Toon posts:

[Nvidia Shield pro] Slecht beeld kwaliteit diverse apps

Pagina: 1
Acties:

• 25063
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06-2021
Hey, ik zit met het volgende probleem waar nvidia ook niet uit komt.

Ik had in oktober 2020 een shield pro aangeschaft. Alles gelijk geinstalleerd wat ik wilde (netflix, disney, discovery, kodi) vervolgens testen.
Slecht beeld. Leek op 480p/720p. Speedtests gedaan... toen werdt het raar.

Download van 40/50 (250mb lijn) en, ja dit is echt waar, 600mb upload!
Ik contact gehad met ziggo, die vonden niks raars in mn verbinding, want mn pc, ps4 en andere toestellen hadden normale snelheden.
Voor de zelerheid had ik nieuwe ethernet kabels gekocht cat5. Dit mocht ook niet baten.

Toen heb ik hem laatst terug gestuurd en heb een nieuwe gekregen.
Analiti geeft nu 260mb down en 21up, maar de ziggo en ookla speedtest geven de rare waardes nog steeds. Netflix en disney streamen weer in 4k. Dus dat gaat goed.
Discovery, iptv via TiVimate is rond uit slecht.

Zodra ik discovery cast vanaf mn telefoon naar de shield dan is t beeld perfect.

Ik ben nu al een paar dagen bezig met nvidia support en die lijken er ook niet uit te komen. Heb diverse keren moeten resetten, ipv6 uitzetten enzo.. maar verder komt er weinig van hun kant.

Mijn shield zit via een switch (sinds vandaag wegens verplaatsen, voorheen direct op modem) op mn modem samen met andere aparaten.

Wat doe ik verkeerd?

Bedankt alvast.

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 10:37
Controleer eens of wifi echt uit staat.
Ik kijk er niet raar van op als het ding stiekem aan de wifi hangt zonder dat je dat wilt.

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:14
Ik heb dit ook met de discovery app, slecht beeld. Als ik cast naar de shield is het prima. Andere app’s zoals netflix, prime en nlziet geen probleem. Shield is bekabeld aangesloten en snelheid heb ik nooit getest omdat ik dit alleen met dicovery app ondervind

• 25063
Ohh, dan lijkt t dus aan de app te liggen.

• 25063
RobbieT schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:07:
Controleer eens of wifi echt uit staat.
Ik kijk er niet raar van op als het ding stiekem aan de wifi hangt zonder dat je dat wilt.
Hij geeft gewoon aan dat ik aan ethernet zit en met de test geeft ie dat ook aan.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

25063 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:19:
Ohh, dan lijkt t dus aan de app te liggen.
Discovery was voorheen Dplay? Zo ja, om te janken zo slecht op Android TV. Op een Shield (2019 Pro) ging het nog wel (nog steeds niet joechei) maar op de mindere boxjes (Mi Box e.d.), leek het oude VHS tijdperk weer teruggekeerd.

Testing, one, two ...

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee