problemen dan ligt niet gelijk je complete productielijn stil.

Trek je dus twee dezelfde wasmachines open die niet op dezelfde dag in dezelfde fabriek zijn gemaakt dan zullen deze dus intern ook verschillen vertonen. Maar de motor uit de één past gewoon in de ander; technisch gezien zijn ze namelijk hetzelfde. En qua kwaliteit zijn ze ook gelijkwaardig.

7400 Wp op het dak

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee