Toon posts:

2080 waterblok op een 1080 ti

Pagina: 1
Acties:

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:31
Ik heb een XG7 gekocht voor een interessante prijs waar ik hem niet voor wou laten liggen.
Het punt is, de XG7 is gemaakt voor de RTX 2080 FE.
Mijn huidige GPU is een MSI 1080 ti SEA HAWK; pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Ti Sea Hawk

Toen ik de XG7-waterblok boven mijn 1080 ti hield, zag ik dat alle schroefgaten gewoon over een kwamen.

In de compatibiliteitslijst: https://www.corsair.com/e...-WW#tab-gpu-compatibility geeft aan dat het niet compatible is, logisch twee andere generaties kaarten.

Maar als ik 2 foto's van de print vergelijk, lijkt het erop dat dit goed zou kunnen zijn als ik wat nieuwe thermische pads snijd het gewoon past.

Is er iemand gek genoeg geweest om het te proberen, misschien met bv een ek blok in het verleden?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een fullcover blok moet exact passen. Alles moet op zijn plek vallen. Dus naast de core moet ook VRAM en mosfets exact kloppen. Naast de locatie heb je ook nog de hoogte van de onderdelen. Daar komt ook nog eens bij dat er gaten zitten waar bijvoorbeeld solidcaps in moeten vallen.

Zelfs bij een 1080Ti en een ander type 1080Ti past het vaak al niet, laat staan een 2080 en 1080. Dus heel misschien past het, maar de kans is erg klein dat alles op zijn plek valt.

• Torac
Bij dit waterblock, XG7 is het eigenlijk gewoon een vlakke nickel plaat.
Dus je kunt de thermal pads op de gpu plakken dan het blok erover.

De hoogte is wel een ding idd maar ik denk eigenlijk dat dat dan maximimaal een paar mm zal zijn en de thermal pads dit opvangen.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 12:19
Let iig goed op dat je thermal pads goed aansluiten op het blok, en dat er geen ruimte tussen het blok en de GPU zit. Ik heb voor mn RTX 2080 super het juiste blok gehaald, maar als ik de diktes van de pads aan had gehouden in de handleiding, was het niet goed gekomen. Ik zou zelf eerst even passen zonder koelpasta, maar met de pads, dan zie je snel genoeg of alles goed aan ligt en wordt het niet een bende.

Heb vroeger ook eens een GTX580 van EVGA gehad waarbij ik het juiste blok had, maar er ruimte zat tussen de GPU en het blok... Uiteindelijk een plaatje aluminum gezaagd van 0,5mm dik en die er tussen gelegd, heb zo ongeveer 8 jaar met die kaart gedraaid. :+

[Voor 24% gewijzigd door FiXeL op 16-02-2021 18:17]

Mn 3D printer blogje..

• Torac

Als ik de pads voorzichtig een beetje optil in een hoekje is het gewoon gladde aluminium.
FiXeL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:16:
Let iig goed op dat je thermal pads goed aansluiten op het blok, en dat er geen ruimte tussen het blok en de GPU zit. Ik heb voor mn RTX 2080 super het juiste blok gehaald, maar als ik de diktes van de pads aan had gehouden in de handleiding, was het niet goed gekomen. Ik zou zelf eerst even passen zonder koelpasta, maar met de pads, dan zie je snel genoeg of alles goed aan ligt en wordt het niet een bende.

Heb vroeger ook eens een GTX580 van EVGA gehad waarbij ik het juiste blok had, maar er ruimte zat tussen de GPU en het blok... Uiteindelijk een plaatje aluminum gezaagd van 0,5mm dik en die er tussen gelegd, heb zo ongeveer 8 jaar met die kaart gedraaid. :+
Ik zou ook graag het juiste blok halen, maar behalve dat ik deze voor een paar tientjes op de kop getikt heb word die voor de 1080 ti niet meer gemaakt, door corsair. En tweedehands geen aanbod helaas.

[Voor 51% gewijzigd door Torac op 16-02-2021 18:20]

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 12:19
EKWB heeft nog wel een paar blokken voor de 1080ti: https://www.ekwb.com/shop...e/geforce-gtx-10x0-series Dus mocht dit niet lukken, dan hebben ze met een beetje mazzel misschien nog een blok wat op je kaart past... Tis misschien budget technisch niet wat je wilt, maar je hebt wellicht dan nog een plan B.

Mn 3D printer blogje..

• Torac
FiXeL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:27:
EKWB heeft nog wel een paar blokken voor de 1080ti: https://www.ekwb.com/shop...e/geforce-gtx-10x0-series Dus mocht dit niet lukken, dan hebben ze met een beetje mazzel misschien nog een blok wat op je kaart past... Tis misschien budget technisch niet wat je wilt, maar je hebt wellicht dan nog een plan B.
Ik wil er per se een corsair water block op. :)
Wellicht kan ik beter een 2080 op V&A scoren en deze 1080 ti verpatsen.

• PilatuS
  • Niet online
Is de binnenkant van dit blok ook van alluminium ? Zo ja, opletten dat alles daar van is gemaakt. Je wil geen alluminium mixen met koper, dus ook geen radiator van koper.

• Torac
PilatuS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:44:
Is de binnenkant van dit blok ook van alluminium ? Zo ja, opletten dat alles daar van is gemaakt. Je wil geen alluminium mixen met koper, dus ook geen radiator van koper.
Mijn hele loop is hydro x, wil precies om deze reden geen andere merken mengen.

• PilatuS
  • Niet online
Als alles van alluminium is dan zit je wel goed inderdaad.

Je kan trouwens wel even kijken of het blok past of niet door naast thermaltape een klein beetje pasta uit te smeren. Dan het blok monteren en kijken naar de afdruikken van de pasta. Verder nog goed opletten dat je nergens iets gaat raken wat niet geraakt moet worden, zoals een solidcap.

• Torac
PilatuS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:52:
Als alles van alluminium is dan zit je wel goed inderdaad.

Je kan trouwens wel even kijken of het blok past of niet door naast thermaltape een klein beetje pasta uit te smeren. Dan het blok monteren en kijken naar de afdruikken van de pasta. Verder nog goed opletten dat je nergens iets gaat raken wat niet geraakt moet worden, zoals een solidcap.
Goede, verder nog tips voor een eerste loop?
Ik wil voor nu eerst alles simpel houden. Softline tubing en alles van corsair hydro x. En voor dit weekend de processor blok pomp en 2 radiators installeren.

Dan wil ik later dingen toevoegen.
Een 2e loop met de XD3 pomp voor de gpu, als ik dit blok passend krijg of een rtx 2080 weet te vangen. Ik heb ook een asus formula bord, dus die kan ook nog gewaterkoeld worden. En eventueel zelfs mijn MP600.
Misschien later uitbreiden naar hardline.

Lijstje met onderdelen die ik heb:

XR7 radiatoren in 120, 240 en 360mm.
XC7 cpu block
XD5 pomp
XD3 pomp
XG7 rtx 2080 block.
XF 10/13mm compressie fittingen 8 stuks, voor moederbord etc niet genoeg maar eerst maar eens beginnen.
XL5 1L
XT softline tubing 3 meter

• PilatuS
  • Niet online
Een 2e loop zou ik persoonlijk niet doen. Behalve voor de looks heeft het meer nadelen dan voordelen. Liever 1 loop met dubbele pompen voor de stilte en veel radiatoroppervlakte.

Verder zoals altijd bij een customloop is een Aquaero of iets vergelijkbaars aan te raden zodat de fans draaien op basis van de watertemp.

• Torac
PilatuS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:49:
Een 2e loop zou ik persoonlijk niet doen. Behalve voor de looks heeft het meer nadelen dan voordelen. Liever 1 loop met dubbele pompen voor de stilte en veel radiatoroppervlakte.

Verder zoals altijd bij een customloop is een Aquaero of iets vergelijkbaars aan te raden zodat de fans draaien op basis van de watertemp.
Ik lees gemixte verhalen over 2 verschillende pompen. Denk jij dat een D5 pomp 3 radiatoren en 3 water blocks trekt?

Daar heb ik een corsair commander pro voor.

• PilatuS
  • Niet online
Torac schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Ik lees gemixte verhalen over 2 verschillende pompen. Denk jij dat een D5 pomp 3 radiatoren en 3 water blocks trekt?
Dat trekt die D5 prima op maximaal vermogen. Nadeel is dat een D5 op maximaal vermogen niet heel stil is. Daarom heb ik er 2 en die draaien op 35% van het maximale vermogen. Dit is genoeg flow om CPU en moederbord te koelen via een monoblock en de GPU. Dit wel met 2 stuks 4x120mm rad's van XSPC. Ook met een hoge kast waarbij er dus veel flow verloren gaat door de opvoerhoogte. Ik heb juist gekozen voor een setup die zo stil mogelijk is met alle aandacht voor die stilte. De fans op mijn rad's draaien niet als ik aan het internetten ben of een film kijk. Alleen met gaming gaan ze draaien en de pompen staan zo laag dat ze ook zo goed als onhoorbaar zijn. Maar dit is maar net wat je wil met een setup. Voor mij is stilte het grootste voordeel vandaar ook 2 pompen, maar zoals gezegt lukt het met 1tje ook wel.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee