Novell Groupwise mail problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29883

Topicstarter
Sinds kort ben ik werkzaam met een Novell server. Er wordt gebruik gemaakt van Groupwise 5.5 Nu wordt er binnenkort email van buiten het bedrijfsnetwerk op toegelaten (dwz een internet aansluiting) en valt het me op dat attachments die middels Outlook worden verzonden en bij ons binnen komen, door Groupwise verminkt worden weer gegeven. Als een exe file er bv bij zit, dan is dat niet zichtbaar, maar bevat het mailtje een winmail.dat bestand welk niet terug is te zetten naar het gewenste attachment :( Heeft iemand hier ervaring mee en hoe los ik dit op?
nb iedereen mailt natuurlijk met groupwise intern (Outlook geen optie gezien de voorkeur van de systeembeheerder |:( ) maar de buitenwereld gebruikt natuurlijk vrijwel niets anders..... :P wie o wie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:16

cruncher

wanna crunch someone?

Hoe bevalt dat groupwise eigenlijk?

Wij willen dat strakjes ook gaan gebruiken, is het de centen waard?

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29883

Topicstarter
Beste Onno, dat gedeelte heb ik wel gevonden, maar biedt geen soelaas natuurlijk, want het beschrijft een soortgelijk probleem, maar dan voor een msmail client:
[quote]
Fix

It is possible to convert the embedded message to text format so it will be visible by a Microsoft Mail client."

[end quote]
Zoals ik al duidelijk probeerde te maken, maken we juist gebruik van een Groupwise mailclient waar dat probleem zich voordoet. Is dus kennelijk geen oplossing
Voor Cruncher:
Ik zou wel Groupwise 6 nemen, die ondersteunt volledig het gebruik van Outlook als client, enn dat voorkomt w.s. een hoop gedonder.... Groupwise client..? .. :r