Toon posts:

windows programma's start niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• gene211
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-12-2022
Ik zit met een probleem met mijn pc
Deze zijn mijn pc spullen
AMD Ryzen 5 1600 Processer
2x4Gb HyperX 2400 Ddr4 HX424C15FBK2/8 Xmp Geheugen
Msi B350 Gaming Pro Carbon Moederbord
Msi Radeon RX 560 Aero Itx 4G Oc Videokaart
LG 22MP58VQ-P Full HD IPS Monitor
NZXT Phantom Big Tower Computerkast
Kingston 120Gb Kyper X Fury SSd Schijf
Seagate BarraCuda, 1 TB Harde schijf
Coolmaster G550M 550watt Voeding
Windows 10 Pro 64 Bit Versie NL Windows
Nu heb ik van de week mijn bios upgedate maar bios (BIOS : 7B00v1JM CheckSum:54A8)
Zo dat ik dan een AMD Ryzen 5 3600 Cpu kan plaatsen op dit bord
De AMD Ryzen 5 1600 Cpu zit nog steeds op het moederbord
Ik Had wat problemen met windows en heb alles er weer op nieuw op gezet
Nu als ik in windows ben en een programma aan klikt maak niet uit welke
duurt het zo 5 minuten Voor dat het programma opent ik kan dan ook geen ander programma open
Ik heb alles geprobeerd windows is up to date
Weet iemand j wat het kan zijn dat het zo lang duurt voor dat iets opent
Het rare is dat hij dat niet altijd doen soms kun je gelijk een bestand open in een keer
Hoop dat iemand mijn kunnen helpen

Alle reacties

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:57

Nemesizz

Untouchable

Kingston 120Gb Kyper X Fury
Is dat niet die beruchte SSD met al die LED verlichting erin?
Volgens mij konden die dingen oververhit raken door de leds waardoor je snelheid inkakt.

(ik ga even vanuit dat het daadwerkelijk die beruchte SSD is)
Software voor de aansturing van de leds is natuurlijk niet geïnstalleerd na een verse install waardoor dat ding op volle sterkte de ledjes laat branden en zo dus uiteindelijk oververhit raakt.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:23

Turismo

Clobberin' time!

Holy....je snapt dat dit slecht leesbaar is zonder punten en komma's

Heb je na de bios update wel Optimized defaults gedaan? dat is meestal wel aan te raden gezien instellingen vaak niet compatible zijn met de nieuwste bios versie.

Waarom zit je op bios versie 7B00v1JM? ik zie dat de laatste versie 7B00v1JR(Beta version) is https://www.msi.com/Mothe...rt/B350-GAMING-PRO-CARBON

En daarnaast heb je de AMD Ryzen platform drivers geinstalleerd? https://www.amd.com/en/su...and-athlon-mobile-chipset
Windows is up to date geef je aan welke versie is het exact?

[Voor 14% gewijzigd door Turismo op 16-02-2021 16:17]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• gene211
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-12-2022
de ssd is een Kingston 120Gb Kyper X Fury van 4jaar oud
ik heb de AMD Ryzen platform drivers geinstalleerd
als ik de bios update kan ik dan ook de ryzen 3600 installeren
windows versie is 20h2
ik heb nog een hd schijf liggen zou proberen daar op windows te installeren
en kijken of dat ook die problem heeft
of moet ik een andere sd schijf kopen

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:59
Switch is in je bios van AHCI naar IDE of andersom als die al op IDE staat.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee